fbpx

Wat is klantentrouw en waarom is het belangrijk

Qu├ę es fidelizaci├│n de cliente y por qu├ę es importante

Er zijn verschillende manieren om het succes van een bedrijf te meten. De eenvoudigste is de winstgevendheid, maar de meest veeleisende zijn gericht op klantenbinding, een stap die verder gaat dan de verkoop.

Loyaliteit is het resultaat van klanttevredenheid en zorgt voor loyaliteit en voorkeur. Je zult altijd de eerste keuze zijn als het gaat om het voldoen aan hun behoeften. Wie wil dat niet?

Met klantentrouw wordt een emotionele band bereikt die niet alleen de relatie van de klant met het merk onderhoudt, maar ook de verkoop mogelijk maakt.

Laten we wat meer leren over klantentrouw, met als doel het belang ervan in de wereld van de catering te begrijpen en waarom je moet werken om het te bereiken.

Klantentrouw: graden

Fidelizaci├│n del cliente: grados

Het benutten van kansen, zelfs als deze een nadeel vormen, is een positief aspect in de klantenbinding.

Elke kans kan leiden tot het opbouwen van een vertrouwensrelatie. Wat begint als een klacht kan bijvoorbeeld de loyaliteit van een klant worden. Dit zal afhangen van de aanpak van het probleem dat aan de orde wordt gesteld en de juiste manier om het aan te pakken en op te lossen.

Maar loyaliteit bereik je niet alleen door de ontevredenheid van een klant op te lossen. In feite is het een van de kostbaarste en moeilijkste staten om te bereiken.

We zeiden moeilijk, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is. Verschillende merken, in elk marktsegment, slagen erin het publiek te doordringen en een leger van volgelingen en verdedigers van hun voorstel op te bouwen.

Om u te laten werken aan uw klantenloyaliteit en de verschillende gradaties van loyaliteit beter te begrijpen, gaan we ze hieronder in detail bespreken:

Loyaliteit op basisniveau

Van toepassing op klanten die sporadisch aankopen doen.

Op dit niveau doen klanten de aankoop, maar er is geen enkele relatie tot stand gekomen die een onbreekbare band genereert. U bent de eerste optie, maar ze staan open om te experimenteren met andere restaurants.

Klantentrouw op reactief niveau

De relatie met de klant is op dit niveau nauwer. Het erkent suggesties, klachten en meningen over het product of de dienst.

Deze informatie wordt verkregen door middel van tevredenheidsonderzoeken, die het mogelijk maken om de klant te benaderen in antwoord op de behoeften van de klant.

Loyaliteit op proactief niveau

Op proactief niveau worden acties ontwikkeld om het proces van klantenbinding te bevorderen.

Enkele van de acties die op dit niveau van loyaliteit worden uitgevoerd zijn

  • De klant informeren over de lancering van nieuwe producten of diensten die beschikbaar zijn, evenals over promoties en prestatieverbeteringen.
  • Ga de klant een stap voor door een oplossing te hebben voor het eventuele ongemak.
  • Een hechte relatie onderhouden door het onthouden van belangrijke data voor de klant.
  • Stuur uitnodigingen voor presentaties of speciale evenementen, om direct contact met de klant te onderhouden.

Loyaliteit op partnerniveau

Het is het hoogste niveau van loyaliteit. Hier werkt de klant samen met het bedrijf om een loyaliteitssysteem te cre├źren dat het mogelijk maakt om de oorzaken van de desertie te identificeren en de strategie├źn te herori├źnteren om een trouw cli├źnteel te verkrijgen.

Onder de te ontwikkelen acties op het niveau van de partnerloyaliteit hebben we

  • Zorg voor een aantrekkelijke toegangsmarge, zodat de klant de producten en diensten kan kopen.
  • Het verminderen van de fouten die worden veroorzaakt door het gebrek aan kennis van de behoeften van de klanten.
  • Behoud van de loyaliteit van klanten die als frequente kopers worden beschouwd.
  • De kosten voor het onderhoud van de activiteiten binnen de onderneming te verlagen en de aandacht van nieuwe klanten te verbeteren door hen aan te moedigen de producten of diensten die zij aanbieden aan te schaffen.

Sleutels tot het bereiken van klantentrouw

Claves lograr fidelizar a tus clientes

Hier zijn zes sleutels om u te helpen op weg naar klantenbinding.

Vergeet niet dat dit idee├źn zijn die u moet ontwikkelen en aanpassen aan uw doelgroep, de stijl van het restaurant en zelfs de locatie waar u zich bevindt. Het is niet het aanpassen van uw visie aan de behoefte van de klant, het is het aanpassen van uw bedrijf aan de behoefte van de klant.

Laten we eens kijken wat de sleutels zijn om de loyaliteit van uw klanten te krijgen:

  1. Hebben een adequate kennis van de klant, zodat u weet wat hun verwachtingen en behoeften zijn. Op die manier beschikken we over de nodige middelen om hen meer aandacht te geven.
  2. Het volledig kennen van het product of de dienst die wordt aangeboden om beter advies te kunnen geven aan klanten die hun behoeften willen dekken. Onveiligheid wordt ervaren en roept twijfels op over de kwaliteit.
  3. Leer van klanten door de nadruk te leggen op persoonlijke aandacht die exclusieve aandacht voor elke klant garandeert. Wees bereid te luisteren en te reageren.
  4. Een waardevolle service bieden die het verschil maakt en een voordeel is voor klanten.
  5. Handhaving van de kwaliteit van de dienstverlening die de klant betrekt bij het zoeken naar oplossingen door middel van wederzijds beheer om aan de behoeften van de klant te voldoen door middel van kwaliteitszorg.
  6. Beloon klantentrouw door middel van een exclusieve klantenservice die advies en ondersteuning biedt aan klanten wanneer dat nodig is om problemen op te lossen of problemen op te lossen.

Je hebt al de sleutels om te beginnen met het opbouwen van klantenbinding. Houd nu een vergadering met uw team en stel een plan op om die kostbare status met de meeste van uw klanten te bereiken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a trav├ęs del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en l├şnea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos s├│lo se transmiten a los proveedores que tienen una relaci├│n contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Correcci├│n, cancelaci├│n, oposici├│n y otros derechos como se explica en la ÔÇťInformaci├│n adicionalÔÇŁ.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy