Instagram voor restaurants: sleutels tot succes
Nog steeds niet bekend met de voordelen van Instagram voor restaurants?
Maak je geen zorgen, blijf bij ons en je weet hoe je er het beste van kunt maken.
Laten we beginnen met te begrijpen waar de behoefte aan een Instagram voor restaurants vandaan komt.
Social media heeft de manier waarop u de keuken van uw restaurant aanbiedt en promoot, zonder twijfel, veranderd.
Instagram is sinds de lancering een krachtige social media tool geworden, die content van meer dan 500 miljoen gebruikers laat zien.
Het gebruik van Instagram om uw restaurant een boost te geven is een geweldige manier om uw bedrijf onder de aandacht te brengen, uw serviceaanbod aan uw klanten te laten zien en de verkoop te stimuleren.
¿Qué encontrarás en este artículo?
- 1 Instagram als middelpunt van restaurantmarketing
- 2 Profiel dat de aandacht van uw concurrentie trekt
- 3 Meer dan een bedrijf: vermenselijk uw restaurant Instagram
- 4 Win volgelingen en verhoog uw zichtbaarheid
- 5 Laat zien wat de chef en de rest van uw personeel doen..
- 6 Nadat je gebruikers hebt gewonnen, praat je met ze
- 7 Hé! Geen hashtag bericht? Stuur het niet!
- 8 Ongelooflijke accounts om u te inspireren in de grote merken
- 9 Toon uw meest gevoelige kant op uw restaurant Instagram
- 10 Voor het beheer van het Instagram voor restaurants is consistentie de sleutel
- 11 De verhalen staan tot uw beschikking, gebruik ze in uw voordeel
- 12 Ideale inhoud voor restaurant Instagram
Instagram als middelpunt van restaurantmarketing
De doeltreffendheid van deze strategie zal afhangen van het juiste en effectieve gebruik van dit instrument. Het is belangrijk om rekening te houden met de “likes”, publicaties en het aantal volgers.
Door foto’s en video’s op Instagram te gebruiken om realtime service-opties in uw restaurant te tonen, kunt u ook het beste uit uw voorstel halen. Een goed restaurantmarketingplan moet worden uitgevoerd via Instagram, waardoor het noodzakelijk is om de impact van het proces te kennen en de gemakkelijkste manier te begrijpen om de aandacht van de klanten te trekken.
Door het plateren en fotograferen, met een goede belichting, kunt u het menu op een originele manier presenteren. Op deze manier trekt u de aandacht van uw klanten en genereert u interacties die uw gasten aanmoedigen om te bezoeken.
Een van de voordelen van het gebruik van Instagram is de gebruiksvriendelijkheid, waardoor dit sociale netwerk een van de gemakkelijkste is om te gebruiken.
Om volgelingen op Instagram te krijgen, moet u een gesprek aangaan met uw klanten, consistent publiceren, uw publicaties promoten en kwaliteitsfoto’s gebruiken.
Het definiëren van een goede marketingstrategie omvat consistentie en planning, die zal worden bepaald door de geplande publicatie van relevante content die de interactie met de volgers zal vergroten.
Een ander concept dat veel gebruikt wordt in sociale netwerken zijn hashtags, waarmee u een beschrijving kunt verbeteren, meer “I like” kunt krijgen en uw merk kunt promoten.
De hashtags definiëren namen, ideeën en recepten om uw bedrijf een andere touch te geven.
Profiel dat de aandacht van uw concurrentie trekt
We worden dagelijks blootgesteld aan veel inhoud. Er wordt geschat dat we drie seconden hebben om de aandacht van uw potentiële klant te trekken.
Dat wil zeggen dat je maar 3 seconden hebt om die persoon in je publicatie te laten staan, met hem of haar te laten omgaan of hem of haar te laten passeren, direct naar een andere ruimte die zijn of haar aandacht zal trekken.
De beste manier om een Instagram-profiel voor restaurants aantrekkelijk te maken is om kwaliteit, originele en innovatieve inhoud te bieden. Iets wat het gastronomische thema dat u aanbiedt op een onconventionele manier laat zien.
Dit zal u opvallen en uw bedrijf tot een referentie maken.
U dient een professioneel profiel te tonen dat de locatie van uw bedrijf aangeeft, met een link naar de reserveringspagina van uw website met een interessante biografie en het logo van uw restaurant.
Een ander belangrijk aspect, bij het creëren van een Instagram-profiel voor restaurants, is het delen van kwaliteitsbeelden met een goede belichting, focus en definitie.
Het opnemen van hashtags of tags is de sleutel tot het vergroten van het bereik van uw account postings, zodat u elke diner de inhoud die u deelt kunt laten zien.
Vergeet niet om je eigen hashtags te maken op je Instagram voor restaurants. U kunt ze gebruiken voor het positioneren van voorbereidingen, seizoenen, wedstrijden of elke andere strategie die u op dit platform ontwikkelt.
Meer dan een bedrijf: vermenselijk uw restaurant Instagram
We weten dat we op een Instagram-account voor restaurants staan, maar dat betekent niet dat we de gezichten die magie mogelijk maken niet moeten publiceren.
Het is een vergissing om alleen te focussen op de verspreiding van beelden van gerechten en dranken.
Zoek naar manieren om de kwaliteit en de goede service te weerspiegelen, aspecten die de intentie om een unieke ervaring voor uw gasten te bieden zullen versterken.
Op dit punt wordt interactie met uw klanten noodzakelijk, waardoor uw fans de hoofdrolspelers worden door het beantwoorden van opmerkingen, vragen of twijfels die ze achterlaten op het profiel van uw restaurant.
Deze interactie zal u toelaten om een ideale ruimte te ontwikkelen om deel te nemen aan de creatie van wedstrijden, promoties en kortingen die nieuwe volgers zullen aantrekken en de loyaliteit van uw klanten zullen bereiken.
Storytelling is een andere optie waarmee u creatieve berichten kunt delen met uw volgers. Houd er rekening mee dat dit soort inhoud slechts 24 uur beschikbaar is.
De verhalen kunnen een verslag laten zien van de activiteiten die in het restaurant plaatsvinden en u kunt ook de winnaars van een wedstrijd publiceren.
Win volgelingen en verhoog uw zichtbaarheid
De zichtbaarheid van uw account zal afhangen van de marketingstrategieën die u implementeert om de aanwezigheid van uw restaurant in sociale netwerken te benadrukken.
Daarin ligt het belang van het opzetten van campagnes en initiatieven die de groei van uw gemeenschap bevorderen.
Het houden van wedstrijden of het gebruik van hashtags met betrekking tot de activiteit van uw restaurant zal uw aantal volgers en daarmee de omvang van uw publicaties vergroten.
Op deze manier kunt u in nieuwe ruimtes verschijnen en potentiële klanten identificeren.
Vergeet niet dat het hebben van een aantrekkelijk profiel uw restaurant zal onderscheiden van de concurrentie, waardoor het plaats maakt voor de cyclus van aantrekking, verkoop en loyaliteit.
Laat zien wat de chef en de rest van uw personeel doen..
Zodra het profiel is aangemaakt, kunt u alles laten zien wat er in het restaurant gebeurt. Dit zal uw account en projecttransparantie verfrissend maken.
U kunt het proces van het kopen van ingrediënten van uw chef-kok op de lokale markt, de bereiding van een gerecht of hoe ze worden bereid voor een dienst, laten zien.
We houden van roddels, dus laat je geheimen zien, laat de kameraadschap zien die je team samenbindt, verbeter je merk.
Het is ook gebruikelijk om foto’s of video’s van uw klanten of de plaats met mensen die genieten van een speciaal menu te publiceren. Dit brengt authenticiteit en natuurlijkheid in uw Instagram-restaurantprofiel.
Nadat je gebruikers hebt gewonnen, praat je met ze
Traditioneel onderhouden merken een monoloog met hun klanten. Het was erg vreemd om te zien dat een merk op elkaar inwerkte, maar in tijden van communicatie 2.0 veranderde alles.
Interactie is essentieel wanneer je een profiel hebt met fans die aandacht vragen.
Hier zijn enkele aanbevelingen om met hen in contact te blijven:
- U dient altijd te reageren op opmerkingen op uw profiel of te vertrekken via een directe berichtgeving.
- Negeer geen negatieve opmerkingen of kritiek van uw klanten. Laat hen weten dat je er bent om naar hen te luisteren en ernaar te streven een dienst aan te bieden die hun verwachtingen overtreft.
- Het geven van “I like” aan de opmerkingen van uw volgelingen is een goede manier om de interactie te stimuleren.
- Plaats de publicaties die uw klanten vanuit uw restaurant delen opnieuw. Laat uw commentaar op hun sociale netwerken achterwege. Ze zullen het gebaar waarderen.
- Deel in uw verhalen beelden van uw klanten in uw restaurantruimtes.
Hé! Geen hashtag bericht? Stuur het niet!
Om te beginnen is het belangrijk om de hashtags te definiëren waarmee u een groter bereik kunt krijgen, op deze manier garandeert u dat de inhoud die u deelt via sociale netwerken uw potentiële klanten kan bereiken.
Vergeet niet om hashtags te gebruiken in uw publicaties. Hiermee helpt u het concept van uw bedrijf te definiëren, geeft u een vleugje onderscheiding en kunt u een of ander element dat in het beeld aanwezig is, beschrijven.
Naast de meest gebruikte hashtags in uw sector moet u ook uw eigen hashtags hebben, die uw activiteit definiëren.
Plaats geen hashtags in trends die niet gerelateerd zijn aan uw sector. Het is een praktijk die niet de verwachte resultaten oplevert, je zou de lezer zelfs in verwarring kunnen brengen.
Ongelooflijke accounts om u te inspireren in de grote merken
Social Media Restauranting is in opkomst en daarom zijn steeds meer restaurants op Instagram aanwezig.
De inhoud in sociale netwerken over gastronomie en restaurants is tegenwoordig toegenomen, waardoor de generatie van de inhoud die het mogelijk maakt om uw bedrijf en de verkoop te stimuleren, wordt aangemoedigd.
We laten u een aantal accountaanbevelingen na die u kunnen inspireren om een ongelooflijk profiel te bereiken:
- @dunkindonuts
- @starbucks
- @burgerking
- @cheesecakefactory
- @telepizza_en
Toon uw meest gevoelige kant op uw restaurant Instagram
Instagram is een zeer nuttig sociaal netwerk om de herkenning van uw bedrijf te bereiken, waarbij de online aanwezigheid van het restaurant wordt benadrukt door middel van foto’s of video’s.
Het delen van ervaringen, het tonen van de gerechten en het menu van de dag bieden een ruimte gewijd aan uw klanten om de trends van uw bedrijf bekend te maken.
Maar daar kun je het niet bij laten. We weten dat je een gevoelige kant hebt en die moet je ook op Instagram laten zien.
Sociale taken zoals het leveren van onverkocht voedsel aan mensen in nood, het houden van sociale voedingsdagen of sommige acties om uw gemeenschap te ondersteunen, kunnen ook worden getoond op Instagram.
Dit betekent niet dat u de situatie aangrijpt, het is om te laten zien dat u deelneemt aan de oplossing van de problemen van uw gemeenschap en om te laten zien dat er achter een merk mensen zitten die verantwoordelijk zijn voor het milieu.
Voor het beheer van het Instagram voor restaurants is consistentie de sleutel
Social Media Restauranting gaat over het benutten van sociale netwerken om de volgers te vergroten en de verkoop te verhogen.
Er zullen betere dagen zijn dan andere, publicaties met meer interactie, maar laat je niet ontmoedigen. De wereld van de sociale netwerken is zo.
Dit werk moet constant zijn. Het beste is om een strategieplanning te volgen, waarbij doelstellingen worden opgenomen om uw bedrijf te consolideren met acties zoals:
- Beslissingen nemen onder invloed van trends.
- Klanten informeren over wat er nieuw is in het restaurant.
- Het onderhouden van nauwe relaties met klanten.
- Contact opnemen met nieuwe klanten op zoek naar loyaliteit.
- Om de inkomsten van het restaurant te verhogen.
De verhalen staan tot uw beschikking, gebruik ze in uw voordeel
Met een aanwezigheid op Instagram kan uw restaurant foto’s delen waar de ervaringen van klanten en eters elkaar ontmoeten.
In die zin is het mogelijk om de verhalen te gebruiken om uw zakelijke voorstellen te vertellen die u in staat stellen om de gebeurtenissen, het lokale team, te publiceren en om een gemeenschap te creëren die zich identificeert met het bedrijfsconcept.
Verhalen stellen u in staat om spontaan en frequent inhoud te delen, bieden een ruimte waar u enquêtes kunt houden en de aandacht van uw klanten kunt trekken.
Bovendien hebben de Instagram-verhalen zo’n groot publiek dat ze vaak worden beoordeeld op updates.
Ideale inhoud voor restaurant Instagram
Maar, hoewel het misschien lijkt, is niet alles zo eenvoudig als het klinkt.
Mensen kijken naar Instagram voor uitstekende informatie; ze willen niet dezelfde dagelijkse informatie ontvangen die ze via andere middelen of op reeds bestaande rekeningen ontvangen.
Focus op het presenteren van inhoud met de volgende functies en u zult zien hoe uw volgers zullen groeien:
Onderwijs
Het is gebruikelijk dat we iets willen leren over koken. Sommigen van ons hebben meer talent dan anderen, maar we kennen allemaal graag de details.
Leer uw klanten via uw Instagram-account.
Het laat zien hoe je een goede wijn, die men beter combineert met een bepaald gerecht, hoe je wat saus of basis kookt, zijn enkele van de inhoud die de aandacht van veel mensen vragen.
U kunt dit ook doen door rekening te houden met het soort voedsel dat u serveert. Als uw restaurant bijvoorbeeld een sushi-restaurant is, toont het zijn geschiedenis, ingrediënten, bereidingswijzen, soorten sushi, enz.
Het idee is dat uw volgeling het gevoel heeft dat ze, alleen al door uw account te volgen, winst zullen maken. In dit geval is de bonus de kennis.
Vermaakt
Dit is een ander belangrijk punt. Sociale netwerken worden beschouwd als een entertainmentkanaal, hoewel ze tegenwoordig ook met zeer ernstige problemen te maken hebben.
De meeste mensen willen plezier hebben via dat communicatiekanaal, dus laat wat onderhoudende inhoud zien. Dit betekent niet dat je je als een clown kleedt, maar dat je slim bent en met de beelden speelt op een manier die je verrast.
U kunt ook gebruik maken van alle middelen die u tot uw beschikking heeft, zoals video’s en animaties. Een verblijf in het rijk van de statische fotografie kan een averechts effect hebben.
Vertrouwen opbouwen
Het vertrouwen is in de loop der jaren opgebouwd en in een seconde verloren gegaan.
Je bent een verantwoordelijke ondernemer met je klanten en je moet het bewijzen, zodat je een vertrouwensband met je publiek opbouwt.
Wees niet bang voor transparantie, reageer op alles, zelfs op slechte opmerkingen. Gebruik de tegenslagen in uw voordeel. Een klagend diner is een belangrijke bron van gegevens die je zal doen groeien. Luister ernaar en breng de nodige correcties aan.
Breng uw producten op een intelligente manier op de markt
Wat gebeurt er als je een winkel binnenloopt en je een bediende achter je hebt die steeds weer zegt: “Hoe kan ik je helpen?”
Velen denken dat dit een goede service is, maar in werkelijkheid is het een verkooptechniek waar de meeste mensen zich ongemakkelijk bij voelen.
Doe niet hetzelfde op je sociale netwerken. Je moet je producten verkopen, zonder twijfel, maar doe het met intelligentie.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy