fbpx

Social Media: de gratis publiciteit die u nodig heeft voor uw restaurant

conoce cómo aprovechar las redes sociales de restaurantes

Social media management voor restaurants en bars moet worden gedaan volgens een specifiek plan, net als voor elk ander bedrijf. In dit geval ligt de nadruk op de ervaring en de bijzonderheden van deze omgevingen. Wat betekent dit? We leggen het hieronder uit.

Sociale netwerken: de gratis publiciteit die u nodig hebt voor uw restaurant

Na enkele jaren van sociale netwerken voor restaurants, is gebleken dat de creatie van strategieën en reclamecampagnes, specifiek gericht op de commerciële sector waarvoor ze worden gecreëerd, meer aanvaard zijn door de gebruikers.

Hoewel er tegenwoordig professionals zijn die zich op dit gebied toeleggen, is het niet minder waar dat u met de nodige kennis en middelen zelf in staat bent om sociale netwerken te beheren en gratis reclamecampagnes voor uw bedrijf uit te voeren.

Moet mijn restaurant sociale media hebben?

Het antwoord is een volmondig ja. Het gebruik van sociale media voor restaurants en bars brengt een aantal voordelen met zich mee die anders moeilijk te realiseren zouden zijn. Enkele daarvan zijn

  • Een groot bereik waardoor de zaak bekend is bij potentiële klanten.
  • Een echo van het gastronomische aanbod en de activiteiten die in de zaak plaatsvinden.
  • Besparingen op kapitaalinvesteringen voor de creatie en uitvoering van digitale reclamestrategieën.

Er zij op gewezen dat het gebruik van sociale netwerken een frequente interactie met de klanten bevordert. Een actie die leidt tot het aantrekken van nieuwe klanten en het binden van oude klanten.

Het belang van het kiezen van de juiste sociale media

Het promoten van uw bedrijf is noodzakelijk, omdat het ervoor zorgt dat u nieuwe klanten bereikt. Bij het kiezen van de beste opties voor sociale netwerken voor restaurants, moet u aan minstens drie dingen denken:

  1. Overweeg wat voor soort gebruikers het gebruiken en waarvoor ze het gebruiken.
  2. welke doelen wilt u bereiken: meer verkoop, meer zichtbaarheid op het netwerk of klantenbinding?
  3. Onderhoud het netwerk met een optimale aanwezigheid, anders kan het contraproductief werken, want het wijst op achterlating.

Na het definiëren van deze aspecten is het tijd om elk netwerk te evalueren. Elk netwerk biedt de mogelijkheid om op een bepaalde manier met klanten in contact te komen. Bijvoorbeeld:

  • Met Facebook kan het bereik van verschillende publicaties worden gemeten en zelfs vergeleken met dat van de concurrentie, dankzij Facebook Analytics. U kunt ook de feedbackoptie gebruiken om klanten zelf beoordelingen achter te laten. En met de call to action-knop kun je boekingen of directe oproepen faciliteren.
  • Met een zakelijk account op Instagram heb je de mogelijkheid om foto’s van gerechten of van de plek te publiceren; live stories die de bereiding of presentatie van een gerecht laten zien; onder andere.
  • Op TripAdvisor daarentegen hebt u de mogelijkheid om u aan te sluiten bij een niche waar het platform zelf u zijn gebruikers toont, volgens hun voorkeuren. Over het algemeen is uw profiel verbonden met dat van andere netwerken.

Vergeet niet dat het belangrijkste gebruik van elk sociaal netwerk de interactie met de gebruikers is. Daarom zal de creatie van kwalitatieve en opvallende inhoud essentieel zijn om uw doelstellingen te bereiken.

Wat zijn de trends in sociale media voor restaurants?

Trends in social media management voor restaurants en bars zijn gericht op het verbeteren van de visuele aantrekkingskracht voor gebruikers. De bedoeling is om smakelijke gerechten onder de aandacht te brengen of de aandacht te vestigen op de mogelijkheid om te genieten van een ongelooflijke ervaring bij een bezoek aan het restaurant. De meest opvallende trends zijn

Het werk in de keuken tonen

In-kitchen video’s zijn trending voor restaurant social media management. Het tonen van de essentie van het werkteam heeft een snaar geraakt bij gebruikers die graag de ruimtes leren kennen die vaak verborgen blijven bij een bezoek aan een restaurant.

Een stukje van het leven van de chef

Als het account van een gerenommeerd restaurant van een chef-kok is, gaat er niets boven het tonen van een stukje dagelijks leven van de professional. Een selfie buiten de werkplek stelt klanten in staat zich te verbinden en te identificeren met de chef.

Publicaties met partners

Tot slot raden wij u aan om samen met een influencer of zelfs met een andere commerciële partner te adverteren. Samenwerkingen worden over het algemeen goed ontvangen op sociale media.

Nieuwe trends in sociale media voor restaurants zijn erop gericht de respons van het doelpubliek te verbeteren. Waarom? Het uiteindelijke doel van elke reclamestrategie: meer bereik en acceptatie. Meer weten? Bekijk dan eerst deze video over social media management voor restaurants.

Blijf op de hoogte van ons nieuws in de horeca!

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.