fbpx

Storytelling voor restaurants Hoe doe je dat?

Storytelling para restaurante ¿Cómo hacerlo?

Als strategie is storytelling voor restaurants een succes. Met deze marketingtechniek kunt u een nauwere band tot stand brengen met de klanten die uw zaak bezoeken.

Door middel van storytelling kun je klanten ervan overtuigen dat de service de beste is die ze zullen krijgen, zolang die maar wordt aangevuld met de acties van het personeel.

Ontdek wat storytelling voor restaurants is, hoe je het toepast en welke voordelen het voor je bedrijf heeft.

Wat is storytelling voor restaurants?

Storytelling in restaurants is een uitstekend middel om klanten die uw restaurant bezoeken aan te trekken en te behouden.

Storytelling voor restaurants maakt gebruik van literaire middelen om bepaalde emoties, sensaties of gevoelens -zoals vreugde, honger of plezier- teweeg te brengen bij de eters van uw zaak.

Deze vorm van vertellen, waarbij gebruik wordt gemaakt van overtuigende methoden en technieken, tracht een indruk achter te laten bij de luisteraars.

Verhalen vertellen Wat zegt de wetenschap?

Wetenschap is belangrijk in gastronomische vertellingen, omdat het gaat om de functies van de hersenhelften.

De rechterhersenhelft houdt rekening met de zintuiglijke ervaringen en het plezier dat de klanten aan het restaurant beleven. Terwijl de linker hersenhelft meer aandacht besteedt aan de kosten van de dienst.

Vroeger was het gebruikelijk dat de linkerhersenhelft het laatste woord had bij consumptie, maar de laatste jaren zijn bedrijven zich gaan toeleggen op het behagen van de rechterhersenhelft van deklanten.

Storytelling is gecatalogiseerd als een onfeilbare techniek om een creatieve service te bieden en de zintuiglijke ervaringen van het diner te oefenen.

Voordelen van storytelling in de restaurantbranche

Als je goede storytelling toepast, zullen de voordelen voor het restaurant oneindig zijn. U hoeft geen fabelachtig of ongelooflijk verhaal te vertellen, u moet gewoon een goed verhaal hebben met de passie die uw bedrijf kenmerkt.

Door een oprecht en beknopt verhaal over te brengen, zullen klanten geïnteresseerd zijn in wat u vertelt en zich met het verhaal identificeren.

Dus, laten we eens kijken wat de belangrijkste voordelenzijn van het gebruik van storytelling in uw bedrijf.

Versterkt de communicatie

Een duidelijk verhaal over het restaurant zorgt voor samenhang in de communicatie met de gasten.

>  De beste maaltijden om mee te nemen naar het strand

Dat wil zeggen, het verhaal dat je vertelt op sociale netwerken is hetzelfde als het verhaal dat je vol overgave vertelt in het etablissement.

Door geen verschillen in de versies te hebben, geeft het restaurant blijk van professionalisme en belang aan het werk dat het doet.

Creëer banden met uw gemeenschap

Hoe echter, oprechter en menselijker het verhaal is, hoe sneller de klanten zich met het restaurant zullen identificeren en er loyaal aan zullen worden.

Dit komt omdat klanten zich op hun gemak zullen voelen in een restaurant dat waarden of interesses met hen deelt.

Zij kunnen zich ook identificeren met uw verhaal, uw successen vieren en deel willen uitmaken van uw nieuwe verhaal

Speel in op de emoties van uw publiek

Het is gebruikelijk om bepaalde details van een restaurant niet te onthouden, maar je vergeet nooit hoe ze je lieten voelen tijdens de service.

Met restaurant storytelling kunt u de service versterken, zodat het wordt herinnerd als een positieve en unieke ervaring.

Vergroot uw zakelijke autoriteit

De eters verwachten van de restauranthouders die zij bezoeken dat zij hun verwachtingen en beloften inzake uitstekende servicenakomen.

Storytelling voor restaurants is een voorproefje van waar klantenservice voor staat, waarbij je laat zien dat wat je belooft ook waar is.

Verbeter uw klantenservice

Het gebruik van storytelling voor restaurants helpt u betere service te leveren.

Door een verhaal te hebben dat de waarden en de servicekwaliteiten van het restaurant laat zien, weet het personeel wat het tijdens de werkuren kan verwachten en hoe het klanten moet behandelen.

Ze houden ook rekening met hoe de bediening moet zijn – van het onthaal tot het afscheid – en met de orde binnen uw restaurant.

Wanneer en waar moet deze techniek worden toegepast?

Storytelling voor restaurants is een goede methode, op voorwaarde dat ze op het juiste moment en met het juiste doelwordt gebruikt.

Op die manier veroorzaakt u de emoties waarnaar u op zoek bent bij uw klanten en worden zij loyaal aan uw bedrijf.

Er zijn drie ideale momenten om de techniek te gebruiken. Laten we ze opnoemen.

Om uw klanten te leren kennen

Storytelling voor restaurants met als doel uw klanten te leren kennen vertelt verhalen over het restaurant, met de nadruk op de klanten.

Creëer het verhaal dat u uw klanten gaat vertellen op basis van de interacties en opmerkingen die u ontvangt op uw sociale netwerken.

Het is ook een goed idee om bij te houden welk soort klanten u in uw restaurant bedient en welke producten zij het liefst consumeren tijdens de bediening.

>  Gids voor een Kinder Halloweenfeestje

Door gegevens over de klanten in het verhaal toe te voegen, wordt het realistisch en gemakkelijk herkenbaar als ze naar het verhaal luisteren of het lezen.

Om jezelf te definiëren

Een ander aspect waarmee bij storytelling voor restaurants rekening moet worden gehouden , is het verhaal achter de creatie.

Het moet de nadruk leggen op details zoals waarom het werd opgericht, wie de mensen zijn die het mogelijk hebben gemaakt en een of ander verslag van de gebeurtenissen die tijdens de periode van de dienst hebben plaatsgevonden.

Bijvoorbeeld de dag waarop u bezoek kreeg van een bekend publiek figuur, hoe u het beroemdste gerecht creëerde of hoe ver u bent gekomen met uw creaties.

Hoewel de geschiedenis van het restaurant centraal staat, mag u de factoren die klanten ertoe aanzetten het etablissement te bezoeken, niet verwaarlozen.

Om je verhaal te vertellen

Bij het vertellen van verhalen voor een restaurant moet je alle mogelijke manieren benutten om je verhaalte vertellen.

In de eerste plaats is het etablissement een goed uitgangspunt om versieringen aan te brengen die zinspelen op het begin van het restaurant.

Blijf trouw aan de decoratiestijl waarmee u bent begonnen, plaats foto’s en duid de gerechten aan volgens het concept.

Een ander aspect dat binnen de storytelling wordt gewaardeerd, is dat de obers verantwoordelijk zijn voor het vertellen van details over het verhaal, waardoor een klimaat van vertrouwen ontstaat tussen de klant en het personeel.

Tenslotte vullen de sociale netwerken het vertellen van verhalen aan. Gebruik enkele van de publicaties om het verhaal te vertellen aan de hand van beelden of video’s.

Producten die uw verhaal versterken

Een van de eigenschappen die opvallen binnen de storytelling voor restaurants is de kwaliteit in elk moment van de service.

Binnen de service is de kwaliteit van het servies en de recipiënten waarin het voedsel wordt geserveerd van belang.

Daarom vindt u in Monouso, onze online winkel, een gevarieerde voorraad met producten die zijn ontworpen voor horecabedrijven zoals het uwe.

In de catalogus hebben wij borden, glazen, bestek, meeneembakken, schalen, dienbladen, servetten en tafellakens om tijdens het serveren een goede uitstraling te geven.

Elk product voldoet aan de wettelijke certificeringen en kwaliteitscontroles. U kuntook kiezen tussen wegwerp-, herbruikbare of biologisch afbreekbare artikelen.

Door uw bestelling te bevestigen, zal het in minder dan 48 uur bij uw restaurant arriveren, klaar voor gebruik.

Dankzij dit artikel hopen wij uw eventuele twijfels over storytelling te hebben beantwoord en opgehelderd. Als deze praktijk u onbekend was, zijn wij dankbaar dat wij u een nieuwe vaardigheid hebben doen ontdekken om uw bedrijf te verbeteren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy