Voorkom dat het laagseizoen uw bedrijf de das omdoet
![¿Qué hacer durante la temporada baja de un restaurante?](https://blog.monouso.nl/wp-content/uploads/temporada-baja-restaurante.webp)
Het laagseizoen treft de meeste bedrijven, ongeacht de activiteit. Voor elk bedrijf is het een uitdaging om te beheren en te winnen. Tegenwoordig zijn er marketinginstrumenten die daarbij kunnen helpen.
Er zijn ook technieken die specifiek zijn voor de wereld van de horeca, die nuttig kunnen zijn zodat deze daling van het verbruik geen gevolgen heeft voor de onderneming. Kennis daarvan is belangrijk voor iedereen die een gastronomisch etablissement leidt.
U moet aan de slag en een manier vinden om ervoor te zorgen dat het laagseizoen niet de hele economie van uw bedrijf schaadt. Ontdek hoe u het kunt omkeren en in uw voordeel kunt laten werken!
¿Qué encontrarás en este artículo?
Laagseizoen: analyseer de maanden waarin u de minste inkomsten genereert.
Het is beter het hele jaar door op de hoogte te zijn van het laagseizoen om tijdig strategieën te kunnen plannen om het hoofd te bieden. Daarom is het essentieel om na te gaan in welke maanden van het laagseizoen het verbruik het laagst is.
Dus voordat u actie onderneemt, is het cruciaal om te gaan zitten en na te denken:
- Welke maanden worden in mijn bedrijf het meest getroffen door het seizoen met lage inkomsten?
- Worden al die maanden op dezelfde manier beïnvloed?
- Waarom heb ik niet dezelfde inkomsten als de rest van het jaar?
Het doel van het beantwoorden van deze vragen is om een duidelijker beeld te krijgen van uw bedrijf. U zult dan uw “sterke” en “zwakke” punten kunnen ontdekken. Dit is de sleutel in marketing, nog voordat je een strategie gaat toepassen.
Tips om uw impact te vergroten
Als u de omzet van uw restaurant in het laagseizoen wilt verhogen, moet u van tevoren actie ondernemen. Middelen zoals speciale aanbiedingen, kortingen en promoties kunnen helpen.
Media zoals sociale netwerken en uw website zijn ook van fundamenteel belang om in contact te blijven met uw klanten. Zij zijn je beste bondgenoten om nieuws te communiceren en jezelf zichtbaar te maken.
Hieronder vindt u een lijst met tips om uw impact te vergroten.
Bevordering van de levering
In het geval van restaurants en gastronomische gelegenheden wordt het laagseizoen meestal geassocieerd met de wintermaanden of lage temperaturen. Consumenten gaan minder uit en blijven eerder thuis.
Daarom is een goede maatregel om de bezorgdienst tijdens deze maanden uit te breiden en te promoten. U kunt speciale gerechten voorstellen voor degenen die thuis bestellen of een speciale korting.
Sociale netwerken maken interactie en permanente communicatie met gebruikers mogelijk. Je kunt ze in je voordeel gebruiken. Beantwoord de vragen van uw potentiële klanten, bied hen nieuws en heb aandacht voor hun opmerkingen.
In de maanden met minder bezoeken aan uw restaurant kunnen sociale netwerken in uw zaak “toveren” om de verkoop te verhogen. Dagelijks een post maken met nieuwe gerechten, nieuwe diensten of promoties kan goede resultaten opleveren.
Zorg dat je aanwezig bent op sociale netwerken. Via hen kunnen klanten met u communiceren en u met hen. Zij zullen u laten weten wat zij willen en u kunt manieren vinden om hen tevreden te stellen.
Volg de laatste gastronomische trends
Je moet het hele jaar door op de hoogte zijn van gastronomische trends om een betere service te kunnen bieden. In de dalmaanden moet je er nog meer op letten.
Het is essentieel om te weten wat consumenten zoeken op sociale netwerken en internet. Zo kent u hun voorkeuren en kunt u hen gerechten aanbieden die daarop zijn afgestemd.
Het is belangrijk om uw gastronomisch aanbod aan te passen aan de trends. Als veganisme bijvoorbeeld een interessant onderwerp is, moet u een veganistisch gerecht op uw bezorgmenu hebben.
E-mailmarketing is een andere zeer nuttige techniek die u dichter bij uw klanten brengt. Zo kunt u hen het hele jaar door laten zien wat er nieuw voor hen is. U kunt het gebruiken om de communicatie met uw klanten te versterken.
Promoties en kortingen aanbieden
Promoties en kortingen zijn een altijd groen middel. Het is noodzakelijk om er vooraf over na te denken. Als er speciale data zijn, zoals Valentijnsdag, laat uw klanten dan zien dat u een speciale aanbieding voor hen hebt.
U kunt ook differentiële kortingen geven op bepaalde tijdstippen van de dag, zodat ze u bezoeken en op hun beurt geld besparen. Een puntenprogramma is een andere manier om hen aan te moedigen naar uw restaurant te komen.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy