Gastrobar: een winstgevend bedrijfsmodel

De gastrobar is een aantrekkelijk bedrijfsmodel voor een breed spectrum van klanten, van liefhebbers van lekker eten in een restaurant tot mensen die de voorkeur geven aan een gezellig moment in een bar.
Zakelijk gezien is een gastrobar een uitstekende optie om de grenzen van uw restaurant te verleggen en u de mogelijkheid te bieden nieuwe klanten naar uw locatie te trekken.
Volg ons om erachter te komen wat de voordelen zijn van het openen van een gastrobar en welke eigenschappen je nodig hebt om ervoor te zorgen dat je binnen de kortste keren een succesvolle zaak hebt.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Wat is een gastrobar?

Een gastrobar is een etablissement dat behoort tot de gastronomische wereld en dat de sociale sfeer van een bar combineert met de gastronomische voorstellen van een restaurant.
De gastrobar heeft een inrichting en comfortabel meubilair, waar stellen of vrienden een aangenaam moment doorbrengen, genietend van een speciaal bereid drankje, onder het genot van enkele tapas van grote kwaliteit.
Het aanbod van de menu’s in een gastrobar is gericht op de verkoop van tapas die zijn bereid met technieken uit de haute cuisine, zodat de kwaliteit en de smaak van elk product elke klant naar meer doet verlangen.
Waar is deze trend geboren?

De gastrobar, als trend, is ontstaan in Britse contreien. De naam was in principe gastropub en beoogde de gastronomie van restaurants te combineren met het concept van een pub.
Door beide bedrijfsmodellen in dezelfde ruimte en in dezelfde tijd samen te brengen, ontstaat een bedrijf dat het beste van twee werelden biedt aan een groter aantal klanten.
Aan de andere kant wordt de gastrobar voorgesteld als een betaalbare eetgelegenheid voor elk budget, zodat veel mensen geïnteresseerd zijn geraakt in dit soort zaken.
Bijzonderheden van een gastrobar

Een gastrobar moet voldoen aan bepaalde kenmerken of bijzonderheden, waarmee u zeker bent van een winstgevend en uniek bedrijfsmodel.
In de eerste plaats moet elke gastrobar een inrichting hebben die iedereen die het etablissement bekijkt of betreedt, verbaast en beïnvloedt. Het moet modern zijn en in overeenstemming met de gebruikte stijl. Aantrekkelijk en smaakvol.
Wat de opties van het menu betreft, moeten de gerechten een compilatie zijn van tapas, porties of spiesjes.
Anderzijds moeten de drankjes die je in een gastrobar aanbiedt hand in hand gaan met de opties die je op het menu presenteert. Met andere woorden, het is geen probleem voor mensen om eten en drinken tegelijk te bestellen.
Alle producten op het menu zijn gemaakt met kwaliteitsgrondstoffen en, indien mogelijk, seizoensgebonden. Dit zal de consument aanspreken, vooral wanneer u de strenge esthetiek van kwaliteitsplating serieus neemt.
Tenslotte moet de bediening in een gastrobar snel zijn, uw gasten willen drinken, eten en genieten van het moment. De ergste ervaring zal beginnen met hen te laten wachten.
Verdeel tafels en tafels in het lokaal om meer capaciteit te hebben.
Huur een keukenploeg in die de bestellingen zo snel mogelijk klaar heeft, zonder aan kwaliteit in te boeten.Tips voor een succesvolle gastrobar

Als je een gastrobar wilt openen, zijn hier een aantal tips die je kunnen helpen om in minder tijd succes te boeken.
Specifieke details zoals de sfeer, de aard van de service of het gastronomische aanbod, die een groot verschil zullen maken tussen uw gastrobar en de concurrentie.
Concept
De gastrobar is een bedrijfsmodel dat opvalt door zijn moderne en in het oog springende concepten voor iedereen die het bezoekt.
Vraag advies voor de inrichting van de gastrobar, bekijk de mogelijkheden van stijlen die u flatterend vindt en kies de beste.
Wees minimalistisch, maar wees niet bang voor vernieuwing. Verras uw gasten en – vanaf het eerste moment – zult u hun glimlach stelen.
Meubels
Het meubilair van de zaak moet in overeenstemmingzijn met het concept dat u hebt ontwikkeld en moet passen bij de inrichting van de winkel.
De gastrobar is een zaak met bars en tafels om de klant sneller te bedienen. Begeleid ze met comfortabele stoelen of banken, volgens het kleurengamma dat wordt gehanteerd.
Sfeer
Meer dan een goede indruk maken met het decor, is het concept de sleutel tot de sfeer die u in uw zaak wilt creëren.
De juiste keuze van uw kleurenpalet en van de materialen die voor de meubelen worden gebruikt, zal bepalen of de sfeer van de ruimte ontspannen of elegant is en de aandacht trekt van klanten die hongerig zijn naar plezier.
Aanbod
Het gastronomische aanbod van uw gastrobar is het eerste wat de consument moet aanspreken.
Bestel de tapas of porties volgens de hoofdproducten van het recept, zodat de klanten bestellen wat ze zoeken.
Elk van de gerechten die deel uitmaken van het menu moet een uitstekende opsmuk hebben.
Gebruik voor de bereiding kwaliteitsproducten, die de versheid van elk ingrediënt vanaf de eerste hap laten zien.
Snelle service
Snelheid in de gastrobar is essentieel.
Hoe sneller klanten worden bediend, hoe sneller zij nieuwe ronden zullen bestellen van wat zij consumeren of u in staat zult zijn nieuwe klanten te bedienen.Een trage bediening is niet winstgevend omdat de klanten zullen vertrekken wegens het lange wachten, zonder iets te hebben geconsumeerd en u zult weinig mensen per dag bedienen.
Schema’s
De openingstijden van een gastrobar moeten flexibel zijn, op deze manier kunt u een breder scala aan klanten bedienen.
S Ochtends of ‘s middags zijn de klanten vaak koppels, groepen of gezinnen die uw zaak hebben gekozen voor een lunch of een snack.
Anderzijds zoeken mensen -voornamelijk jongeren- tijdens het diner of ‘s avonds een plek om te praten terwijl zij iets eten of drinken en een gezellig moment doorbrengen.
Door de gastrobar op beide tijdstippen open te houden, zal er een grotere stroom klanten op gang komen en zal de winst dus toenemen.
Waardevoorstel
Wat de waardepropositie betreft, moetuw gastrobar een identiteit en een aanbod hebben waarmee u zich onderscheidt van de rest.
De waardepropositie van je gastrobar begint op het moment dat je het concept kiest dat je gaat ontwikkelen.
Zodra u deze hebt gedefinieerd, moet u ervoor zorgen dat elk element ermee in harmonie is, zodat er een comfortabele omgeving voor de klanten ontstaat.
Klanten Loyaliteit
Het is belangrijk om nieuwe klanten aan te trekken, maar ook dat degenen die al in uw gastrobar hebben gegeten trouw worden aan de zaak.
Bied promoties aan voor nieuwe en oude klanten, op die manier zullen ze enthousiast zijn om de gastrobar te bezoeken.
Een andere factor die u kunt ontwikkelen is persoonlijke aandacht.
Door de best mogelijke behandeling aan te bieden aan de persoon, het koppel of de groep personen, zullen zij worden aangemoedigd om de gastrobar regelmatig te bezoeken.Goedkope gastrobar producten

Elke gastrobar heeft kwaliteitskeukengerei nodig om de drankjes en gerechten te serveren die het aanbod vormen.
Wij nodigen u uit om onze online winkel -Monouso- te bezoeken waar u een breed scala aan producten vindt zoals borden, bestek, glazen, bekers, dienbladen, rietjes en voedselverpakkingen voor uw bedrijf.
Om zich aan te passen aan de persoonlijkheid van uw bedrijf, worden onze producten vervaardigd in verschillende soorten materialen, maten en stij len in verschillende richtingen.
Het beste is dat u kwaliteitsproducten krijgt tegen betaalbare prijzen en dat u na uw aankoop niet van huis hoeft te gaan, want ze komen waar u ze nodig hebt.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy