fbpx

Wat is digitaal tippelen?

qué es la propina digital

Digitale fooien… een vrucht van de pandemie. Een van de aanbevelingen van de Spaanse regering in die tijd was om kaartbetalingen een grotere impuls te geven. De keerzijde van deze maatregel is dat de traditionele fooien sterk zijn verminderd .

Landen als de Verenigde Staten handhaven momenteel de verplichting om een fooi te geven nadat men in een horecazaak enige vorm van dienstverlening heeft genoten.

In Spanje daarentegen is deze praktijk nog steeds vrijwillig en wordt er vaker contant betaald.

Met de invoering van kaartbetalingen is een nieuw concept ontstaan, dat bekend staat als digitale fooi. Hoewel het nog geen gemeengoed is, wordt verwacht dat het in de nabije toekomst meer ingang zal vinden, vooral vanaf 2023, wanneer het gebruik ervan volgens deskundigen op dit gebied steeds meer zal toenemen.

Wat is digitale fooi?

Digitale fooi bestaat uit de betaling van een economisch bedankje door de gebruiker voor het consumeren van een bepaalde dienst in een bepaalde restaurantsector, maar in tegenstelling tot traditionele fooi wordt dit gedaan met behulp van een virtuele portemonnee of kaart.

Om het gebruik van dit initiatief te bevorderen zijn verschillende toepassingen in gebruik genomen, zoals Tipper.

Tipper is een instrument dat is ontworpen om de overgang van digitaal geld tussen consumenten en bedrijven te vergemakkelijken . Het is zeer nuttig voor bedrijven in de horecasector. Om het te gebruiken zijn er een aantal eenvoudige stappen te volgen:

  • De ondernemer moet de applicatie downloaden en een account aanmaken.
  • Na het invullen van de nodige gegevens wordt een QR-code gegenereerd.
  • Deze QR-code kan als foto worden gebruikt, per e-mail worden verstuurd, in de visitekaartjes van de zaak worden gestopt of worden uitgeprint en op een goed zichtbare plaats in de zaak worden geplaatst .
  • Consumenten kunnen de QR-code scannen en digitaal een fooi achterlaten , desgewenst samen met een bericht.
  • De ondernemer ontvangt een melding in de app dat de inzending van de consument is ontvangen.

Wat zijn de voordelen en mogelijkheden?

Voor de horeca is het gebruik van dit concept een groot voordeel, dat een einde maakt aan het probleem dat de klant net genoeg geld of helemaal geen contant geld heeft.

Hoewel er met dit initiatief een grotere kans is om wat extra geld te ontvangen, kunnen we ook hulpmiddelen inzetten die het gebruik ervan stimuleren , bijvoorbeeld:

  • Neemeen forum op waar verschillende onderwerpen met betrekking tot ons bedrijf kunnenworden besproken onder klanten. Bijvoorbeeld: bespreek welke gerechten ze graag op de menukaart willen zien.
  • Zorg voor het gebruik van sociale netwerken door reclamecampagnes op te zetten om meer klanten te genereren. Bijvoorbeeld: promoot de verschillende evenementen die we in de zaak hebben.
  • Monitor en beheer de verschillende opmerkingen die over de zaak worden gemaakt op de verschillende recensieplatforms.

Ontdek veel meer over andere gerelateerde termen in ons Horeca en Catering Woordenboek.

Veelgestelde vragen

Wat is digitale fooi?

Digitale fooi bestaat uit de betaling van een economisch bedankje door de begunstigde gebruiker voor het consumeren van een bepaalde dienst van een bepaalde restaurantsector, maar in tegenstelling tot traditionele fooi wordt dit gedaan met behulp van een virtuele portemonnee of kaart.

Wat zijn de voordelen van digitaal fooien?

Onder andere modernisering van het bedrijf, promotie van de fooi en verbetering van de bekendheid van het etablissement. Kortom, het is een andere manier om indruk te maken op het publiek, hun aandacht te trekken en de band te versterken.

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.