CRM
Het lijdt geen twijfel dat restauranthouders op de hoogte moeten blijven van de technologie om hun bedrijf draaiende te houden. Een van de beste uitvindingen van de laatste jaren zijn CRM’s voor restaurants en andere bedrijven in de restaurantsector.
We hebben het over een technologisch voorstel dat u gemakkelijk kan helpen uw maandelijkse/jaarlijkse verkoopmarge te verhogen. In dit deel vertellen we u meer.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Wat is een CRM?
Het acroniem staat voor Customer Relationship Management of klantenbeheer. Een CRM is dus een soort toepassing waarmee u de interacties tussen uw bedrijf en uw klanten kunt bijhouden.
Dit betekent dat u met een CRM een beter inzicht krijgt in de consumptiebehoeften van uw klanten. Dit maakt het gemakkelijker voor u om klantenbindingscampagnes te ontwerpen en nieuwe potentiële klanten aan te trekken.
Kenmerken van een CRM
We hebben het over een technologie die ontworpen is om u het leven in uw bedrijf gemakkelijker te maken. En om u te helpen begrijpen waarom we dit zeggen, kijken we naar de beste kenmerken ervan:
- Aanpassingsvermogen: Uw medewerkers kunnen het snel leren gebruiken, zodat het beantwoordt aan de specifieke behoeften en strategieën van uw bedrijf.
- Integratie: Importeer alle informatie uit uw bestaande database, zonder dat het veel tijd of moeite kost.
- Capaciteit. Uitgebreide capaciteit om belangrijke documentatie, klantgegevens en ondersteunende diensten vast te leggen.
- Integratie van kunstmatige intelligentie: Ontworpen met de nieuwste technologie om u te helpen taken in uw bedrijf te automatiseren en intuïtieve oplossingen te bieden.
- Positieve impact op klanttevredenheid: Tevredenheid van klanten om u te helpen meer conversies en meer verkoop te krijgen.
CRM voor restaurants
CRM’s voor de restaurantbranche zijn de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Dat komt omdat ze u in staat stellen precies te weten wat de gastronomische smaak van uw potentiële klanten is, hoe vaak ze uw zaak bezoeken, hoeveel ze bereid zijn uit te geven, enz.
Vergeet niet dat informatie een zeer krachtig wapen is dat elk bedrijf in de restaurantsector strategisch kan inzetten. Als u het gedrag en de consumptiebehoeften van uw gasten kent, kunt u specifieke strategieën ontwikkelen om uw zaak goed te laten draaien en de verwachte inkomsten te genereren.
CRM nut voor restaurants
Ontdek hieronder welk nut CRM heeft in uw restaurant:
- Contactbeheer: Intelligent organiseren van uw potentiële klantgegevens, van prospectie tot conversie.
- Interactie tracking: Alle gebieden die betrokken zijn bij het verkoopproces zullen permanent toegang hebben tot interacties met trouwe klanten.
- Klant- of leadkwalificatie: U kent de details van het profiel van elke klant, zodat u assertievere marketingacties kunt opzetten en uw verkoopmethoden soepeler kunt laten verlopen.
- Omnichannel: Integreer alle communicatiekanalen voor klanten, zoals e-mail, online shop chat en klantenservice in de winkel.
- Documentbeheer: Centraliseert de toegang tot relevante documenten met klant- en bedrijfsinformatie.
- Sales funnel management: Helpt bij het efficiënt beheren van alle stadia van het verkoopproces om te voorkomen dat potentiële klanten afhaken.
- Workflowautomatisering: Automatiseert bepaalde repetitieve verkooptaken om het verkoopproces te stroomlijnen.
- Social media management: Sommige CRM’s tonen u het gedrag van uw publiek op social media om hun consumptiebehoeften beter te begrijpen.
Ontdek nog veel meer interessante begrippen in ons Horeca en Catering Woordenboek.
Vaak gestelde vragen
Wat is een CRM?
Het is een toepassing of software die ontworpen is om gegevens over de potentiële klanten van een bedrijf op te slaan, te analyseren en te beheren. Dit maakt het gemakkelijker om inzicht te krijgen in het gedrag van klanten en hun consumentenprofiel om echt effectieve verkoopstrategieën op te stellen.
Hoe nuttig is een CRM?
Het nut hangt af van de specifieke behoeften van elke ondernemer. Het belangrijkste nut van een CRM is echter dat het bedrijf zijn klanten beter leert kennen om hun ervaring binnen het bedrijf te verbeteren. Zo kunnen deze bedrijven hun productiviteit en winstgevendheid verhogen.
Wat zijn de beste CRM’s voor restaurants?
De beste CRM voor restaurants zijn Hubspot (helemaal gratis en in het Spaans), MultiWasap (integreert een interface voor bezorging, WhatsApp en een chatbot) en Zoho CRM (slaagt erin om de omnichannel interactie met klanten op een zeer professionele manier te vergemakkelijken).
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy