fbpx

Hoe de sociale media van een restaurant succesvol te beheren

Hoe de sociale media van een restaurant succesvol te beheren

De sociale media van een restaurant zijn een grote groeimogelijkheid voor de zaak, waardoor de klantenstroom en de winst toenemen.

Met een goede aanwezigheid en beheer van sociale netwerken zullen meer mensen het aanbod van uw restaurant leren kennen en aangemoedigd worden om het te bezoeken.

Maar het is een terrein dat zorgvuldigheid vereist, een misstap kan een ongekende communicatiecrisis in uw bedrijf ontketenen

Ja, sociale netwerken van restaurants – net als alle andere bedrijven – zijn veranderlijk. Dus hoe kan je ze succesvol beheren?

Pas de tips toe die we je geven om sociale netwerken van restaurants succesvol te beheren en begin in korte tijd groei te merken.

De sleutels om de sociale netwerken van een restaurant goed te beheren

Sociale netwerken zijn een belangrijk instrument om marketingstrategieënte implementeren die uw bedrijf in staat stellen nieuwe klanten te bereiken.

Om het doel te bereiken van de strategieën die voor de sociale netwerken van een restaurant worden opgeworpen, is het belangrijk om de beste praktijken te nemen die in de loop van de tijd in verschillende sectoren zijn beproefd.

Profiel van de onderneming

Wanneer u een social media-account voor een restaurant aanmaakt, zou het idealiter een bedrijfsprofiel moeten zijn.

Met een bedrijfsprofiel heeft u toegang tot belangrijke gegevens.

Een van de belangrijkste: de meest specifieke statistieken van uw account, waar u uw publiek, interactieniveaus, bereik van uw publicaties, naast andere gegevens van belang kunt kennen.

Organiseer een maandelijkse inhoudskalender

Het organiseren van een maandelijkse inhoudskalender is noodzakelijk. Het is de makkelijkste manier om te weten wat en hoeveel keer per dag je moet publiceren op sociale netwerken van een restaurant.

In die agenda kunt u ook details toevoegen die deel uitmaken van het ontwerp van de te publiceren berichten en de sociale netwerken waarvoor ze bestemd zullen zijn.

Upload foto’s met een goede kwaliteit

Zorg voorhet imago van sociale netwerken van een restaurant, evenals elk detail van de samenstelling ervan.

Een foto die onscherp is of waarin de elementen van de gerechten niet tot hun recht komen, zal nauwelijks de aandacht van de volgers trekken.

Hier is het goed te denken aan dat populaire gezegde: We eten met onze ogen.

Stel vast wat u zoekt met restaurantinhoud

Voordat u begint met het publiceren van inhoud op sociale netwerken van een restaurant, moet u gaan zitten en vaststellen wat de doelstellingen zijn die u met hen wiltbereiken.

Een van de doelstellingen kan bijvoorbeeld zijn om volgers te winnen of een breder publiek te bereiken dat potentiële klanten van het restaurant worden.

De inhoud moet worden afgestemd op uw doelgroep. Praat over hun interesses en u zult de winnende formule in uw voordeel hebben.

Gebruik reclame

Elke dag wordt het organische bereik van sociale netwerken beperkt, waardoor meer gewicht wordt toegekend aan bedrijven die reclamecampagnes betalen.

Investeer in reclame in elk van de sociale netwerken van het restaurant en u zult betere resultaten krijgen.

Zonder dat u honderden euro’s aan reclame hoeft te betalen, zult u zien hoe uw restaurant bekendheid krijgt bij mensen die geïnteresseerd zijn in bedrijven zoals het uwe.

Toegankelijke contactinformatie

Klanten willen hun contactinformatie altijd op een toegankelijke plaats hebben , zonder posts te moeten doorzoeken.

Zet contactgegevens in de bio van elk van de sociale media-accounts van een restaurant en zorg ervoor dat ze volledig zijn.

>  Propaangas: wat is het en hoeveel heb ik nodig?

Dingen die u kunt toevoegen aan de contactinformatie zijn telefoonnummer, website, e-mail, adres, openingstijden en menu.

Voortdurende aandacht

De sociale netwerken van een restaurant moeten een manierzijn om de klanten voortdurend van dienstte zijn.

Dat wil zeggen dat de aandacht 24 uur per dag, elke dag van het jaar, moet uitgaan naar het beantwoorden van vragen of suggesties van gebruikers en mensen zelfs in staat moet stellen last minute te reserveren.

Kun je niet 24 uur per dag aandacht bieden op sociale netwerken? Zorg er dan voor dat het op zijn minst tijdens de tijd dat uw zaak open is.

Door niet te antwoorden op berichten van volgers, zullen zij waarschijnlijk hun interesse in uw restaurant verliezen en een potentiële klant verliezen.

Opvallende en interessante berichten voor volgers

De inhoud van de te publiceren berichten moet in het oog springen, in overeenstemming zijn met het soort restaurant dat wordt gepromoot en van belang zijn voor de volgers

Vergeet niet je concurrentie te controleren.

Het is een goede gewoonte te weten wat voor hen werkt, welke strategie zij toepassen in hun beheer en dus met deze kennis rekening te houden voor uw volgende campagnes.

Houd de resultaten en campagnes in het oog

Aan het einde van de reclamecampagne – of op zijn minst elke maand – is het belangrijk om de statistieken van de sociale netwerken van een restaurant te bekijken en te analyseren.

De statistieken zullen u relevante gegevens verschaffen.

Dankzij hen zult u weten of de doelstellingen van de marketingstrategieën zijn bereikt of dat u de route moet wijzigen.

Verbeter uw restaurant Facebook met deze sleutel

Facebook is een van de sociale netwerken met meer volgers in de wereld . Er zijn er zoveel die een van de dichtstbevolkte landen ter wereld zouden kunnen zijn.

Bovendien beschikt dit platform over verschillende tools waarmee de resultaten van de sociale-mediastrategieën van een restaurant gemakkelijk kunnen worden bestudeerd.

Met Facebook Analytics kunt u bijvoorbeeld de statistieken van de concurrentie vergelijken met die van u . Met dit instrument kunt u zien wat de verschillen zijn tussen de twee strategieën en of u de strategie die u gebruikt, moet verbeteren of handhaven.

Facebook biedt gebruikers ook de mogelijkheid om opmerkingen of beoordelingen over de service van het restaurant achter te laten, zodat volgers verschillende meningen zullen hebben die hen motiveren om uw zaak te bezoeken.

Wat reclamecampagnes betreft, zal Facebook Ads uw bondgenoot zijn om de campagnes die u hebt ontwikkeld voor de sociale netwerken van een restaurant te plannen en te publiceren .

Heb je Instagram? Verbeter het met deze tips

Uw restaurant -jawel- moet een Instagram-account hebben, want de laatste jaren is het een van de meest gebruikteter wereld.

Instagram-gebruikers zijn op zoek naar content die hen aanspreekt en aansluit bij hun interesses, dus daar moet rekening mee worden gehouden in de sociale netwerkstrategie van een restaurant.

Maak twee of meer keer per dag publicaties, waarin u foto’s of video’s kunt opnemen met de processen die in de keuken plaatsvinden, om gemakkelijker de aandacht van mensen te trekken.

In de beschrijving of het bijschrift van elke publicatie moet u een korte boodschap schrijven, maar die volgers boeit. Vul het ook aan met hashtags die verband houden met de inhoud.

Instagram heeft ook een aantal tools zoals Stories, IGTV of live video’s, waarin je een band met volgers kunt creëren door te laten zien hoe je kookt of een aantal opties op het menu op een bord zet.

Tot slot kunt u op Instagram foto’s of verhalen delen waarin klanten u hebben genoemd. Door ze te delen, zullen klanten weten dat u hen altijd op de hoogte houdt.

Als TripAdvisor je hoofdpijn bezorgt, lees dan dit

Natuurlijk mag TripAdvisor niet ontbreken in de sociale media van een restaurant.

Omdat het een van de belangrijkste sociale netwerken is van restaurants, gastronomische bedrijven en alles wat met de horeca te maken heeft, is het belangrijk om aanwezig te zijn en een goed beheer van het profiel te hebben.

>  Hoe de voedselveiligheidscontrole wordt uitgevoerd

Volledige en altijd bijgewerkte informatie hebben. Contactnummer, menu, openingstijden of website, mogen niet ontbreken.

Reageer assertief op elke beoordeling, kritiek of suggestie van uw klanten. Aan de andere kant, vermijd het plaatsen van valse beoordelingen, zodat TripAdvisor uw account niet schorst.

Naast deze tips is het beste wat u kunt doen om uw TripAdvisor-account zo goed mogelijk te maken, het bieden van kwaliteitsservice en een vijfsterrenbeoordeling.

Restaurant inhoud sociale media

De inhoud voor de sociale netwerken van een restaurant moet de aandacht van de volgers trekken, hen motiveren om uw restaurant te bezoeken of een levering te bestellen.

Als de inhoud die u publiceert anders is dan die van de concurrentie, in termen van kwaliteit en verbeelding, zult u onmiddellijk mensen aan u binden die op zoek zijn naar innovatieve restaurants zoals het uwe.

Stel jezelf voor aan je publiek

Toon de kwaliteiten en de geschiedenis van uw restaurant, zodat mensen loyaal worden aan uw bedrijfsconcept.

Publiceer beelden van het etablissement, met meer aandacht voor de keuken en de receptie

U kunt ook foto’s plaatsen van het personeel van het restaurant en van de gebieden waarop zij zich onderscheiden.

De klant is de held van het verhaal

De klant moet altijd opvallen in de sociale netwerken van een restaurant, dus u moet zich bewust zijn van alle meningen of foto’s waarin u genoemd wordt.

Beantwoord alle vragen van klanten in de commentaren, reageer op hun recensies en herpubliceer foto’s of verhalen waarin u bent genoemd.

Opties die u aanbiedt

Door uw menu bekend te maken via de social media-kanalen van een restaurant kunnen klanten zien wat voor eten u aanbiedt.

Geef niet alleen menu-opties, maar plaats ook foto’s van de gerechten zodat de klanten weten wat elk gerecht inhoudt en wat uw allergeneninformatie is.

Zorg ervoor dat je vegetarischeopties onderscheidt van veganistische en vleesopties.

Maak uw aanbiedingen bekend en vergeet de promoties niet

Binnen de inhoud van de sociale netwerken van een restaurant mogen de aanbiedingen of promoties van de dag, week of maand niet ontbreken.

De sociale netwerken van een restaurant zijn een goede manier om aanbiedingen voor vaste klanten van het restaurant bekend te maken. Loyaliteit!

Hou je van het milieu? Laat het zien!

De zorg voor het milieu is een taak die de mensen al vele jaren ernstig nemen. Als je restaurant aan milieuwerk doet, is het goed om mensen datte laten weten.

Geef aan dat u verpakkingen en cateringproducten gebruikt die biologisch afbreekbaar zijn of geen negatieve gevolgen hebben voor het milieu, zoals meer vervuiling.

Wees een social media-ambassadeur voor recycling binnen de horecagemeenschap en steun organisaties die zich richten op het omkeren van de klimaatverandering.

Krijg de aandacht van groepen

Gebruik de sociale media van het restaurant om groepsfeesten zoals verjaardagen, bruiloften of zakelijke bijeenkomsten te promoten.

Geef telkens het type menu aan dat voor de verschillende gelegenheden is ontworpen, met de vermelding dat afhankelijk van de reservering wijzigingen kunnen worden aangebracht.

Video’s? Hier zijn enkele krachtige ideeën

Restaurantvideo’s moeten de sfeer in uw zaak weerspiegelen

Plaats video’s van de dagelijkse routine van het restaurant: speciale vieringen – met toestemming van de mensen die het organiseren -, het opdienen van het menu en een deel van het kookproces zijn goede ideeën.

Als u uw volgers even wilt laten lachen, kunt u ook nep-outtakes van de opgenomen video toevoegen.

Gaat u uw gerechten presenteren op sociale media? Gebruik deze gerechten

Om foto’s en video’s te maken van de gerechten op het menu, is het belangrijk dat het servies van goede kwaliteit is en elk detail van het eten goed doetuitkomen.

In Monouso, onze online winkel, hebben we de meest opvallende borden, schalen en andere gerechten om uw social media foto’s de beste te maken.

Elk van deze produkten wordt vervaardigd met verschillende materialen, met de bedoeling U kwaliteit, uitstekende prijzen en een imago naar uw decoratie aan te bieden

Moet je kopen, maar wil je niet naar buiten? Geen probleem, wij kunnen uw aankoop naar het door u gewenste adres sturen. Voor bestellingen boven 59 € is de verzending gratis.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy