Stappen voor het optimaliseren van de bestelautomatisering

automatizacion-pedidos-portada

De automatisering van de bestellingen is een van de doelstellingen die de ontwikkeling van een adequaat beheer van de opslag, de distributie en de juiste voorbereiding van uw dienst stimuleren.

Voor kleine restaurants kan het beheren van bestellingen een eenvoudige taak zijn, maar naarmate je meer klanten krijgt, zullen de bestellingen groeien en moet je bereid zijn om ze op de juiste manier te beheren.

Om u te ondersteunen, delen we hier interessante inhoud die u zal helpen bij uw zakelijke acties die de automatisering van de bestellingen in uw restaurant bevorderen.

Bestelautomatisering, stap voor stap

Automatización de pedidos, paso a paso

Laten we beginnen met een basisgids voor het optimaliseren van de automatisering van orders, zodat u een duidelijk stappenplan heeft dat u gedurende het hele proces zal helpen.

Laten we eens kijken, zonder verdere omhaal, welke stappen u moet nemen om te komen tot orderautomatisering in uw bedrijf:

  1. Stel doelstellingen vast die u wilt bereiken bij de toepassing van dit proces in uw restaurant, op deze manier kunt u de werkelijke behoeften van de bestelautomatisering bepalen.
  2. Identificeer de fasen van de ordervoorbereiding, die het mogelijk maken om de automatisering van de dienst te definiëren.
  3. Geef prioriteit aan de optimalisatieprocessen die het bedrijf nodig heeft, op deze manier kunt u het budget en de geschatte tijd voor de uitvoering van elke verbetering bepalen.
  4. Pas de automatisering van orders toe in uw bedrijf die u voor uw bedrijf heeft gekozen.

Bij de implementatie van de automatisering is een aantal veranderingen nodig die uw team in staat stellen om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen die hun opleiding en dus hun prestaties zullen verrijken.

Wat is geautomatiseerd bestellen?

¿Qué es la automatización de pedidos?

Automatisering is het geheel van technologische acties die de verbetering van de door uw bedrijf gebruikte methodologieën mogelijk maken om een gedenkwaardige service te bieden aan uw klanten.

Daarnaast is de automatisering van het orderproces gericht op het verbeteren van de bedrijfsproductiviteit.

Wat is plukken?

Picking of ordervoorbereiding is een activiteit die bepalend is voor de inzameling, voorbereiding, opslag en bijwerking van de goedereninventaris.

Het doel van deze activiteit is om te garanderen dat de producten die de klant nodig heeft op een adequate manier worden gemaakt, met inachtneming van de door de dienst vastgestelde tijden.

Kenmerken van ordervoorbereiding of -picking

Características de la preparación de pedidos o picking

Onder deze kenmerken van plukken of ordervoorbereiding vallen de volgende zaken op:

  • Het heeft controlepunten in het magazijn, die de locatie van de goederen, de behandeling en de doorgang van machines en mensen garanderen.
  • Het toont de juiste bewegwijzering en organisatie van de magazijnplaatsen.
  • Stel een bewegwijzering op voor de goederen.
  • Stel indicaties op voor de mobilisatie en het transport van de goederen die zich in het magazijn bevinden.
  • Behandelt geschreven of gesproken aanwijzingen door middel van elektronische apparaten om opdrachten uit te voeren.
  • Houdt een gecontroleerde registratie bij van de inventaris van de goederen die het magazijn binnenkomen en verlaten.

Soorten plukken

Batch picking

Batch picking kan handmatig of automatisch gebeuren. Het is gebaseerd op de verzameling van producten in batches, die vervolgens worden gescheiden om u de referenties te geven die overeenkomen met elke bestelling.

Pick to box

Dit type van picking is gebaseerd op het verzamelen van producten samen, waardoor de voorbereiding van de bestellingen in verzenddozen wordt gestart en het proces van scheiding van de producten wordt vermeden.

Pick by light of pick to light:

Pick by light of pick to light maakt het mogelijk om bestellingen op een georganiseerde en efficiënte manier voor te bereiden, waarbij de producten in de rekken worden geplaatst met de toegewezen codering om de selectie tijdens het zoeken te vergemakkelijken.

Pick to voice

De pick to voice biedt een pickgids door middel van gesproken instructies, die worden gebruikt bij de voorbereiding van pick-orders om de afhandeling van orders te versnellen. Deze optie geeft u de vrijheid om uw handen vrij te hebben bij het uitvoeren van operaties.

Besteloptimalisatiemethoden

Métodos de optimización de pedidos

Om een optimalisatie in de voorbereiding van de pickopdrachten te bereiken, is het noodzakelijk een methodologie te ontwikkelen die een betere toegang tot de producten mogelijk maakt en een adequate distributie ervan garandeert.

De optimalisatiemethoden die zijn ontwikkeld bij de voorbereiding van de pickopdracht zijn

  1. Het implementeren van managementsystemen die u in staat stellen om de beschikbaarheid van orders in real time te kennen.
  2. Strikte controle over het beheer en de interne activiteiten in verband met de bestellingen.

Fasen van ordervoorbereiding

Om de voorbereiding van de orders uit te voeren, is het noodzakelijk om een reeks stappen te volgen die de methoden voor het uitvoeren van elk van de vastgestelde taken opsplitsen.

De stadia van de ordervoorbereiding zijn:

1. Planning

In dit stadium wordt de planning en de organisatie van de opdrachten uitgevoerd.

Om efficiënter te zijn, is het raadzaam om hier bestelautomatiseringssystemen te implementeren. Dit vereenvoudigt het werk en het aannemen van de bestelling.

2. Tour

De route is een andere stap in de voorbereiding van de bestelling. In deze fase wordt in het magazijn van uw restaurant gecontroleerd of de benodigde ingrediënten aanwezig zijn

In dit stadium is het bestaan van een geautomatiseerd proces ideaal om de efficiëntie in uw keuken te verhogen.

3. Extractie of inzameling

Het proces van de extractie of het ophalen van de goederen varieert afhankelijk van de locatie van het product en hoe toegankelijk het in het magazijn is om, in de kortst mogelijke tijd, te beginnen met de voorbereiding van de bestellingen.

In dit stadium wordt gecontroleerd of zowel de opslag als de inventaris goed is uitgevoerd.

4. Controle en voorbereiding van de bestelling

De controle en voorbereiding van de bestelling is de laatste fase van het proces. Het zorgt ervoor dat elk van de voorgaande fasen correct is uitgevoerd en dat er plaats wordt gemaakt voor het plukken.

Voordelen van bestelautomatisering

Ventajas de la automatización de pedidos

Als u nog twijfelt aan de voordelen van dit proces, laten we u de belangrijkste voordelen van het werken aan de automatisering van de bestellingen in uw restaurant na:

  • Het verhoogt de productiviteit door het gebruik van nieuwe technologieën.
  • Optimaliseert en verdeelt de ruimte op een passende manier
  • Het vergemakkelijkt het transport van ladingen tijdens de opslagfase.
  • Het beschermt en garandeert het behoud van de goederen.
  • Garandeert de logistiek en de distributie van de goederen.
  • Houdt de inventaris in real time bij.
  • Adequaat storingsbeheer en -controle in de aanwezigheid van defecte producten.
  • Verbetert het beheer van de levering van bestellingen volgens de opleveringsdatum.
  • Geeft nauwkeurige informatie over de oorsprong, de locatie en de levering van de goederen.

Fouten in de voorbereiding van de bestellingen

Over het algemeen worden de meest voorkomende fouten in de ordervoorbereiding gevonden in de werkomgeving en deze gevallen schaden de productiviteit van het bedrijf aanzienlijk.

Hier delen we een aantal van de fouten in de ordervoorbereiding:

  • Ontoereikende faciliteiten, apparatuur en technologie.
  • Slecht toegepaste planning en methodologieën.
  • Gebrek aan opleiding en training van het werkteam.
  • Inefficiënte toegangs- en identificatiepunten.
  • Levering en identificatie van ongeschikte producten.
  • Misbruik van productinventarisatie.

Met deze informatie hopen we dat u het nuttig vindt om het proces van bestelautomatisering in uw restaurant te starten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy