fbpx

Restaurantslogan: de kracht van een catch phrase

Eslogan para restaurantes: Una frase con mucho poder

De restaurantslogan is een zeer nuttig instrument in de marketing van uw bedrijf om meer mensen te bereiken dan u serveert door middel van een zinsnede die hen in dienst neemt en altijd te onthouden.

Om een slogan te laten werken, moet deze een aantal onderscheidende kenmerken hebben die het beste van uw bedrijf laten zien. Het zou eenvoudig moeten zijn, maar leg zoveel mogelijk vast van wat uw restaurant te bieden heeft.

Hoewel het misschien ingewikkeld lijkt, is het maken van een slogan een makkelijke opgave als je het thema van je restaurant en de naam waaronder het zal openen hebt.

Leer wat de belangrijkste onderdelen van een goede slogan zijn, hoe ze werken in uw bedrijf en enkele voorbeelden van succes die u zullen helpen bij het kiezen van de jouwe.

Wat is een slogan?

¿Qué es un eslogan?

Een slogan is een korte, ongecompliceerde zin die wordt gebruikt als het motto van elk bedrijf. Het moet eenvoudig te begrijpen zijn en gemakkelijk te onthouden.

Ze worden vaak gebruikt in marketing voor reclamecampagnes. Ze proberen een kenmerk van het restaurant te positioneren, om vertrouwen en ervaring over te brengen aan potentiële gasten.

Deze zinnen of slogans hebben niet meer dan zeven woorden in hun structuur

Binnen de inhoud moet je praten over hoe de producten die je verkoopt de klanten die ze willen kopen ten goede komen en niet over de inhoud.

Alle slogans hebben de belofte dat het product het beste is of dat het de beste kwaliteit biedt, dus de slogan moet hand in hand gaan met de dienstverlening aan de mensen.

Kenmerken van een goede restaurantslogan

Características de un buen eslogan para restaurantes

Slogans die zijn gemaakt om te worden gebruikt in reclamecampagnes moeten iets extra’s bevatten dat de aandacht trekt van de mensen die het lezen.

Dat is waarom deze zin:

  • Het moet origineel zijn. Zo verwarren ze het niet met een ander merk.
  • Om de slogan interessanter te maken, is het belangrijk om gebruik te maken van literaire middelen zoals rijm, onomatopeeën, metafoor, alliteratie, enz. Er kan ook een klein vleugje humor zijn.
  • De uitdrukking moet een werkwoord hebben dat de belofte van het restaurant aan de eters aantoont.
  • Het moet beknopt en direct zijn, zodat de consument zich comfortabel voelt met wat hij leest en zin heeft om naar uw restaurant te gaan.
  • Vermeld de voordelen waarmee mensen uw restaurant gaan bezoeken en de wedstrijd gaan verlaten.
  • Maak het tijdloos en gemakkelijk te onthouden, zodat mensen weten dat ze over je praten als ze die slogan lezen of horen.

Nut van de slogan in een restaurant

Utilidad del eslogan en un restaurante

Slogans hebben meerdere toepassingen in het dagelijks leven, maar ze vallen samen in promotie en reclame, ongeacht of het nu gaat om een bedrijf, een evenement, een product of zelfs een verkiezingscampagne.

De slogan van het restaurant moet uw thema en identiteit in een zin van minder dan zeven woorden bevatten om gemakkelijk te kunnen onthouden.

Omdat het een van de belangrijkste marketingstrategieën van een bedrijf is, moet het fris en heel duidelijk zijn, zodat alle mensen uw bedrijf herkennen bij het publiceren van reclamecampagnes in media zoals radio, krant of televisie.

Als de slogan aan alle kenmerken voldoet, kan hij jarenlang worden gebruikt of achterwege blijven als iemand weet dat de slogan die hij zo leuk vond, die van uw bedrijf was.

Hoe creëer je een slogan die restaurantklanten zal aantrekken?

¿Cómo crear un eslogan que atraiga a los clientes del restaurante?

Bij het maken van een slogan hebben alle bedrijven als hoofddoel om de aandacht van de mensen te trekken, zodat ze het zullen consumeren, leren en nieuwsgierig zijn om uw bedrijf te bezoeken om te zien of wat ze beloven echt is.

Hier maakt het niet uit of het restaurant een klein project is, een haute cuisine restaurant of een keten van restaurants, ze hebben altijd een slogan die hen identificeert.

Naast het genereren van meer bezoeken aan het restaurant, wordt de slogan gebruikt als een instrument om uw bedrijf te positioneren boven de concurrentie binnen de gastronomische markt.

Hoewel er duizenden originele en gedenkwaardige slogans zijn, voldoen ze niet allemaal aan de regels voor het positioneren of herinnerd worden door mensen.

Om de ideale slogan te creëren om uw bedrijf te helpen meer bezoeken te genereren en een van de meest herkende in uw stad te zijn, volgt u de volgende aanbevelingen en observeert u de positieve veranderingen.

Beknopt, origineel en geassocieerd met uw naam

Slogans die kort en bondig zijn, zijn makkelijker te onthouden dan lange zinnen. Daarom is het aan te raden dat ze minder dan 7 woorden in hun structuur bevatten, maar het is aan u.

Omdat de restaurantslogan elk onderdeel van uw bedrijfsidentiteit in detail beschrijft, moet het aansluiten bij de naam. Om het gemakkelijker te maken om de naam van het bedrijf te verbinden, gebruik je rijmpjes die mensen zullen bevallen en hen aanmoedigen om uw restaurant te bezoeken.

Maak het verschil met de concurrentie

Uw slogan moet vanaf het begin worden gecreëerd. Het moet de kenmerken van uw restaurant bevatten en zelfs de opmerkingen die uw klanten hebben over uw service.

Als u een slogan creëert die vergelijkbaar is met die van een concurrerend bedrijf, kunnen ze in de war raken en dat is negatieve publiciteit voor uw restaurant.

Nadat u klaar bent met het maken van uw slogan, zorg ervoor dat geen enkel restaurant het heeft genomen om juridische problemen te voorkomen.

Richt de slogan op het publiek dat u dient

Voordat u begint met het genereren van ideeën om uw slogan te creëren, moet u rekening houden met het soort publiek dat u naar uw vestiging trekt.

Wanneer u het publiek kent dat het inkomen van uw bedrijf genereert, gebruik dan de juiste woorden om hen aan te trekken om uw restaurant te bezoeken en zich te vermaken.

Indien uw restaurant wordt gekenmerkt door de aanwezigheid van burgers van verschillende nationaliteiten, zorg er dan voor dat zij het ergens in uw vestiging of in uw reclame in hun moedertaal kunnen lezen.

Het brengt een positieve boodschap over

De positieve boodschappen in de restaurantslogan zijn de boodschappen die iedereen zich gemakkelijk herinnert en die een uitstekende eerste indruk van het bedrijf achterlaten.

Daarom zullen mensen, als u een positieve en vrolijke boodschap schrijft, dat gevoel hebben als ze uw bedrijf binnenkomen en zullen ze tijdens de dienst een goed humeur behouden.

Proces van het creëren van een slogan

Ga om te beginnen naast het management en marketingmedewerkers van uw restaurant zitten.

Iedereen zou de woorden moeten opschrijven waarop ze het werk dat in elk gebied van het restaurant wordt gedaan betrekking hebben. De waarden die aan de klanten worden overgebracht en de indrukken van de eters moeten ook worden genoteerd.

Nadat elke persoon klaar is met de lijst, nemen ze de meest herhaalde woorden op en kiezen ze de woorden waarvan ze denken dat ze de hele zaak definiëren.

Proceso de creación de un eslogan

Schrijf verschillende zinnen met de gekozen woorden om verschillende opties te hebben en breng ze in stemming met de rest van het restaurantpersoneel. De stemming biedt u niet alleen een bredere visie, maar genereert ook samenhang en een gevoel van saamhorigheid in het team.

De slogan die het meest aanstekelijk is of die uw personeel zich zal herinneren na een week van stemmen zal degene zijn die uw bedrijf zal gaan promoten.

Als u de verbeteringen die aan het begin van de brainstorm voor de creatie van de slogan werden voorgesteld niet ziet, neem dan opnieuw plaats met uw medewerkers om de nieuwe sloganopties te evalueren.

Welke slogan weet je nog?

¿Qué eslogan recuerdas?

Er zijn duizenden slogans over de hele wereld, maar slechts weinigen zijn erin geslaagd om de grote impact te genereren waarvoor ze binnen en buiten hun vestigingen zijn gecreëerd.

Sommige van deze succesverhalen zullen u helpen bij het bepalen van hun kenmerken en details die ze gemeen hebben, ondanks het feit dat ze verschillende producten aanbieden.

Op die manier volgt u het voorbeeld van deze grote bedrijven om één van hen te worden met hard werken en een goede toepassing van marketingstrategieën. Sommige zijn dat wel:

  • “The Spark of Life” van Coca-Cola..
  • “I love it” door McDonald’s
  • “Heineken’s “Denk Groen
  • “Omdat ik het waard ben,” door L’Oréal..
  • “Wedden dat je er niet zomaar een kan eten,” door Lay’s
  • “Kom naar huis voor Kerstmis” door Turrones El Almendro

Herinner je je nog andere slogans? Deel het in de commentaren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy