Wat zijn de maandelijkse kosten van een restaurant?

Gastos-mensuales-de-un-restaurante

vraagt u zich af wat de maandelijkse kosten zijn van een restaurant? Gefeliciteerd! Vandaag zullen wij deze vraag in deze post beantwoorden. Het is speciaal ontworpen voor restauranthouders die hun horecazaak beter willen beheren.

De tijd is gekomen om de maandelijkse uitgaven van uw restaurant te bestuderen om het winstpercentage te bepalen, rekening houdend met zowel de variabele als de vaste kosten. We bespreken enkele belangrijke aspecten voor wie zijn zaak overeind wil houden.

maak het je gemakkelijk, want hier zullen we de maandelijkse uitgaven van een restaurant in detail analyseren. Laten we gaan!

Wat zijn de meest voorkomende uitgaven

Hierna zullen wij bespreken wat de gemiddelde maandelijkse uitgaven van een restaurant zijn:

1. Kosten voor voedsel

In het algemeen moeten de voedseluitgaven in een restaurantbedrijf worden gedekt door ongeveer 30% van de omzet. Het is belangrijk dat u dit cijfer niet overschrijdt, anders zult u uw manier van winkelen moeten heroverwegen.

Is dit niet voldoende voor u, begin dan opnieuw te onderhandelen over de prijzen of zoek een andere leverancier. U kunt ook de formule voor de kosten van levensmiddelen gebruiken, die een goede manier is om uw uitgaven bij te houden en te weten hoeveel u elke maand aan levensmiddelen moet uitgeven.

2. Personeelskosten

De salarissen van de werknemers zijn een andere uitgave die zorgvuldig moet worden geanalyseerd. In veel restaurants moeten de totale loonkosten worden gedekt door 25% of 30% van de maandelijkse voedselverkoop.

Het is vermeldenswaard dat in de meeste succesvolle restaurants in Spanje dit cijfer niet wordt overschreden wat de personeelskosten betreft.

3. Uitgaven voor keukenuitrusting

De kosten van keukenuitrusting zijn een van de investeringen die het zwaarst op uw budget wegen, vooral wanneer u net uw restaurant hebt geopend. U moet apparaten kopen zoals ovens en fornuizen, steamers, diepvriezers, kookgerei en nog veel meer.

Hier raden wij u aan de mogelijkheid te onderzoeken om horeca-apparatuur te kopen die in de uitverkoop is. U kunt naar dergelijke aanbiedingen zoeken met een snelle Google-zoekopdracht. Denk er ook aan dat u niet per se het duurste toestel in elke categorie hoeft te kopen.

4. Reparatie- en onderhoudskosten

Voor reparatie- en onderhoudskosten moet u tussen 1% en 3% van de maandelijkse omzet begroten. Dit budget is van essentieel belang, want in geval van een defect aan een apparaat, zult u in staat zijn het snel op te lossen.

Om ervoor te zorgen dat uw bar of restaurant altijd in bedrijf is, moet u uw restaurantuitrusting in uitstekende conditie houden. Preventief onderhoud zal ook helpen om de levensduur van uw toestellen te verlengen.

5. Huurkosten van gebouwen

Eerst en vooral moet u weten dat u een evenwicht moet vinden tussen het vinden van een geschikte plaats om uw restaurant te openen en zo weinig mogelijk huur te betalen. Dit is een manier om ervoor te zorgen dat uw kansen op succes groter zijn.

De huur mag echter niet meer dan 6% van uw maandelijkse omzet bedragen. Dit cijfer kan echter hoger uitvallen indien er uitgaven in verband met het onroerend goed in zijn begrepen, zoals onroerendgoedbelasting, onderhoud van gemeenschappelijke ruimten, enz. Maar niet meer dan 10%. Maar niet meer dan 10%.

6. Kosten voor nutsvoorzieningen

De kosten voor nutsvoorzieningen bedragen ongeveer 5% van de maandelijkse omzet. We hebben het hier specifiek over elektriciteitskosten, telefoonrekeningen en kosten voor internetdiensten.

Als eigenaar van uw bar of restaurant moet u het goede voorbeeld geven aan uw werknemers. Begin met deze kosten te minimaliseren door de lichten uit te doen wanneer u ze niet nodig hebt en over te schakelen op energiebesparende lampen.

Maandelijkse kosten van een bar Hoe winstgevend is het?

Laten we nu eens kijken wat de maandelijkse kosten van een bar zijn die je moet weten als je je horecazaak goed wilt beheren.

Hoewel, vooraf, moet u weten dat u gelijkenissen zult vinden met de uitgaven van een restaurant

  • Het pand: Als u besluit een pand te huren, moet u, afhankelijk van de waarde, een borgsom van 1 tot 3 maanden storten. Denk er echter aan dat de huurkosten niet meer dan 10% van uw maandelijkse omzet mogen bedragen.
  • Variabele kosten: Water, elektriciteit, telefoon, huur, enz. In geen geval mogen deze uitgaven meer bedragen dan 10% of ten hoogste 15% van uw maandelijkse omzet.
  • Aankoop van grondstoffen: deze uitgaven moeten tussen 30 en 35% van uw maandelijkse omzet bedragen. In dit verband is het ook van belang te beschikken over een portefeuille van betrouwbare leveranciers, met goederen van hoge kwaliteit.
  • Aantal werknemers: De kostenstructuur die betrekking heeft op de loonkosten van het personeel moet tussen 30 en 40% van de maandelijkse omzet bedragen. Dit cijfer kan variëren naar gelang van de grootte van het bedrijf en de potentiële groei ervan.

Er zij op gewezen dat de rentabiliteitsmarge van een bar als stabiel wordt beschouwd wanneer zij tussen 10 en 20% van de omzet ligt.

Hoe kan ik de kosten in mijn horecabedrijf verlagen?

Nu zullen we het hebben over enkele manieren om de uitgaven in een restaurant te verminderen en de maandelijkse/jaarlijkse winstmarge te verhogen:

  • Als er een gerecht is dat veel klanten terugkomen of niet regelmatig bestellen, haal het dan van het menu. Op die manier verspil je geen ingrediënten door een gerecht te bereiden dat niemand lust.
  • Koop voedsel in voldoende hoeveelheden. Als u kortingen krijgt voor zeer grote hoeveelheden, mag u die niet aanvaarden, vooral omdat de levensmiddelen kunnen bederven en dit tot verliezen kan leiden.
  • Streef naar een verlaging van de productiekosten in uw cateringbedrijf, want dat kan aanzienlijke besparingen opleveren.
  • Wijs uw werknemers alternatieve taken toe die gewoonlijk niet worden uitgevoerd tijdens de drukste uren van de dag.
  • Verminderhet aantal personeelsleden om te besparen op de lonen die u betaalt. Maar dit moet gebeuren zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van de dienst die u uw potentiële klanten aanbiedt. Er zijn verschillende manieren om de personeelsbezetting van een restaurant te berekenen

hoeveel verdien ik en hoeveel geef ik uit in mijn restaurant?

Het zal altijd nodig zijn u op de hoogte te houden van de brutomarge die u op uw restaurantverkoop maakt. En, de beste manier om dit te doen is:

  • Teluw verkoopcijfers op voor een bepaalde periode, bijvoorbeeld een week of een maand.
  • Van dit cijfer trekt u de uitgaven af die rechtstreeks verband houden met dat bedrag aan verkopen. En dat is het!

Door deze eenvoudige stappen uit te voeren, zult u de exacte kosten kunnen vinden van de voedselaankopen in de door u gekozen periode. Bovendien kunt u, ter ondersteuning, de boekhouding van het restaurant in Excel bijhouden.

Waaruit bestaat de maandelijkse winst van een restaurant?

Het eerste wat u moet weten is dat de winstmarge van een restaurant afhankelijk is van het soort restaurant. In dit geval zullen kleinere fysieke en operationele bedrijven een hoger percentage winst maken, en grotere bedrijven minder winst.

ja! Grotere restaurants hebben een grotere capaciteit om eters te ontvangen. Maar zij hebben ook meer personeel en onderhoudsmiddelen nodig.

Bovendien vereist een gastronomisch menu een ingewikkeld bereidingsproces en dure grondstoffen, die vaak moeilijk te verkrijgen zijn. Dit zijn factoren die een negatieve invloed hebben op de winstmarge.

Dus, het kan gezegd worden dat, bijvoorbeeld:

  • Een Food Truck kan een netto winstmarge hebben van 8%.
  • Een bar kan een netto winstmarge van 10% hebben.
  • Een gastronomisch restaurant kan een netto winstmarge van 4% hebben.

lijken de maandelijkse uitgaven van een restaurant veel? Organiseer je gewoon en je zult alle uitgaven onder controle hebben.

Wat zijn de meest voorkomende uitgaven voor een restaurant?

Tot de meest voorkomende uitgaven voor een restaurant behoren voedsel, personeel, keukenuitrusting, reparaties en onderhoud, huur van het pand, nutsvoorzieningen.

Hoe kan ik de kosten in mijn horecazaak drukken?

– Analyseer uw menu op gerechten die niet winstgevend zijn.
– Koop voedsel in de juiste hoeveelheid
– Verlaging van de productiekosten
– Personeel aanpassen aan uw behoeften

Wat is de nettowinst van verschillende soorten hotelbedrijven?

We zouden kunnen zeggen dat een foodtruck kan rekenen op een nettowinstmarge van 8%, een bar 10% en een gastronomisch restaurant 4%.

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.