Suggestieve verkoop: beheers ze en maximaliseer uw verkoop

We houden niets liever dan goed verzorgd te worden. Als de ober in ons favoriete restaurant zich onze smaak herinnert en een gerecht voorstelt dat bij ons past, bedanken we hem meestal voor het gebaar. Dit soort positieve ervaringen zijn voorbeelden van suggestieve verkoop.
Het is echter een delicate techniek. Als er te veel nadruk op wordt gelegd, kan het ongemakkelijk worden en de ervaring van het diner verpesten.
Daarom presenteren wij u vandaag de meest aanbevolen strategieën om het beste te halen uit de suggestieve verkoop en een gedenkwaardige service te bieden aan elk van uw klanten.
¿Qué encontrarás en este artículo?
- 1 Wat is een suggestie verkoop?
- 2 Verhoog uw inkomen met suggestieve verkopen
- 3 Suggestieve verkoopstrategieën om uw inkomen te verhogen
- 3.1 Leer uw klant kennen
- 3.2 Leer uw hele menu en de ingrediënten van elk gerecht kennen
- 3.3 Passende koppelingen met suggestieve verkoop
- 3.4 Beter delen dan niets
- 3.5 Suggesties doen op het beste moment
- 3.6 Een stap voor op uw klanten
- 3.7 Gratis proeverijen voor iedereen
- 3.8 Water en wijn, onmisbaar aan tafel
Wat is een suggestie verkoop?

Suggestieve verkoop bestaat uit het aanbevelen aan de klant van de mogelijkheden die het restaurant biedt om hen te helpen een beslissing te nemen over wat ze willen eten.
Het is niet alleen het voordragen van elk gerecht. Het is om kennis te demonstreren, om hen aan te zetten tot het kiezen van een gerecht van het menu.
Bij dit type van verkoop merken klanten een gepersonaliseerde service op basis van hun smaak, waardoor het beter gekwalificeerd is. Bovendien is het winstgevend en genereert het hogere winsten voor de vestiging.
De goede relatie tussen de klant en de ober heeft een positief effect dat het hele restaurant ten goede komt.
U moet gevoelig en empathisch zijn om te begrijpen wat uw klanten willen, om de volgorde van de producten op de menukaart te verbeteren, hetzij met extra bereidingen, hetzij met suggesties voor soortgelijke gerechten.
Verhoog uw inkomen met suggestieve verkopen

Suggestieve verkoopstrategieën zijn niet alleen gericht op het verbeteren van de kwaliteit van het restaurant. Een belangrijk punt is het verhogen van de winst.
Zonder te overdrijven moet u altijd begrijpen hoe belangrijk het is om uitzonderlijke service te bieden. Dit is de enige manier om ervoor te zorgen dat uw klanten terugkomen en de opties op uw menu blijven consumeren.
Het is noodzakelijk om een evenwicht te hebben bij het toepassen van de suggestieve verkoop om de klant trouw te maken, zonder hem te dwingen de duurdere gerechten op de menukaart te consumeren. Het idee is om de verschillende opties op het menu te laten zien met hun favoriete ingrediënten.
Daarom moet je heel duidelijk zijn over wat de grenzen zijn om niet in een agressieve verkoop te vervallen.
Kelners moeten weten hoe ze gerechten moeten voorstellen zonder dat mensen zich ongemakkelijk voelen en wanneer ze moeten stoppen, waarbij ze moeten weten wanneer de klant vastbesloten is en weet wat hij moet bestellen.
Je moet klanten ook creatief overtuigen om de suggesties te consumeren. Vermijd te allen tijde dat ze zich als neofieten in het veld voelen, je bent er om ze te helpen.
Suggestieve verkoopstrategieën om uw inkomen te verhogen

Het is normaal dat we bij aankomst in een restaurant, geconfronteerd met een menu van gevarieerde lekkernijen, niet zeker zijn van de gerechten die we gaan bestellen.
Deze situatie is ideaal voor u om uw suggestieve verkoopstrategieën in de praktijk te brengen.
Hier zijn enkele tips om uw suggestieve verkoopacties nuttig te maken voor uw klanten en een eersteklas service aan te bieden.
Leer uw klant kennen

Niet alle klanten hebben dezelfde gastronomische smaak, dus je moet de aanbevelingen aanpassen aan het voedsel dat ze willen eten.
Sommige aanbevelingen kunnen werken met nieuwe klanten, frequente klanten en zelfs met amateurdiners; je moet echter wel indruk maken op de meer ervaren klanten
Vanaf het moment dat de klanten naar hun plaats worden geleid tot het moment dat het menu wordt aangeboden, moeten de obers aandacht hebben voor de opties die ze bespreken om hen suggesties voor gerechten te geven.

Het komt zelden voor dat klanten blindelings een suggestie van de kelners bestellen.
Alle medewerkers van de klantenservice moeten de ingrediënten, de bereidingswijze en de kruiden in elk gerecht kennen. Op deze manier geven ze alle informatie die een persoon nodig heeft.
Klanten merken wanneer obers niet alle informatie behandelen, een situatie die hen onzeker maakt en vermijden dat ze dat gerecht bestellen uit angst voor het onbekende of niet weten of het ingrediënten bevat die ze niet lekker vinden.
Bovendien verliest het restaurant in dergelijke situaties klanten omdat het een slechte indruk maakt.
Andere informatie die ze moeten weten is de prijs van elk gerecht. Ondanks dat ze op het menu staan, kan het diner vragen of de ober kan berekenen hoeveel ze bereid zijn uit te geven en hun suggesties aan die realiteit aanpassen.
Als de obers de goedkoopste en meest exclusieve gerechten voorstellen, zullen ze snel de aandacht van de eters trekken en ze zijn er zeker van deze opties te bestellen.
Passende koppelingen met suggestieve verkoop

Het is geen geheim dat elke maaltijd een wijn heeft die perfect combineert.
Het is belangrijk om volledige kennis te hebben van de wijnen die je in je restaurant hebt en wat je bij elk soort eten moet drinken
Als het diner dus zegt: “Breng me de beste wijn die bij dit gerecht past”, een gebaar van totaal vertrouwen, zal hij niet teleurgesteld worden door de suggestie van de ober.
Sommige bedrijven hebben meestal een wijnmenu waaruit klanten kunnen kiezen, afhankelijk van het soort voedsel en of ze van zoete of bittere wijnen houden.
Naast de begeleiding van de maaltijden is wijn ideaal voor het verlevendigen van de gesprekken na het diner onder de gasten.
Beter delen dan niets

Het delen van een aangename en kwalitatieve tijd met familie, vrienden, partners en zelfs collega’s is een deel van de motivatie die een persoon heeft om een restaurant te bezoeken.
Sommigen delen ook met groepen, zodat ze zich niet slecht voelen over overeten, zodat iedereen de beste optie kiest en de rekening splitst. In deze scenario’s moet het personeel zeer attent en assertief zijn.
Het verwelkomen van deze groepen met een warm welkom en beginnen met het aanbieden van een voorgerecht, dat kan worden gedeeld tijdens de wachttijd voor de hoofdgerechten, is een verleidelijk idee voor de leden van de tafel.
U moet altijd het woord “delen” gebruiken en voorzichtig zijn met de gasten, zodat ze gemotiveerd zijn om te vragen naar de gedetailleerde suggesties die u aanbiedt.
Suggesties doen op het beste moment

Het is belangrijk dat de obers de juiste tijd gebruiken om de suggestieve verkoop met hun klanten door te brengen, voordat ze hun interesse verliezen en alleen het menu controleren om het menu te bestellen.
Kelners moeten wachten tot de mensen zitten en zich op hun gemak voelen voordat ze bestellen. Als je nadert voordat ze zijn gaan zitten, zullen klanten zich onder druk gezet voelen.
Als ze merken dat een diner onbeslist is of vragen heeft over de gerechten, moeten ze worden opgehelderd. Als er nog steeds geen besluit is genomen, zullen er op basis van de vragen enkele voorbereidingen worden voorgesteld.
Soms vragen klanten om hun mening over de gerechten. Dit is een ideale gelegenheid om het gerecht, de ingrediënten, de kruiden en de bereidingswijze van elk gerecht te beschrijven.
Voor aanbevelingen is het belangrijk om te vragen of ze een favoriet eiwit hebben, met welke garnering ze het willen combineren en welk drankje ze willen consumeren.
Met deze basisinformatie biedt u de meest nauwkeurige opties voor klanten.
Een stap voor op uw klanten

Kelners moeten zich altijd bewust zijn van wat klanten nodig hebben van de service.
Let op als ze klaar zijn met drinken of als ze een servet nodig hebben, het zijn die kleine details in de service die indruk maken op de klanten.
Als wordt geconstateerd dat de eters zich op hun gemak voelen bij het gesprek en niet overstappen op het volgende gerecht, kan de ober een fles wijn of een ander drankje voorstellen. Dit is een van de beste technieken, aangezien de klant zich niet verwaarloosd voelt en naast de drank ook andere voedingsmiddelen op het menu kan worden aangeboden.
Gratis proeverijen voor iedereen

Voor klanten die niet klaar zijn met het nemen van een beslissing, is een proeverij ideaal om de smaken en ingrediënten te ontdekken die u in elk gerecht aanbiedt.
De meest haalbare manier om verliezen in het bedrijf te voorkomen is het aanbieden van proeverijen van de winstgevende gerechten die deel uitmaken van het menu.
Het moet een klein monster zijn, zodat de klant zin heeft om meer te proeven en dat gerecht te bestellen. En als hun verwachtingen worden overtroffen, krijgt u een nieuwe frequente klant.
Water en wijn, onmisbaar aan tafel

Een glas water is een element dat niet mag ontbreken in de service, het moet altijd naast elk diner staan.
Klanten willen een drankje drinken als ze aankomen en wachten tot ze geserveerd worden, terwijl ze de bestelde gerechten brengen, tijdens de maaltijd en na de maaltijd.
Het waterverbruik maakt deel uit van de winst van de winkel. Hetzelfde gebeurt met een drankje dat net zo belangrijk is als wijn.
Als ze wijn of water drinken, vraag dan bij het opdrinken van de fles of ze een andere willen of stel hen juist een ander drankje voor dat in overeenstemming is met de maaltijd.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy