fbpx

Hoe verwijder je een beoordeling op TripAdvisor

como-borrar-opinion-TripAdvisor

Heeft uw restaurant een kwaadaardige of lasterlijke recensie ontvangen? Deze keer laten we u zien hoe u een beoordeling op TripAdvisor verwijdert.

Kwaadwillige commentaren op het internet zijn een dagelijks probleem waarmee managers te maken hebben. Daarom willen wij u vanuit Monouso helpen in een situatie die de reputatie van elk hotelbedrijf bedreigt. Dus, blijf bij ons en ontdek meer over TripAdvisor, wat het is en hoe je neppe beoordelingen kunt verwijderen

Beoordeling op TripAdvisor Hoe betrouwbaar zijn ze?

U logt vroeg in de ochtend in op het TripAdvisor-platform en vindt een slechte recensie van uw restaurant. Je controleert de naam van de gebruiker in je systeem, praat met het personeel, en niets! Er is geen manier om de verstrekte informatie te verifiëren.

Vervolgens concludeert u dat de uitgebrachte opinie onder een vals pseudoniem tot stand is gekomen met het doel uw bedrijf in diskrediet te brengen. Komt deze scène u bekend voor? Dit soort incidenten doet de horeca al een paar jaar pijn.

TripAdvisor is ‘ s werelds grootste en meest invloedrijke horecaportaal. Hiermee kunnen zowel gebruikers als ondernemers perspectieven uitwisselen, waardoor een bepaalde rangorde wordt bereikt.

Hoe laat u beoordelingen achter op TripAdvisor

Het enige wat je moet doen is naar hun website gaan en schrijven wat je wilt. Er is geen voorafgaande registratie vereist, en u kunt zelfs kiezen voor pseudoniemen of anonimiteit. Ook is er geen bewijs, bewijs of demonstratie nodig om de juistheid van uw mening te staven.

De enige eis is het respecteren van het beleid van de site, het vermijden van het gebruik van discriminerend taalgebruik, beledigingen, beledigingen, enzovoort. Daarom zou iedereen uw dienst als middelmatig, teleurstellend of frauduleus kunnen kwalificeren en dan zou dat in uw profiel worden beoordeeld. En het ergste is dat deze gebruiker misschien nog nooit een voet in uw restaurant heeft gezet.

Dus, zijn ze betrouwbaar?

Deze ongecontroleerde waarderingen vormen zeker een probleem voor ondernemingen in de horecasector. En het verontrustende is dat we de laatste jaren een toename van deze praktijken hebben gezien, met de bedoeling schade toe te brengen of in diskrediet te brengen.

Hoe verwijder je een beoordeling van TripAdvisor? 6 stappen voor resultaat in een handomdraai

Als u tot de conclusie bent gekomen dat een beoordeling frauduleus is, is het tijd om actie te ondernemen. Zo verwijdert u beoordelingen op TripAdvisor:

>  Ontdek hoe u een schuursponsje kunt desinfecteren

1. Maak een back-up van de beoordeling die u wilt verwijderen

Aangezien het mogelijk is om berichten te bewerken, raden wij u aan een schermafbeelding te maken en het e-mailadres van het commentaar te noteren. Dit zal dienen als een verslag van het incident, en een solide ondersteuning voor het rapport.

De verzamelde informatie moet worden opgeslagen en vastgelegd in een digitaal document. Dit is hoe je begint met het verzamelen van bewijsmateriaal.

2. Neem contact op met de gebruiker en vraag om een ontvangstbewijs

Vanaf het platform moet u de gebruiker om een bewijs van zijn bezoek aan uw zaak vragen. Met de factuur van de dienst of een aankoopbewijs is meer dan genoeg. Om rechtstreeks toegang te krijgen, lokaliseert u zich onder de opmerking en klikt u op de rubriek “vraag de gebruiker over uw bedrijf”.

Probeer respectvol en beleefd te zijn. Vergeet niet dat het gesprek op het platform zal worden opgenomen en dat u zich op een professionele manier dient te gedragen. Verklaar in dit verband dat u de situatie wilt verduidelijken, en dat u daarom een dergelijk document nodig hebt.

3. Stuur een brief naar TripAdvisor waarin u de beoordeling meldt

Log dan in op het platform als de eigenaar. Zoek dan de recensie opnieuw op en ga verder met het melden ervan. Om dit te doen, plaatst u zich onderaan het vak en klikt u op het vlaggetje met de optie “Eventuele problemen met deze recensie?”

Dan zie je een vakje voor je om het incident te melden, en als je klaar bent met invullen dien je het formulier in.

>  Hoe kiest u uw handschoenmaat: Ontdek het hier

4. U ontvangt een e-mail ter bevestiging van de ontvangst van het rapport

Vervolgens ontvangt u, als alles correct is, een e-mailbericht van TripAdvisor waarin staat dat zij het rapport aan het verwerken zijn. In de body van het bericht staat een e-mailadres van de contactpersoon, samen met een numerieke identificatiecode. Aan de hand van deze informatie vult u het document aan met de bewijzen van de klacht

5. Dien het bewijs in bij het platform met vermelding van de redenen voor de claim

Voeg vervolgens het digitale document met het bewijsmateriaal bij in een e-mail. Vergeet niet dat uit de formulering moet blijken dat u geen antwoord hebt gekregen toen u probeerde te communiceren met de gebruiker. Wijs er ook op dat de recensie afkomstig is van een vals profiel en dat het een frauduleuze activiteit is om uw bedrijf schade te berokkenen.

Controleer nu of uw tekst alle gevraagde informatie bevat (screenshots en ID-nummer). En stuur het dan naar het ondersteuningsadres dat TripAdvisor u eerder heeft gegeven.

6. Wacht tot ze de review verwijderen

Als het proces volgens verwachting verloopt, hoort u binnenkort van TripAdvisor. U zou zeker een e-mail moeten ontvangen met de resultaten van het onderzoek. In dit document zullen zij opmerken dat zij de recensie inderdaad hebben verwijderd wegens het schenden van de richtlijnen van het platform.

De gebruiker krijgt echter de kans om de mening opnieuw te uploaden, zolang hij maar niet dezelfde fouten maakt.

En dat is het! U kunt een beoordeling op TripAdvisor eenvoudig verwijderen als deze vals, frauduleus of lasterlijk is. Vanaf vandaag beschikt u over een ander instrument om de reputatie van uw restaurant of horecazaak te verzorgen. En vergeet niet deze post te verspreiden en onze blog te bezoeken voor meer waardevolle informatie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy