Wat is levering en waarom het toepassen op uw restaurant
Sinds enkele jaren hebben verschillende restaurants hun diensten uitgebreid door het implementeren van een leveringsservice.
Levering is een oplossing voor mensen die geen tijd hebben om te winkelen, het huis niet willen verlaten en zelfs voor mensen die geen zin hebben om te koken. Het kan ook een noodzaak zijn, zoals tijdens de Covid-19 pandemie.
Als u voedsellevering implementeert, trekt u nieuwe klanten aan. Op hun beurt zullen frequente eters weten dat ze uw gerechten overal kunnen eten en dat uw bedrijf meer inkomsten zal genereren.
Noteer de sleutels en de stappen die u moet nemen om van de bezorgservice van uw restaurant een verkoopsucces te maken.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Wat is de bezorgservice van een restaurant?
De levering van levensmiddelen bestaat uit het verplaatsen – in de kortst mogelijke tijd – van de door klanten bestelde gerechten naar het adres waar ze zich bevinden.
De bezorgdienst wordt afgehandeld door middel van telefoontjes naar de vestiging. Er zijn ook digitale platforms gewijd aan het maken van thuisleveringen.
De gerechten die door de gasten worden besteld, worden geserveerd in speciale leveringscontainers om morsen of koude voedselleveringen te voorkomen.
Ongeacht of de bezorger voor een bedrijf werkt of dat het restaurant een eigen bezorger heeft, het is belangrijk dat de containers met de verwachte veiligheid per auto, motor en -zelfs- fiets kunnen worden vervoerd.
Ingrediënten die u nodig heeft voor de levering van levensmiddelen
Om te beginnen met het aanbieden van bezorgservice in uw restaurant, moet u er eerst voor zorgen dat u over bepaalde elementen beschikt.
U hebt vier tools nodig die een groot verschil maken in uw verkoop en in het proces van het opbouwen van klantenbinding.
Telefoon en communicatiekanaal
Het is de traditionele manier van communiceren met uw klanten. Via dit kanaal kunnen zij met uw vestiging communiceren, het menu en de servicekosten kennen en de bestelling plaatsen.
De telefoon die gebruikt wordt voor bestellingen van de leveringsservice moet een hoge toon hebben, zodat uw operator de oproep zal beantwoorden en de gasten niet zal laten wachten.
Persoonlijke aandacht
De aandacht die aan de klanten moet worden gegeven, moet altijd worden gepersonaliseerd. Om deze reden is het noodzakelijk dat ze worden bijgewoond door receptionisten.
De in te huren receptionisten moeten geduld hebben, ervaring hebben en elk gerecht op het menu kennen.
Ze moet een ordelijk persoon zijn, met de mogelijkheid om kennis te nemen van elk van de verzoeken van de klant , en alle vragen te beantwoorden die zich tijdens het proces kunnen voordoen.
Speciale verpakking voor levering
Bij het verzenden van voedsel door levering is het noodzakelijk om de gerechten te serveren in containers die de eigenschappen van het voedsel behouden.
Daarom moet u investeren in een verpakking die de temperatuur van het voedsel bewaart. Vergeet de deksels niet, die nodig zijn om morsen of verliezen te voorkomen.
Het is een goed idee om een of ander element van aanpassing van de verpakking, met uw logo of bedrijfskleuren.
Geautomatiseerd beheer en gespecialiseerde software
In plaats van aantekeningen te maken bij bestellingen van klanten, kunnen computers het beheer vergemakkelijken , de voorbereidingstijd verkorten en de levering verbeteren.
Er kan een specialist worden ingehuurd om software te ontwikkelen voor uw restaurant om een database met opdrachten en menu-items aan te leggen.
U kunt ook het brede scala aan opties op de marktanalyseren.
Elementaire sleutels voor het aanbieden van voedsellevering
Naast het hebben van de juiste hulpmiddelen om te beginnen met het leveren van de voedselbezorgingsdienst, zijn er bepaalde geheimen die uw dienst zullen onderscheiden van de rest van de restaurants.
Hier is een samenvatting van de belangrijkste:
U moet beslissen welke optie het meest geschikt is voor de dienst, hetzelfde menu serveren voor de bezorgdienst of een speciaal menu organiseren.
Bij het nemen van die beslissing moet u rekening houden met welke gerechten het meest winstgevend zijn, welke het gemakkelijkst te verpakken zijn en welke de presentatie ervan behouden na de levering.
Bestudeer ten slotte de levensvatbaarheid van het toevoegen van familiecombo’s, waarin u gerechten aanbiedt voor gezinnen van 4 tot 6 leden, tegen redelijke prijzen.
Gedifferentieerde communicatie
Hebben een duidelijke en directe communicatie met uw gebruikers via de website van uw restaurant of sociale netwerken, en zelfs door aanbeveling van de obers.
Informeer via deze middelen dat uw bedrijf de bezorgservice aanbiedt, zodat ze de gerechten van hun voorkeur kunnen proeven vanuit het comfort van hun werk of thuis, en de uren waarop de service werkt.
Nieuwe markten benutten
Zelfs als u een gevestigde klantenkring of markt heeft, is het altijd een goed moment om in nieuwe markten in te breken.
Bied opties op uw menu aan zoals combo’s en aanbiedingen voor studenten, werknemers, gezinnen of specifieke feesten.
U kunt ook nieuwe en oude klanten belonen. Bied kortingen op uw aankopen of gratis levering vanaf een bepaald bedrag.
Kasstroom
De leveringsservice is ideaal voor het verhogen van de cashflow. Als alles volgens plan verloopt, heeft u de middelen om uw dienstverlening uit te breiden of uw pand te verbouwen.
Levering breidt het actieradius van uw restaurant uit en biedt u een luxe mogelijkheid om onbeperkt te groeien.
Spookkeukens
Als de keuken van uw restaurant niet de capaciteit heeft om de bezorgingsopdrachten en die van uw gasten ter plaatse af te handelen, kunt u het beste een spookkeuken huren.
Wat zijn dat? Het zijn keukens die verhuurd worden aan restauranthouders om meer comfort te hebben bij het koken van bestellingen voor hun leveringsplatform.
Tips zodat uw zendingen altijd op tijd aankomen
Bij het bestellen van een voedsellevering verwachten klanten dat het op het beloofde tijdstip aankomt en dat het de juiste bestelling is.
Over het algemeen wordt verwacht dat de leveringen minder dan 30 minuten tot een uur duren, dus het is belangrijk om bepaalde tips te volgen om vertragingen in het transport te voorkomen.
Specifieke leveringsgebieden
Afhankelijk van het gebied waarin uw restaurant zich bevindt, moet u de zones of plaatsen bepalen waar de bezorgers aankomen.
De leveringszones moeten rekening houden met de route en de levertijd. Niemand zal een levering willen bestellen en het eten voor het eten opnieuw moeten opwarmen.
Genoeg bezorgers
Je weet nooit hoeveel bestellingen er overdag aankomen, maar je kunt altijd een gemiddelde hebben. Je kent ook de dagen met de meeste beweging.
Idealiter zou je meerdere bezorgers moeten hebben. Als je een paar opties hebt om binnenkort meer keuzes te hebben, des te beter.
Als u een restaurant heeft dat nog maar net begonnen is, is het aan te raden om een bezorgservice te implementeren in gebieden in de buurt van het terrein.
Op deze manier vermijdt u al het management totdat u meer ervaring toevoegt en ze u beter kennen.
Organiseer het hele proces
Om het proces van koken, verpakken en leveren van voedsel te versnellen, is het ideaal om alle ingangen te bestellen voor een gemakkelijke toegang.
Hoe minder tijd er wordt besteed aan het bereiden van elk gerecht en het verpakken ervan, hoe sneller het aan het diner wordt geleverd.
Goedkope en kwaliteitsvolle leveringsverpakkingen
Welke gerechten u ook aanbiedt voor de bezorgservice, uw restaurant heeft de beste verpakking nodig.
Daarom vindt u in de virtuele winkel van Monouso een grote verscheidenheid aan containers voor het meenemen, de levering en de voedselvrachtwagen.
Deze containers zijn gemakkelijk te transporteren, houden de temperatuur van het voedsel op peil, hebben een comfortabele serveercapaciteit en voorkomen zelfs dat klanten hun handen vuil maken met vet.
Om u opties te bieden die passen bij uw bedrijf, hebben we producten gemaakt van verschillende materialen.
Naast verpakkingen vindt u in onze online winkel ook glazen, servetten, bestek, schoonmaakproducten en zelfs hotel- en restaurantkleding.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy