fbpx

Hospitality Chatbot: 24-uurs klantenservice voor uw klanten

Chatbot hostelería: Atención 24 horas al servicio de tus clientes

Het gebruik van chatbots in de horeca groeit met de dag en steeds meer eigenaren kiezen voor het opnemen van technologie in hun klantenservice processen.

Ontdek de belangrijkste voordelen die het gebruik van chatbots voor restaurants biedt, zodat u er zo snel mogelijk aan kunt denken om ze in te bouwen.

wat is een chatbot?

Wat is een chabot?

Een chatbot is software die bedoeld is om automatisch, dus zonder menselijke tussenkomst, een rechtstreeks gesprek met uw klant te voeren.

Met andere woorden, het is een virtuele assistent die -automatisch- naar uw restaurant komt, om tijdig antwoord te geven aan mensen die meer informatie willen over de dienst die u aanbiedt.

Aanvankelijk richtte deze technologie zich op online kanalen, zoals websites. Tegenwoordig zijn er echter chatbots die je de mogelijkheid geven om bijvoorbeeld via de telefoon een gesproken gesprek met je klanten te voeren.

Hoewel chatbots ook in andere soorten bedrijven zijn gebruikt, laat hun sprong naar de horeca zien dat het een technologische vooruitgang is die in elke economische sector kan worden gebruikt, vooral in sectoren die zich richten op dienstverlening.

Waarom chatbots gebruiken in restaurants?

Waarom chatbots restaurants gebruiken

Het belangrijkste voordeel van het gebruik van chatbots in de horeca is de mogelijkheid om constante aandacht te bieden aan uw klanten. Dat wil zeggen, als een persoon die door uw website of sociale netwerken bladert een reservering moet maken buiten de openingstijden van uw bedrijf, zal hij/zij dit heel gemakkelijk kunnen doen.

Nieuwe klanten aantrekken

In de wereld van digitale marketing is het aantrekken van nieuwe klanten de brandstof die de hele machine laat draaien.

Via restaurant chatbots kunt u een duidelijk proces maken van het aantrekken van nieuwe klanten door hen om hun e-mailadres te vragen, dat u vervolgens gebruikt om hen informatie en promotionele nieuwsbrieven over uw bedrijf te sturen.

Omdat het een niet-invasieve manier is om de gegevens van uw klanten te verkrijgen, is de effectiviteit ervan vrij hoog, wat u zal helpen bij de zoektocht naar nieuwe klanten voor uw restaurant.

Verbeter uw klantenservice

Stel dat een persoon een vraag heeft over uw menu of belangrijke informatie wil weten, zoals de openings- en sluitingstijden van uw zaak, terwijl u niet beschikbaar bent. In deze gevallen is de hospitality chatbot je beste bondgenoot.

Via een gedefinieerde strategie kunt u vaststellen welke de meest gestelde vragen van uw klanten zijn en deze software programmeren om uw klanten het juiste antwoord te geven.

Door de informatie te ontvangen wanneer ze die nodig hebben, zullen uw klanten het gevoel hebben dat u de aandacht geeft die ze verdienen.

Consolideer de online aanwezigheid van uw bedrijf

Over het algemeen verwachten we dat de website van een restaurant enige mogelijkheid biedt om van uw diensten te genieten. Als uw website niet het verwachte bezoek krijgt, kan een gebrek aan aandacht het grootste probleem zijn.

Het is niet genoeg om je menu te publiceren en te informeren over de openingstijden, op het web moet je verder gaan.

Met behulp van een hospitality chatbot kunt u de online aanwezigheid van uw bedrijf verbeteren en consolideren, omdat mensen het gevoel krijgen dat uw website een plek is waar ze op elk moment informatie kunnen krijgen en uw diensten kunnen aanvragen.

Maak een robuuste en strategische programmering en u zult zien hoe de metriek van bezoeken en permanentie op uw website zal verbeteren.

Hospitality chatbots maken communicatie dynamischer

Tegenwoordig zijn we op zoek naar onmiddellijke antwoorden op onze twijfels, vragen of verzoeken om informatie.

Over het algemeen wordt dit soort informatie aangeboden via de sociale netwerken van restaurants, maar die hebben een nadeel: het is noodzakelijk om personeel in te zetten voor het beheer ervan.

Dit is waar de hospitality chatbot om de hoek komt kijken.

Met een logistiek die is ontworpen en gericht op klantenservice, kunt u met deze technologie de communicatie stroomlijnen en de wachttijden verminderen wanneer u een vraag stelt via uw klantenservicekanalen.

U zou een gevestigd proces kunnen hebben dat uw bezoekers van sociale netwerken naar een WhatsApp-chat leidt, een ideale ruimte voor hen om ontvangen te worden door uw chatbot, klaar om alle vragen die ze hebben te beantwoorden.

Maar de bot beperkt zich niet alleen tot het beantwoorden van vragen, hij kan ook informatie aanbieden, zoals het versturen van het menu, het presenteren van de promoties die actief zijn, het versturen van een artikel van uw blog dat de twijfels van uw klant beantwoordt, het maken van reserveringen… en nog veel meer.

Kosten verminderen

Stel je voor wat de investeringzou zijn om 24 uur per dag, het hele jaar door een actieve klantenservice te onderhouden.

Met het gebruik van een hospitality chatbot verdwijnen die kosten. U hoeft alleen een initiële investering te doen voor de programmering en installatie van de bot in uw restaurant en begint te genieten van de voordelen ervan.

Er moet worden opgemerkt dat chatbots niet statisch zijn, u hebt de mogelijkheid om hun reacties bij te werken en te verbeterenals u nieuw gedrag bij uw klanten vaststelt.

Laat zien wat niemand ziet

Er is inhoud binnen uw digitale platforms die vaak niet wordt geconsumeerd door uw klanten, ook al bieden ze waarde.

In dit geval komen chatbots ook in de arena met de bedoeling om die belangrijke informatie bekend te maken die zelden wordt geraadpleegd.

Als een klant bijvoorbeeld wil weten of een gerecht een ingrediënt bevat dat hij niet lust of een allergeen , kan hij dat raadplegen en tijdig een antwoord krijgen via deze software.

Zoals u ziet, is er een breed scala aan taken in verband met klantenservice die u kunt delegeren aan een virtuele assistent.

Vergemakkelijkt de loyaliteit

Een van de factoren die het meest bijdraagt aan klantentrouw is klantenservice. Wanneer we goed worden geholpen, voelen we ons meer aangetrokken tot dat merk of bedrijf.

Met het gebruik van chatbotsin de horeca leg je dus, naast de eerder genoemde voordelen op het gebied van communicatie, ook de basis voor de loyaliteit van je klanten.

Je zou het gebruik van deze klantenservicekanalen zelfs kunnen stimuleren door een kortingspercentage aan te bieden aan degenen die reserveringen of bestellingen doen via het geautomatiseerde chatbotsysteem.

Onze aanbeveling is dat u het technologische platform van uw restaurant voorbereidt en – zo snel mogelijk – dit type assistent integreert om de communicatie en klantenservice aanzienlijk te verbeteren.

Zorg voor een uitstekende klantenservice buiten de technologie om

Biedt uitstekende zorg die verder gaat dan technologie

Als restauranteigenaar weet u dat de klantenservice niet alleen moet worden opgepoetst en verbeterd in de contactkanalen met uw klanten.

Het is belangrijk dat de bevredigende ervaring die zij online of via de telefoon hebben gehad, wordt gerepliceerd tijdens hun bezoek aan uw restaurant.

Een van de elementen die het nabootsen van die ervaring vergemakkelijken is het gebruik van hoogwaardige producten tijdens de bediening van uw restaurant.

Kom meer te weten over andere verwante termen in ons Horeca Woordenboek.

Vaak gestelde vragen

Wat is een chatbot?

Een chatbot is software die tot doel heeft automatisch, dus zonder menselijke tussenkomst, een rechtstreeks gesprek met uw klant te voeren.

Voordelen van het gebruik van chatbots in de horeca

U kunt nieuwe klanten aantrekken en hun aandacht verbeteren, de online aanwezigheid van uw bedrijf consolideren, de communicatie stroomlijnen en de kosten verlagen, en klanten aan u binden.

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.