Ontdek alles over klanttevredenheid

Er zijn veel belangrijke aspecten waarmee u rekening moet houden bij het beheer van uw restaurant. Een van de belangrijkste in de sector is klanttevredenheid, essentieel om een vertrouwensrelatie op te bouwen met uw nieuwe of huidige cliënteel.
Klantentevredenheid is de subjectieve beoordeling van de gebruikerservaring, opgesteld door uw restaurant, met als doel de consument aan zijn behoeften te laten voldoen.
Dat is de sleutel. Wij moeten ernaar streven de werkelijke behoeften van ons doelpubliek vast te stellen en te werken aan een gezamenlijke oplossing die aan al hun behoeften beantwoordt.
Om onze klanten tevreden te stellen, moeten wij ons personeel opleiden en de nodige instrumenten aanreiken om een adequate dienstverlening te bieden, waardoor niet alleen de tevredenheid maar ook de trouw toeneemt.
Maar dat is niet het enige. Hieronder vindt u de sleutels die u nodig hebt om te begrijpen wat klantentevredenheid is en waarom het belangrijk is voor uw bedrijf.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Hoe de klantentevredenheid optimaliseren?
We hebben al gezegd dat het meten van tevredenheid gebaseerd is op subjectiviteit. Het is aan de klant om te zeggen of hij tevreden is met onze service.
In de restaurantsector kan deze relatie veel subjectiever zijn dan in andere soorten zaken. Maar toch, we hebben een manier om het te bewerken en te bouwen.
Om de klantentevredenheid te optimaliseren, is het noodzakelijk acties uit te voeren die ons in staat stellen het genot van een uitstekende service na elke aankoop te bevorderen.
Daartoe moeten wij ons concentreren op twee fundamentele aspecten die ons in staat stellen het koopproces goed te ontwikkelen. Deze aspecten zijn de toereikendheid van de verwachtingen en de verhoging van de prestaties.
Laten we elk aspect in detail bekijken.
Verwachtingen in overeenstemming brengen
De verwachtingen van de klant in overeenstemming houden lijkt misschien ingewikkeld en moeilijk te verwezenlijken, maar het is een van de belangrijkste doelstellingen in dit proces.
Daartoe is het nodig de behoeften af te stemmen op de verwachtingen die de klant heeft. Op die manier zult u niet alleen aan hun behoeften kunnen voldoen, maar ook hun verwachtingen overtreffen.
Het is van belang rekening te houden met bepaalde aspecten die bij het afstemmen van verwachtingen aan de orde zullen komen, zoals: communicatie, werk, attitudes en ervaringen.
Een ander punt dat bij het op elkaar afstemmen van verwachtingen moet worden benadrukt, zijn de problemen die zich tijdens het proces kunnen voordoen.
Een van de grootste moeilijkheden die we hebben:
- Overpromising: het overdrijven van de voordelen van producten en diensten, wat leidt tot het scheppen van verwachtingen die hoger zijn dan de realiteit. Vermijd ze ten koste van alles.
- Onwetendheid op het gebied van verwachtingen: resulteert in de aanname van verwachtingen van klanten als gevolg van verkeerde indrukken. Onthoud dat je jezelf moet plaatsen in de echte behoefte, niet in de behoefte die je gelooft.
- Gebrek aan transparantie: heeft te maken met de informatie die met de cliënt wordt gedeeld, hetgeen kan leiden tot verlies van zijn loyaliteit indien deze niet adequaat is of een omissie wordt ontdekt.
- Verkoop op korte termijn: door bij de klant een koopbehoefte te wekken, hem te overtuigen met onrealistische verwachtingen die uiteindelijk alleen maar tot ontevredenheid en verlies van de klant zullen leiden.
- Oncontroleerbare omgeving: door verwachtingen van de klant te wekken waaraan niet kan worden voldaan, met frustratie en ergernis tot gevolg.
Verhoogde prestaties
De toename van de prestaties onderscheidt zich door de kwaliteit van het aangeboden product en de aangeboden dienst.
Een goed beheer betekent een hogere waardering van de klanten voor de producten en diensten die u in uw restaurant aanbiedt.
Onder de effecten van winstgevendheid kunnen we noemen:
- Vermindering van kosten en mislukkingen.
- Loyaliteit in het aankoopproces.
- Handhaaft een hoger prijsniveau.
- Gratis marketing.
U weet al iets meer over het concept klantentevredenheid en hoe het u kan helpen een kwaliteitsrelatie met elk van hen op te bouwen.
Deze relaties zullen een steeds sterkere band tussen u en uw klanten tot stand brengen, waardoor u de weg inslaat naar gegarandeerd succes en de voorliefde van velen van hen.
Wij willen u begeleiden in deze opbouw van banden met uw cliënten. Daarom stellen wij u voor een kijkje te nemen in ons assortiment bij Monouso.
U vindt hier alles wat u nodig hebt om klanten aan u te binden.
Als u meer informatie wenst, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy