fbpx

Hoe verhoog ik de boekingen in mijn restaurant voor Kerstmis?

Vraagt u zich af hoe u het aantal restaurantboekingen voor Kerstmis kunt verhogen? In dit artikel gaan we u kennis laten maken met 12 acties die u kunnen helpen meer klanten aan te trekken tijdens de kerstvakantie.

Kerstmis is traditioneel een zeer gezinsgerichte feestdag, maar steeds meer gezinnen kiezen ervoor om de feestdagen in een restaurant door te brengen vanwege alle faciliteiten die het biedt: meer ruimte, vrijheid van koken en afwassen, verbeterde menu’s, live entertainment, enz.

Als u op zoek bent naar manieren om uw decemberbalans nog positiever te maken door optimaal gebruik te maken van de feestdagen, zijn hier 12 ideeën om het aantal restaurantboekingen voor Kerstmis te verhogen.

9 acties om de boekingen van uw restaurant voor Kerstmis te verhogen

Klaar om wat veranderingen aan te brengen om uw restaurant of bar te veranderen in een aantrekkelijke zaak voor het kerstseizoen? Verspil geen tijd meer en pas enkele (of al onze!) tips toe:

Kleed uw bedrijf aan voor Kerstmis

Het is noodzakelijk om een kerstsfeer te bieden in uw restaurant bedrijf. Zo komen diners al bij het eerste contact met uw merk in de kerststemming.

Het is belangrijk dat u het offline en online gezicht van uw restaurant versiert met kerstversiering. Besteed vooral tijd aan uw gastronomische website en ook aan uw sociale netwerken.

En voor de kersttoetsen kiest u lettertypes en afbeeldingen die aansluiten bij het creatieve concept van uw restaurant. Ook is het belangrijk om een duidelijke, verteerbare en beknopte boodschap te hebben in uw oproep tot actie, zoals “reserveer nu uw tafel”.

Maak een boekingskalender

Met een kalender kunt u de eerder gemaakte reserveringen van uw potentiële klanten beter bijhouden. Een effectieve manier om last-minute fouten te vermijden die de eetervaring kunnen beïnvloeden.

Met een boekingskalender weet u ook op welke dagen van de week u een lager boekingspercentage heeft. Met deze informatie kunt u actie ondernemen om op die dagen gasten aan te trekken en uw capaciteit te maximaliseren.

Vergeet niet zo snel mogelijk te reageren op reserveringsaanvragen. Er zijn ongeduldige eters die elders gaan eten als ze niet onmiddellijk een bevestiging krijgen.

Maak een kerstmenu

Kerstmis is het perfecte excuus om het menu van uw restaurant enigszins aan te passen. Het idee is om smakelijke kerstgerechten aan te bieden, gemaakt met seizoensproducten die de aandacht van het publiek nog meer zullen trekken.

Uw seizoensmenu moet voorgerechten, hoofdgerechten, desserts en allerlei dranken bevatten die de kerstsfeer zullen opwekken. Een ander interessant alternatief om meer klanten aan te trekken is het aanbieden van typische kerstgerechten uit andere landen.

Het is noodzakelijk dat uw hele kerstmenu wordt aangepast aan de standaardprijzen die u in uw restaurant hanteert. Zodat het toegankelijk blijft voor uw vaste klanten en de vraag naar reserveringen niet afneemt.

Seizoensgebonden aanbiedingen en promoties lanceren

Een manier om uw restaurant aantrekkelijker te maken in de ogen van de klant is het creëren van speciale aanbiedingen en promoties tijdens de feestdagen. Zodat ze uw bedrijf zien als de beste optie van allemaal.

U kunt bijvoorbeeld uw kerstmenu aanbieden met een voorgerecht, hoofdgerecht, drankje en dessert tegen een betaalbare prijs. Zo zorgt u ervoor dat meer mensen gestimuleerd worden om uw horecazaak te bezoeken.

Een andere goede tactiek is het aanbieden van 2×1 promoties om uw vaste klanten aan te moedigen hun familie of vrienden uit te nodigen. Bied ook een korting of een speciale prijs aan alle klanten die vooraf reserveren. Raffles zijn erg populair in deze tijd van het jaar.

En vergeet niet dat bedrijven ook meedoen aan de kerstviering. Daarom is het belangrijk een pakket met verschillende gerechten samen te stellen, zodat deze bedrijven uw plaats kiezen om hun werknemers met Kerstmis te vermaken.

Uw sociale media strategisch beheren

Houd in gedachten dat vroege promotie een goede manier is om meer verkeer naar uw bedrijf te trekken. Daarom raden wij u aan gebruik te maken van de sociale netwerken, want hun onmiddellijkheid is wat u nodig hebt om uw gastronomische diensten te adverteren.

In dit geval zijn Instagram en Facebook ideaal voor het delen van professionele foto’s en promotievideo’s van uw seizoensgebonden gerechten.

U kunt ook sociale netwerken gebruiken om de diensturen te communiceren die u tijdens de kerstdagen zult hebben. Dit is een manier om de zichtbaarheid van uw merk te vergroten en tegelijkertijd uw klanten op de hoogte te houden van alles wat met de locatie te maken heeft.

Gebruik de juiste trefwoorden

Het is absoluut noodzakelijk dat u de juiste trefwoorden gebruikt in uw digitale contentmarketingstrategieën. Zij zullen u helpen om het gebruikers gemakkelijker te maken uw restaurant te vinden wanneer zij een verwante zoekopdracht uitvoeren.

Om de doeltreffendheid van uw digitale marketingstrategieën te verhogen, raden wij u aan zo specifiek mogelijke trefwoorden te gebruiken. Veel gebruikers zullen zoekopdrachten uitvoeren zoals “waar te eten op 25 december in het centrum van Madrid”.

Vergeet niet dat hoe gemakkelijker gebruikers uw gastronomische diensten op internet kunnen vinden, hoe hoger het aantal online reserveringen zal zijn. En dat betekent dat u een hogere verkoopmarge behaalt.

Implementeer e-mailmarketing met uw VIP-klanten

Uw plan voor digitale inhoud is niet klaar zonder een e-mailmarketingcampagne gericht op uw geregistreerde klanten in uw database. Het belangrijkste is dat het strategisch wordt uitgevoerd, geen improvisatie.

Wij adviseren u de hele campagne te richten op het bereiken van uw verkoopdoelstellingen. Daarom moet de boodschap duidelijk, gedetailleerd, aantrekkelijk en overtuigend genoeg zijn om dat doel te bereiken. Uw e-mail moet bevatten:

Welke dagen uw restaurant open is
Wat zijn de kerstopeningstijden van uw restaurant?
Wat zijn de ster kerstgerechten van uw restaurant
Welke speciale promoties of kortingen u heeft in uw restaurant

Een goed idee is om kerstpromoties per e-mail te sturen naar klanten die de vorige kerst hebben geboekt, omdat de kans het grootst is dat zij terugkeren. En vergeet niet een oproep tot actie toe te voegen met de knop “Boeken” aan het einde van uw bericht.

Ga voor live muziek

Kerstmuziek zal het sleutelelement zijn om uw restaurant de finishing touch van Kerstmis te geven. En voor een formidabele ervaring adviseren wij u voor live muziek te gaan.

Wij weten zeker dat al uw gasten zich vrolijker zullen voelen als u hun favoriete gerechten, desserts of drankjes begeleidt met live muziek van een band. Zo wordt de sfeer zo plezierig dat ze terug willen komen voor meer.

Door ruimtegebrek is het echter niet altijd mogelijk om live muziek in uw restaurant aan te bieden. Kies in dat geval een afspeellijst die de sfeer voor de gasten aangenamer maakt.

Geef het geschenk van ervaringen in uw restaurant

Om betere ervaringen in uw bedrijf weg te geven adviseren wij u om cadeaubonnen aan te bieden. Geloof het of niet, mensen kiezen vaak voor een restaurant omdat ze dit soort geschenken geven.

U kunt cadeaubonnen aanbieden bij een brunch of diner voor twee en er reclame voor maken op de sociale netwerken van uw restaurant. De sleutel is om het publiek echt te motiveren om te reserveren.

Een goed voorbereid en georganiseerd team is een andere manier om buitengewone ervaringen te bieden. Een die kan zorgen voor een uitstekende klantenservice: met vriendelijkheid, attentheid en geduld wanneer dat nodig is.

Wanneer moet ik ze gaan toepassen om goede resultaten te garanderen?

Alles tot het laatste moment uitstellen is een van de grootste problemen waarmee bijna alle restauranthouders te kampen hebben. Het gevolg is dat zij met Kerstmis niet klaar zijn met het vullen van de tafels van hun etablissement.

Wanneer is het juiste moment om de hierboven beschreven acties uit te voeren? Het antwoord is eenvoudig!

U moet vanaf begin december beginnen te werken aan de kerstmarketingstrategieën van uw restaurant. U bent gewaarschuwd! Laat jezelf dus niet tot eind december komen zonder een plan om de kerstboekingen van je restaurant te verhogen.

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.