Hoe doe je een enquĂȘte voor een restaurant

Moet u de zwakke punten van uw restaurantbedrijf verbeteren? Gefeliciteerd! Een enquĂȘte voor een restaurant moet op een praktische, economische manier worden uitgevoerd, door slechts een beetje tijd te investeren.
Als u weet wat uw klanten van uw restaurant vinden , weet u waar u aan kunt werken om hun ervaring te verbeteren. Zodat ze altijd terug zullen willen komen en u zullen verkiezen boven uw directe concurrenten.
Kijk eens naar het volgende en leer hoe u tevredenheidsonderzoeken kunt uitvoerendie u zullen helpen een maximale mate van welzijn en plezier bij uw diners te bereiken. Laten we gaan!
¿Qué encontrarás en este artículo?
Restaurant enquĂȘte Wat is het en waartoe dient het?
Het gaat om een document in tekstformaat waarin een reeks vragen wordt gesteld aan de eters van het restaurant. Het formaat kan digitaal of gedrukt zijn, afhankelijk van de behoeften van elke restauranthouder.
Het doel van een klantenenquĂȘte in een restaurant
is de klant een ruimte te bieden waar hij zijn mening kan geven over zijn ervaring in het restaurant. U kunt positieve feedback krijgen, maar soms krijgt u ook te maken met negatieve recensies.
Bovendien kunt u de in de enquĂȘte verzameldegegevens gebruiken om na te gaan wat u bijvoorbeeld in uw restaurant moet verbeteren:
- U zult weten welke gebieden van het restaurant verbetering behoeven.
- U zult de kwaliteit kunnen meten van de gerechten en producten die u aanbiedt aan de eters.
- U zult weten of de obers een kwaliteitsservice bieden of niet.
- U zult een idee hebben van waar uw restaurant staat ten opzichte van de concurrentie.
- U zult nagaan of uw zakelijke beslissingen tot volle tevredenheid van uw klanten zijn.
Soorten restaurantonderzoeken: wat zijn ze?

Om u een duidelijk idee te geven van welke enquĂȘte u in uw restaurant moet toepassen, zullen we het hebben over de soorten die er bestaan en hun doelstellingen.
EnquĂȘte over productevaluatie
Deze restaurant enquĂȘte sjabloonzal u helpen erachter te komen of je moet veranderingen aan te brengen in de producten die u aanbiedt in uw restaurant. Als u voortdurend negatieve feedback krijgt, kunt u het beste een nieuwe leverancier zoeken die versere en kwalitatief betere producten aanbiedt.
EnquĂȘte om de kwaliteit van de dienstverlening te evalueren
Het is een enquĂȘte die wordt gebruikt om aspecten in verband met de klantenservicete onderzoeken; zo kunt u bijvoorbeeld te weten komen of uw werknemers het diner correct behandelen en ook of zij hun diensten op tijd uitvoeren.
EnquĂȘte om prijzen en promoties aan te passen
Met deze enquĂȘte zult u kunnen nagaan of de prijzen die u in uw restaurant hanteert in verhouding staan tot de kwaliteit van uw gerechten of andere producten. Wanneer u meer negatieve meningen krijgt, betekent dit dat u andere soorten aanbiedingen en promoties moet proberen om klanten aan te trekken
EnquĂȘte om een nieuw restaurant te openen
Als u een nieuw restaurant wilt openen in Spanje, dan is het een goed idee om voor dit soort onderzoek te kiezen. Vooral omdat u zo verschillende aspecten kunt evalueren die essentieel zijn voor de winstgevendheid van de onderneming.
- Waar is de ideale plaats om het restaurant te openen?
- Wat zijn de prijzen die u in staat zullen stellen een beter inkomen te hebben?
- Welke gerechten zijn het meest in trek naar gelang van het gebied, de cultuur en het profiel van de klant?
Waarom een restaurant enquĂȘte houden?
Iedereen die een restaurantbedrijf wil leiden, moet begrijpen hoe belangrijk het is de mening van de klant te kennen
Vooral omdat wij aan de hand van hun adviezen zullen kunnen weten of de verwachte resultaten worden bereikt.Nu, een restaurant klanttevredenheidsonderzoek sjabloonkan u de volgende voordelen bieden:
- U zult de tevredenheid van uw klanten verhogen omdat u weet hoe u de service die zij in uw restaurant krijgen, kunt verbeteren.
- U zult inzichten verwerven die u kunnen helpen marketingcampagnes op te zetten om de winst te optimaliseren en de aanwezigheid van uw merk op de markt te verbeteren.
- U zult service- enprijsstrategieën bepalen om ervoor te zorgen dat uw klanten tevreden zijn met wat ze in uw restaurant uitgeven.
- Bouwklantenbinding op door u in staat te stellen kwaliteitsservice te handhaven.
- Voldoe aan de behoeften van de klant door de gebieden te identificeren die u in uw restaurant moet verbeteren.
Hoe maak ik een enquĂȘte voor mijn restaurant? We leggen het stap voor stap uit
Het is tijd voor u om te leren hoe u een tevredenheidsonderzoek voor uw horecabedrijfdoet. Laat eens zien!
1. Stel duidelijke doelen
Ten eerste moet u duidelijk zijn over de doelstellingen die u in uw restaurant wilt bereikenvoordat u een enquĂȘte toepast. Voornamelijk omdat zij alle verschillende doeleinden hebben en het juiste ding om te doen is degene te vinden die aan uw behoeften voldoet.
Om dit te doen moet u met alle werknemers in het restaurant vergaderen. Op dat moment moeten zij alles bespreken wat zij over de klanten willen weten. Iedereen moet erbij betrokken zijn, van de chef tot de obers.
2. Stel de juiste vragen
Nu de doelstellingen van uw klanttevredenheidsonderzoek duidelijk zijn, is het tijd om de juiste vragen te gaan stellen. We hebben het over een essentiële stap om ervoor te zorgen dat u informatie van echte waarde verzamelt.
In dit geval kunt u de drie bestaande formaten voor enquĂȘtevragencombineren:
- Directe vragen: Ja/nee antwoorden.
- Schaalbare vragen: Beoordeling van 1 tot 20.
- Beschrijvende vragen: Het diner kan antwoorden wat hij/zij wil.
3. Kies het formaat van de peiling
De volgende stap is te kiezen in welke presentatie u de enquĂȘte voor uw horecabedrijf gaat toepassen. Het is vermeldenswaard dat u kunt kiezen voor een digitaal of gedrukt formaat, afhankelijk van het creatieve concept van het restaurant.
- De gedrukte enquĂȘte is traditioneler, geschikt voor gezinsrestaurants waar veel volwassenen komen.
- De digitale enquĂȘte is een modern alternatief dat u kunt toepassen op Tablet of Smartphones. Ideaal voor moderne restaurants met veel traffic van jonge klanten, tussen de 15 en 30 jaar oud.
4. Analyseren en interpreteren van de resultaten
Tenslotte, wanneer u verschillende enquĂȘtes hebt laten invullen door de klanten van uw restaurant, is het tijd om de resultaten te analyseren en intelligent te interpreteren. Hier komt het erop aan nieuwe actielijnen uit te stippelendie u zullen helpen uw zwakke punten te verbeteren.
Vragen voor restaurant klanten
We zullen een aantal voorbeelden geven van vragen voor restaurant klanten in dit deel van de post.Blijf lezen
Voorbeelden van directe vragen
Laten we beginnen met directe vragen die u kunt toepassen op uw enquĂȘte:
- Zijn de gerechten op tijd geleverd?
- Bent u tevreden over de prijs-kwaliteitverhouding van onze gerechten?
Voorbeelden van scoringsvragen
Laten we nu overgaan tot enkele voorbeelden van scoringsvragen voor uw enquĂȘte:
- Hoe zou u de aandacht van ons personeel beoordelen van 1 tot 10?
- Wat is uw algemene tevredenheid over onze service van 1 tot 10?
Voorbeelden van te ontwikkelen vragen
Laten we tot slot eens kijken naar enkele voorbeeldvragen voor de klant om zijn mening te geven:
- Wat is volgens jou het beste gerecht op ons menu?
- Wat denk je dat we moeten verbeteren in ons restaurant?
We zijn blij dat we u hebben kunnen helpen met het maken van een restaurant enquĂȘte. Het is verstandig de uwe toe te passen, want uiteindelijk zijn het de klanten die altijd het laatste woord hebben.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a travĂ©s del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en lĂnea.
Rechten: Acceso a, CorrecciĂłn, cancelaciĂłn, oposiciĂłn y otros derechos como se explica en la âInformaciĂłn adicionalâ.
Ontvangers: Los datos sĂłlo se transmiten a los proveedores que tienen una relaciĂłn contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy