Sociale wifi: net wat een restaurant nodig heeft

WiFi Social: Justo lo que necesita restaurante

Social WiFi is een dienst die restaurants tal van voordelen biedt. Door gewoon een wachtwoord te geven, wint u voor altijd het hart van uw klant.

Naast het bieden van internettoegang aan uw klanten, zodat ze ‘s avonds verbonden kunnen blijven, is het gebruik van WiFi door klanten een marketinginstrument voor uw restaurant.

Wij leggen uit wat de voordelen zijn van deze dienst, die u in het restaurant garandeert en met welke middelen u proximity-marketingacties kunt uitvoeren.

Wat is sociale wifi?

Wat is sociale wifi?

Social WiFi is een dienst die in gastronomische bedrijven wordt aangeboden.

Ze werken door een kleine ruil aan te bieden tussen uw bedrijf en uw klanten: u garandeert hen toegang tot een draadloos internetnetwerk in ruil voor een positieve recensie waaruit blijkt dat ze in uw zaak eten

Een andere mogelijkheid is dat zij zich aanmelden in het etablissement.

Om dit te doen, vraagt u uw diner om verbinding te maken met Social WiFi via een app waar u vraagt naar hun social media profiel. Dan ga je met hem om en bevorder je een gesprek.

Hoe klantenbinding opbouwen met sociale wifi

Hoe klantenbinding opbouwen met sociale wifi

Het gebruik van Social WiFi in uw restaurant genereert voordelen die u zullen helpen bij de positionering van de zaak, waardoor u een duidelijk verschil maakt ten opzichte van uw concurrentie.

Door deze service beginnen klanten loyaal te worden aan het restaurant en bezoeken zij het vaker

Als veel mensen uw zaak regelmatig bezoeken, is het zeker dat zij vrienden en familie zullen uitnodigen, waardoor deverkoop toeneemt en nieuwe klanten worden gew orven.

Plaats klanten om je heen

Als uw sociale WiFi gratis is, zal het gemakkelijker zijn om berichten te sturen naar mensen die verbinding maken met uw bedrijfsnetwerk.

De berichten die u via WiFi verstuurt, moeten waardevolle informatie bevatten, zoals dagaanbiedingen, openingsuren of promoties.

Op die manier trekt u gemakkelijk hun aandacht en worden ze aangemoedigd om het restaurant in hun buurt binnen te gaan.

“Vind ik leuk” op sociale netwerken

Via Social WiFi kunt u meldingen naar klanten sturen om – aan het eind van de avond – de aandacht van uw personeel te beoordelen.

Als klanten verbinding hebben met de WiFi van de vestiging, stuur hen dan een notificatie zodat ze hun mening kunnen geven of een score kunnen toekennen aan uw service.

Het beste moment hiervoor is terwijl ze op de rekening wachten, ze zullen tevreden zijn en klaar om u een goede beoordeling te geven.

Geef uw e-mailmarketing een boost

Dit is een van de beste voordelen van sociale wifi.

De e-mails van elk van de klanten die verbinding maken met Social WiFi, zullen worden geregistreerd in uw bedrijfsdatabase. Daarom zult u in de toekomst een manier hebben om te communiceren.

Bedenk een e-mailmarketingstrategie en voer die uit. U hebt de e-mails van uw klanten!

Stuur hen nieuwsbrieven met interessante informatie, zoals aanbiedingen, promoties van de week, een nieuw gerecht, het menu van de week en ander nieuws.

Eersteklas ervaring

Een ander voordeel van sociale wifi is dat een gepersonaliseerde ervaring kan worden aangeboden, afgestemd op de behoeften van elke klant.

Door toegang te hebben tot hun sociale netwerken, kan het restaurant gemakkelijk te weten komen of ze een speciale gelegenheid vieren, of het hun eerste keer is in het etablissement of een andere reden voor hun bezoek.

Als het restaurant dit weet, kunnen ze een promotie aanbieden voor een nieuwe klant, of een gratis dessert als het een verjaardag of jubileum is.

Wat uw strategie ook is als u deze informatie kent, verras uw klanten. Dat soort details zullen ze niet verwachten en ze zullen uw restaurant aanbevelen bij hun kennissen.

Verhoog uw verkoop

Met het gebruik van Social WiFi kunt u klanten ook bewuster maken van uw menuopties of – zelfs – virtueel maken.

Een ander idee om de verkoop te stimuleren is het plaatsen van bestellingen via mobiele apparaten. Op die manier verschijnt de informatie onmiddellijk in het keukensysteem om met de voorbereiding te beginnen.

Het gebruik van sociale WiFi belooft een snellere service wat betreft het opnemen van de bestelling en het verzenden van de gerechten, zodat de klanten uw restaurant als een van de beste zullen beschouwen en hun bezoeken frequent zullen zijn.

Verbeter uw proximity marketing

Verbeter uw proximity marketing

Proximity marketing is een ongelooflijke strategie voor restaurants.

Het bestaat uit het creëren van marketingstrategieën, waarbij gebruik wordt gemaakt van technologie en de plaats waar de klant zich bevindt.

Deze strategieën worden toegepast met het doel met uw klanten te communiceren, maar niet op elk moment, alleen wanneer zij in de buurt van uw zaak zijn.

Naast Social WiFi zijn er nog andere technologieën die u kunt gebruiken om proximity marketing te ondersteunen, wij bespreken ze hieronder.

Bluetooth

Hoewel het een geweldige manier is om verbinding te maken, heeft het één groot nadeel: het gebruik van bluetooth is alleen functioneel als de klanten het aan hebben staan, wat een grote belemmering is voor proximity marketing.

Als het aan staat, kunt u de apparaten zien waarnaar u gesegmenteerde informatie over uw bedrijf kunt sturen.

NFC

Near Field Communication of NFC is een andere nabijheidstechnologie die in marketing wordt gebruikt met zeer goede resultaten.

Het maakt het verzenden van berichten of mededelingen over het restaurant mogelijk, zolang het niet meer dan 20 centimeter verwijderd is.

Bakens

Beacons zijn technologische apparaatjes, kleiner dan een vuist, die de functie van proximity marketing vervullen.

Rekening houdend met de afstand van de klant tot bepaalde etablissementen, dienen bakens als tussenpersonen om informatie naar hun telefoons te sturen.

Andere producten die u nodig hebt in uw restaurant

Andere producten die u nodig hebt in uw restaurant

Nadat u meer klanten hebt gekregen met behulp van sociale wifi, moetu het nodige keukengerei hebben om te serveren wat zij hebben besteld.

In Monouso, onze online winkel, bieden wij kwaliteitsproducten voor de HORECA sector. In onze catalogus vindt u borden, bestek, glazen, kopjes, kannen, kommen, bakjes en nog veel meer, om uw keuken mee uit te rusten.

Het beste is dat elk van deze producten wordt vervaardigd met materialen zoals plastic of suikerrietbagasse, zodat u ze kunt aanschaffen afhankelijk van het bedrijfsmodel van uw restaurant.

Opgemerkt zij dat er verschillende modellen, kleuren en maten zijn, en dat de kenmerken van het gebruik variëren om wegwerp-, biologisch afbreekbare of herbruikbare producten te vinden.

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.