Waardevoorstel van een restaurant

wat moet ik doen om mijn horecabedrijf te laten groeien? Gefeliciteerd! De eerste stap is kritisch te zijn en jezelf de vraag te stellen. Nu moet u uw inspanningen richten op een waardevoorstel dat perfect aansluit bij de behoeften van uw klanten. Alleen dan zult u de gewenste groei bereiken.
In dit artikel geven we je een model voor de waardepropositie van een restaurant dat je zal helpen om je doel te bereiken. Het is de bedoeling alle ideeën die een mislukking zouden kunnen zijn, te verwerpen en daarvoor moet u tot het einde lezen.
Maar voordat we beginnen, moet u weten dat als het uw bedoeling is om het waardevoorstel van een bar te creëren, deze methode ook nuttig zal zijn. Nu, laten we beginnen!
¿Qué encontrarás en este artículo?
Waardevoorstel van een restaurant: Wat is het?
Het waardevoorstel is de strategische elementen van een product of dienst die zijn ontworpen om een specifiek marktsegment tevreden te stellen. Het is een sleutelfactor geworden omdat het u helpt te worden verkozen boven uw directe concurrenten, zodat u een echt differentieel voordeel kunt behalen.
Vandaag de dag is het ontbreken van een duidelijke waardepropositie voor veel horecabedrijven een belemmering voor groei. Vooral omdat communicatiestrategieën zonder dat aan impact verliezen, en het doelpubliek dus niet zal waarnemen wat uw merk probeert te bieden.
hoe kan ik de waardepropositie van mijn restaurant maken?
Het is onze bedoeling om u te helpen de waardepropositie van uw restaurant zo succesvol mogelijk te maken. En daarvoor willen wij een model voorstellen dat zal voorkomen dat u tijd verspilt met zwakke ideeën die uiteindelijk niet zullen werken.

We hebben het specifiek over het value proposition canvas model, dat uit drie delen bestaat: het klantprofiel, de value map en de fit. Lees verder om te weten te komen hoe je dit in de praktijk brengt:
1. Klantenprofiel of buyer persona
Het gaat erom de belangrijkste kenmerken te ontdekken van de klant waarop u zich richt, zoals: wat willen zij en hoe kan uw restaurant hen gelukkig maken?
Het waardevoorstel canvasmodel beveelt aan om de drie groepen kenmerken van je buyer persona op te sommen:
- Plezier voor de klant: Dit verwijst naar de resultaten en voordelen die de klanten in uw restaurant verwachten te bereiken.
- Frustraties van klanten: Verwijst naar de ergernissen obstakels of risico’s die hen verhinderen te krijgen wat ze willen van uw restaurant.
- Klanten taken: Dit verwijst naar de activiteiten die klanten in hun dagelijks persoonlijk of beroepsleven proberen op te lossen.
Zodra u duidelijk bent over het profiel van uw ideale klant, kunt u verdergaan met de volgende stap, die bestaat uit het ontwerpen van het profiel van uw bedrijf met behoud van hetzelfde schema. Dit staat bekend als “value mapping”.
2. Waardekaart
Dit is gewoon een opsomming van de producten en diensten die u in uw restaurant aanbiedt. Het succes ligt hier in het afstemmen van de lijst op het profiel van uw klanten, want alleen op die manier zult u in staat zijn echte frustraties te verlichten en vreugde te scheppen.
Om echte frustraties te verlichten en vreugde te scheppen, is het strikt noodzakelijk dat zij overeenstemmen met de frustraties en vreugden van de klant.
Als u dit wilt bereiken, raden wij u aan het klantprofiel verder te specificeren. Bijvoorbeeld:
- Value shopper: Dit zijn klanten die zeer specifieke taken uitvoeren, zoals aanbiedingen vergelijken, beslissen welke specifieke producten zij kopen of kiezen voor thuisbezorging van voedsel.
- Waardecreator: Verwijst naar klanten die taken uitvoeren met betrekking tot de co-creatie van waarde voor uw restaurant, zoals wanneer ze hun ideeën of meningen achterlaten op sociale netwerken of gespecialiseerde pagina’s.
- Waardeoverdrager: verwijst naar klanten die de levenscyclus van een waardevoorstel beëindigen. Zij dragen bijvoorbeeld beslissingen over aan derden of zien af van een aankoop.
Goed, nadat u dieper bent ingegaan op uw klantenprofiel, kunt u nu overgaan naar de laatste stap van het waardepropositie-canvasmodel.
3. Fit
Fit is wanneer de producten en diensten die u in uw restaurant aanbiedt, perfect aansluiten bij de wensen van uw klanten. Zo zullen ze enthousiast zijn over uw waardevoorstel.
Het kan moeilijk zijn dat te bereiken, en zelfs om vol te houden, als het al lukt. Het is echter het nastreven van dit doel dat de sleutel zal zijn tot het ontwerpen van het waardevoorstel van uw bedrijf.
Sleutels tot een winnend restaurant waardevoorstel

In de volgende regels gaan we in op een aantal sleutelfactoren die niet mogen ontbreken in uw waardevoorstel.
- Nieuwigheid. Het idee is een waardevoorstel te doen dat nog nooit eerder is gezien, d.w.z. dat er geen ander vergelijkbaar aanbod is.
- Verbetering van de prestaties. Om echte waarde te creëren kunt u ervoor kiezen om de prestaties van uw producten of dienst te verbeteren. Zodat u kunt voldoen aan de wensen van de meest veeleisende klanten.
- Verpersoonlijking. Het is van essentieel belang producten of diensten af te stemmen op de werkelijke behoeften van de klant. Dit zal garanderen dat hun ervaring in uw restaurant positief zal zijn.
- Kwaliteit: Anders zijn is niet genoeg als wat u in uw restaurant aanbiedt niet van kwaliteit is. Zorg daarom voor een evenwicht tussen beide kenmerken.
- Concurrerende prijs: Voor veel klanten is het belangrijk om naar een plaats te gaan waar zij goed kunnen eten, goed bediend worden en niet veel geld uitgeven.
wat zijn de behoeften van een restaurant?
we weten het! We hebben al uitgelegd hoe je de waardepropositie van je restaurant maakt en enkele sleutels om het correct te doen. Maar we willen dit bericht niet afsluiten zonder het eerst met u te hebben over de behoeften die door een restaurant moeten worden bevredigd.
In de eerste plaats moet uw restaurant voldoen aan de wensen of behoeften van uw klanten. Daarvoor is het belangrijk dat u rekening houdt met hun profiel, zoals we in de vorige regels hebben uitgelegd.
hoe kan ik in mijn restaurant aan de behoeften van de klant voldoen? Let op deze 3 punten!
Goede klantenservice
Denk eraan dat de klantenervaring begint vanaf het allereerste moment dat ze uw restaurant binnenkomen. Verbetering van de klantenservice is zeer belangrijk, en het is aan te bevelen elke situatie te vermijden die ergernis of ongemak kan veroorzaken. Om dit te doen, is het belangrijk:
- Begroet ze met empathie zodra ze door de deur lopen.
- Onderbreek hen niet als ze midden in een gesprek zitten.
- Luister naar hen en schenk bijzondere aandacht aan hun behoeften.
- Wees geduldig met aarzelende eters.
- Wees bereid om informatie aan hen te herhalen.
- Bedank hen voor hun suggesties en houd ze in gedachten voor de toekomst.
- Bied verschillende vormen van betaling aan.
- Zorg ervoor dat de obers een uitgebreide kennis hebben van de gerechten op de menukaart, zodat zij eventuele vragen kunnen beantwoorden.
Sfeer van het restaurant
Naast klantenservice zijn er omgevingsfactoren die bepalend kunnen zijn voor de klantervaring in uw restaurant. Dus zorg ervoor dat je:
- Kies een restaurantdecor dat past bij het soort voedsel dat u aanbiedt. Onthoud dat een goed beeld veel verkoopt.
- Kies de juiste muziek en houd die op een gematigd volume om een aangename sfeer te creëren. Er is muziek voor alle stijlen, of het nu upscale, thema, fast food, enz.
- Kies de juiste verlichting om de kamer te verfraaien. In dat geval raden wij u aan te kiezen voor gedimde verlichting om een gezellige sfeer te creëren.
Maak van technologie uw bondgenoot
Nieuwe technologieën in restaurants bieden ons de mogelijkheid om iedereen te bereiken. Het is belangrijk dat uw vestiging oplossingen biedt die in de belangrijkste behoeften van uw klanten voorzien. In dat geval is het een goed idee om van technologie uw beste bondgenoot te maken. Dus begin met aanbieden:
- Online bestellen, zodat uw klanten gemakkelijk en snel kunnen bestellen zonder het comfort van hun huis te verlaten. Om dit te doen, raden wij u aan aanwezig te zijn in de bekende apps die de distributie van voedsel aan huis beheren.
- Gratis wifi-service , zodat uw klanten verbonden kunnen blijven met hun mobiele apparaten wanneer ze in uw bedrijf zijn.
- Mobiele oplaadstations zodat uw klanten nooit zonder batterij zitten op hun smartphones.
- Digitaal menu voor wie het hele menu met één druk op de knop wil zien.
Tot zover onze post over de waardepropositie van een restaurant. Wij hopen dat u het geleerde in de praktijk brengt en dat uw restaurantzaak het beter doet dan uw concurrenten. Tot de volgende keer!
Wat is het waardevoorstel van een restaurant?
Het waardevoorstel is de strategische elementen van een product of dienst die zijn ontworpen om een specifiek marktsegment tevreden te stellen. Het is een sleutelfactor geworden omdat het u helpt te worden verkozen boven uw directe concurrenten, zodat u een echt differentiërend voordeel kunt behalen.
Wat zijn de sleutels tot de waardepropositie van een restaurant?
Het moet nieuw, prestatiebevorderend, op maat gemaakt, van hoge kwaliteit en concurrerend geprijsd zijn.
Hoe kan ik aan de behoeften van mijn cliënt voldoen?
U kunt dit doen door een goede service te verlenen, de sfeer in het restaurant te verbeteren en technologie als bondgenoot te gebruiken.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy