Tips om een succesvolle gastronomische invloed te krijgen

Een gastronomische invloed zijn is een activiteit die het mogelijk maakt om een merk te promoten en te stimuleren, door middel van andere actiesdan marketing die – in de meeste gevallen – meestal zeer effectief zijn.
Hier delen we enkele strategieën die u toelaten om u te ontwikkelen als een gastronomische beïnvloeder, een bedrijf dat in de lift zit en waarmee u uw lokale restaurants kunt ondersteunen.
Ontdek samen met ons wat een gastronomische invloed is, de sleutels tot succesvolle ontwikkeling in deze omgeving en hoe je een erkende invloed op gastronomisch gebied kunt zijn.
¿Qué encontrarás en este artículo?
- 1 Wat is een gastronomische invloed?
- 2 Zo helpt een gastronomische invloed een bedrijf
- 3 Soorten invloed die je vindt in sociale netwerken
- 4 Samenwerkingen die u een restaurant kunt aanbieden
- 5 Must-have toepassingen voor een gastronomische influencer
- 6 Sleutels tot het worden van een gastronomische invloed
- 7 Zijn ze nodig voor de marketing van een restaurant?
- 8 Gastronomische invloed in Spanje
- 9 Producten die iedereen zou moeten kennen (en gebruiken in foto’s)
Wat is een gastronomische invloed?

Het definiëren van wat een gastronomische invloed is, is een eenvoudige taak. Het is een uitstekende persoonlijkheid, met ervaring op culinair gebied, die in staat is om het perspectief van zijn volgelingen te beïnvloeden met zijn meningen.
Een beïnvloeder kan zich in elke sector ontwikkelen en dit is te danken aan zijn of haar vermogen om strategieën en acties gericht op het promoten van een product of merk te integreren en zo dynamische ervaringen aan te bieden die de aandacht van zijn of haar volgelingen trekken.
Zo helpt een gastronomische invloed een bedrijf

Onder de acties die u als gastronomische invloed kunt ontwikkelen om een bedrijf te promoten hebben we het volgende
- Deel publicaties en meningen in je accounts met interessante inhoud die je volgers zullen aantrekken, zodat ze worden aangemoedigd om het bedrijf dat wordt gepromoot te bezoeken.
- Behoud de geloofwaardigheid binnen uw gemeenschap van volgers , op deze manier wordt het voor u gemakkelijker om hen te begeleiden bij het aanbieden van producten en diensten.
- Richt je op een specifiek publiek en hou je aandacht erbij.
- Deel echte beelden van het product of de dienst die wordt aanbevolen, op deze manier promoot en vermenselijkt u het merk om de loyaliteit van de volgers te bereiken.

Onder de gastronomische invloeden die we vinden in sociale netwerken kunnen we vier types noemen, namelijk
Beroemdheden
Dit type van beïnvloeding heeft meestal miljoenen volgelingen, tot het punt dat het vergeleken wordt met Hollywoodsterren
Het is echter belangrijk om op te merken dat dit type van beïnvloeding zeer actief is in sociale netwerken om die aantallen te bereiken.
Macro-invloeden
Macro beïnvloeders hebben de mogelijkheid om de steun van hun volgelingen te krijgen vanwege hun geloofwaardigheid
Ze hebben meer dan 100.000 volgers op hun sociale netwerken.
Dit type van beïnvloeding is een uitstekende optie als u uw bedrijf een impuls wilt geven of nieuwe strategieën wilt ontwikkelen in uw hele land.
Microbeïnvloeders of gespecialiseerde beïnvloeders
Gespecialiseerde microbeïnvloeders of beïnvloeders hebben minder dan 100.000 volgers.
Ze worden gekenmerkt door het onderhouden van een meer directe relatie met hun volgelingen en het op een prominente manier omgaan met zaken die gericht zijn op lokale gebieden.
Dagelijkse beïnvloeders
De alledaagse influencer is een van de meest actieve in sociale netwerken, dit type influencer is een echte ambassadeur van het merk, die verantwoordelijk is voor het delen van hun meningen, producten en diensten die actief worden gepromoot.
Samenwerkingen die u een restaurant kunt aanbieden

Er zijn verschillende vormen van samenwerking die je een restaurant kunt aanbieden door als gastronomische invloed te fungeren. Sommige zijn dat wel:
Post-gesponsord
Gesponsorde berichten zijn een vorm van samenwerking tussen de influencer en het merk.
Deze economische overeenkomst zal afhangen van het aantal volgers en het segment dat de beïnvloeder bestrijkt, alsook van de impact die ze kan hebben op het merk
Samenwerking door uitwisseling
Samenwerking door middel van uitwisseling is een van de meest voorkomende afspraken tussen beïnvloeders en merken.
In dit geval ontvangt de gastronomische beïnvloeder het product of geniet hij gratis van een dienst van een merk, op voorwaarde dat hij het via zijn sociale netwerken promoot.
Deze overeenkomst garandeertechter niet het rendement van het merk.
Samenwerking op lange termijn
Bij een langdurige samenwerking gaat het om een betaalde samenwerking, waarbij het bedrijf een vaste vergoedingvaststelt door invloed uit te oefenen op de publicatie van inhoud die zijn product of dienst promoot.
Deze vorm van samenwerking is een van de meest aanbevolen om bedrijven zoals restaurants en bars te promoten.
Evenementen
Aan de andere kant zijn evenementen een vorm van hoogwaardige samenwerking waarbij beïnvloeders uitnodigingen krijgen van merken voor hun lanceringen.
Ze proberen te allen tijde hun producten als cadeau te geven en te laten fotograferen tijdens het gebruik of de consumptie ervan.
Kortingscodes
Een ander model dat beïnvloeders aanbieden als een samenwerking voor merken is door het gebruik van kortingscodes, die percentages korting bieden bij de aankoop van een product of dienst.
Must-have toepassingen voor een gastronomische influencer

Om een invloedrijke gastronomische influencer te zijn, moet u op de hoogte zijn van de toepassingen die u het beste resultaat opleveren tijdens uw werk als influencer.
Laten we eens kijken welke het meest opvallend zijn op dit moment:
Cookboth
Cookboth is een applicatie waarmee gastronomische beïnvloeders foto’s kunnen delen , die de stapsgewijze bereiding van gerechten in restaurants laten zien, zodat gebruikers aanbevelingen en meningen kunnen delen.
Voedselbelang
Foodinterest is een ander sociaal netwerk dat wordt gebruikt door gastronomische beïnvloeders om informatie te delen met betrekking tot recepten, recensies en kookmenu’s.
Van daaruit kunnen gebruikers ook hun mening geven over de menukaart en de service die restaurants aanbieden.
Urbanspoon
Urbanspoon is een gratis applicatie die dient als een gids voor gastronomische beïnvloeders, om hun volgelingen aan te bevelen waar ze het beste eten kunnen vinden
Vivino
Vivino is een andere toepassing die wordt gebruikt door gastronomische beïnvloeders om aanbevelingen te doen aan hun volgelingen, vooral waar de beste wijnen te vinden zijn
Sleutels tot het worden van een gastronomische invloed

Leer hoe je invloed kan uitoefenen door een aantal sleutels toe te passen om je volgelingen te veroveren. Hier zullen we de belangrijkste delen:
- Kies een onderwerp om de informatie te delen: zo kunt u uw volgers uitstekend nieuws bieden over onderwerpen die voor hen van belang zijn.
- Definieer uw potentiële klant: zo kunt u hem of haar een plezier doen en zijn of haar verwachtingen waarmaken, terwijl hij of zij interesse blijft houden in de inhoud die u uitzendt.
- Zet uw aanwezigheid in de verf met een droomuitrusting: met accessoires die opvallen en het verschil maken, zoals een goede garderobe in combinatie met een bril.
- Zorg dat je houding zich onderscheidt van je persoonlijkheid: door een personage te creëren dat bereidwillig, koel en in staat is te begrijpen wat het publiek nodig heeft.
- Kies een profiel: dat laat u toe uw levensstijl, de ruimtes die u bezoekt en de activiteiten die u in uw dagelijks leven doet, te tonen.
- Vind uw volgers: het aanbieden van creatieve, innovatieve en uitmuntende content.
Factoren om de beste gastronomische invloed te identificeren
Enkele factoren die u in staat stellen om bekend te worden als een betere gastronomische invloed zijn
- Het hebben van een hoog profiel met echte fans.
- Houd een actieve aanwezigheid door interactie met uw volgelingen.
- Publiceer creatieve en interessante inhoud.
- Het in de praktijk brengen van nieuwe trends die furore maken onder uw volgelingen.
Zijn ze nodig voor de marketing van een restaurant?

Zonder twijfel is de aanwezigheid van gastronomische beïnvloeders noodzakelijk voor de marketing van een restaurant, aangezien zij u in staat stellen om merken te promoten, klanten aan te trekken, zichtbaarheid te geven aan het bedrijf en de winst te verhogen.
Het maken van innovatieve voorstellen die – op een creatieve manier – uw restaurant als een ruimte van verplicht bezoek houden om te delen en te genieten met vrienden en familie.
Gastronomische invloed in Spanje

Volgens een studie uitgevoerd door Social Influencer Report, waarin zij de meest invloedrijke Instagram-accounts analyseren, is een van de meest prominente gastronomische beïnvloeders Carlos Rios.
Bekend als de drijvende kracht achter de “echte voedsel” beweging, heeft Carlos 1,4 miljoen volgers op zijn Instagram-account.
De studie toont ook een lijst van rekeningen van prominente beïnvloeders, volgens het aantal volgelingen, die geneigd zijn om inhoud met betrekking tot biologische ingrediënten, sportvoeding en een prominente schotelgalerijte delen.
Het is zonder twijfel een activiteit die een boom in het land beleeft.
Producten die iedereen zou moeten kennen (en gebruiken in foto’s)

Een gastronomische invloed leeft van een geraffineerd en goed gecreëerd imago. Om dit te kunnen doen, moet u beschikken overhoogwaardige verpakkingen, serviesgoed, bestek en glazen, met een esthetiek die zich onderscheidt van de rest.
Om alle producten te vinden die u moet weten, gaat u naar de website van Monuoso, waar u een grote verscheidenheid aan artikelen vindt, ideaal voor de hotel- en restaurantsector.
Met de producten van Monouso kunt u uw volgers een uniek imago bieden, waarbij u afstand neemt van uw concurrenten.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy