fbpx

Restaurantregels: net zo belangrijk als het menu

Reglamento de un restaurante-Tan importante como el menú

Het bepalen van de regels van een restaurant is van fundamenteel belang om de goede werking van het bedrijf te garanderen en het gewenste succes te behalen.

Deze regeling moet verschillende onderdelen bevatten die duidelijk en grondig aangeven hoe de activiteiten binnen en buiten de keuken zullen worden aangepakt.

Hier vindt u meer informatie over de punten die u moet ontwikkelen in de regels en voorschriften van uw restaurant, en we laten u ook enkele tips achter om u te helpen de doelen te bereiken die u voor uw bedrijf hebt gepland.

Regels in het restaurant

Normas para seguir dentro del restaurante

Het reglement van een restaurant moet elk van de aspecten bevatten die de ontwikkeling ervan mogelijk maken en hoe dit uw project ten goede komt.

Dit reglement zal de sancties bevatten waaraan het personeel zich zal moeten houden in geval van niet-naleving van de regels, zoals het niet respecteren van de werktijden of het missen van de taken die het in de vestiging uitvoert.

Ook de regelgeving van een restaurant moet de aandacht vestigen op relevante aspecten zoals: de aanwerving van nieuw personeel, de verwerking van vergunningen en de verplichtingen die het merk moet nakomen met de medewerkers.

Aanwerving van personeel

In dit onderdeel wordt verwezen naar het feit dat alle ingehuurde personen moeten voldoen aan de eisen die in de werkaanbieding worden gesteld.

Op het moment van het gesprek moet het cv van de aanvrager worden opgevraagd. Op deze manier wordt het gemakkelijker om eerdere ervaringen en kwaliteiten te evalueren voor de functie waarop u solliciteert.

Als er nieuw personeel wordt aangenomen, moeten zij een contract ondertekenen waarin staat dat zij op proef zijn voor een periode van 90 dagen, en als zij blijk geven van proactiviteit en goede prestaties, gaan zij over tot de ondertekening van het contract voor onbepaalde tijd.

Werktijden en pauzes

De werktijden variëren afhankelijk van het restaurant.

Over het algemeen zijn ze van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en de lunchpauze is een uur, van 14.00 uur tot 15.00 uur.

Bij het betreden of verlaten van het werkgebied moet de werknemer een presentielijst tekenen om aan te tonen dat hij of zij zich aan het werkrooster heeft gehouden

Als een werknemer zonder opzegtermijn te laat op zijn werk komt, wordt een deel van zijn of haar salaris ingehouden.

Aan de andere kant is het voor elk personeelslid verboden om te tekenen voor een medewerker. Deze actie zal leiden tot een vermindering van een deel van hun salaris en een waarschuwing.

Vergunningen en afwezigheid van personeel

Volgens de regels van een restaurant moeten de arbeidsvergunningen één dag voor de gevraagde datum schriftelijk worden ingediend. Indien het verzoek binnen 24 uur wordt ingediend, wordt het geweigerd, behalve in geval van overmacht.

De baas is verantwoordelijk voor het autoriseren van de vergunningen en het bepalen van de voorwaarden, die duidelijk en bekend moeten zijn en door beide partijen moeten worden geaccepteerd.

Een van de belangrijkste voorwaarden betreft de afwezigheid van de werknemer van het werk en stelt dat er geen verlof wordt betaald als de afwezigheid een hele dag duurt, tenzij de leidinggevende anders aangeeft.

Gebieden van een restaurant

Over het algemeen worden restaurantruimtes duidelijk geïdentificeerd om te voorkomen dat klanten of bezoekers per ongeluk toegang krijgen tot ruimtes die alleen bestemd zijn voor personeel dat in het bedrijf werkt.

Daarom zal geen enkele klant het keukengedeelte mogen betreden, hun verblijf zal in de hoofdkamer, het terras en de badkamers zijn.

Kelners moeten op de hoogte zijn van de komst van nieuwe gasten met de bedoeling een kwaliteitsservice te bieden en te voorkomen dat klanten de moeite moeten nemen om lang op een tafel te wachten.

Een andere taak, niet minder belangrijk, die de obers hebben is om de gerechten of het menu van de dag voor te stellen aan de eters die misschien geen duidelijk idee hebben wat hun voorkeur is. Op deze manier wordt een aangename en uitstekende ervaring geboden.

De parkeerplaatsen zijn voor klanten en personeel. Iedereen die het restaurant niet betreedt, moet door het hoofd van de beveiliging met vriendelijkheid worden verwijderd.

Het hoofd van de beveiliging zal verantwoordelijk zijn voor het toezicht op de toegang van bezoekers om meer veiligheid te bieden en het personeel om een dagelijkse controle uit te voeren.

Het is belangrijk om te benadrukken dat elk van de restaurantpersoneelsleden zijn of haar werkplek schoon moet houden, zodat de gezondheid van het etablissement gewaarborgd is.

Verplichtingen van het bedrijf met het personeel

De verplichtingen van de onderneming ten aanzien van haar personeel zijn onvermijdelijk en daarom is zij verantwoordelijk voor het nakomen van de verplichtingen die zij ten aanzien van haar werknemers op zich heeft genomen.

Het bedrijf moet de salarissen en vergoedingen van de werknemers op de vastgestelde datum betalen.

Bovendien is zij verplicht haar werknemers te voorzien van de instrumenten en inputs die nodig zijn om hun taken binnen het restaurant naar behoren uit te voeren. Ook moeten zij opleidingen omvatten om de werkmethoden van hun werknemers te verbeteren.

Werknemers worden professioneel, respectvol en vrij van mishandeling behandeld. In geval van niet-naleving kan de werknemer de situatie aan de leidinggevende melden.

Verboden activiteiten in het restaurant

Alle personeelsleden moeten een bedrijfsreferentie hebben, die aan de ingang moet worden getoond en tijdens de werkdag moet worden gebruikt. Werknemers mogen pas aan het einde van hun werktijd hun legitimatiebewijs verwijderen.

Op dezelfde manier is het gebruik van het uniform binnen de faciliteiten tijdens de werkuren verplicht, waarvoor de medewerkers een lockerruimte hebben om zich om te kleden bij het binnenkomen en verlaten van het restaurant. Werknemers die deze verordening overtreden zullen worden gesanctioneerd.

Het personeel van het restaurant mag niet roken in het etablissement; dat mag alleen tijdens de pauze.

Om veiligheidsredenen worden de werknemers van de vestiging in en uit de faciliteiten van het restaurant gecontroleerd. Ze moeten ook hun spullen in de kluisjes laten liggen.

Als een werknemer een voorwerp in beslag neemt dat eigendom is van het restaurant, moet hij een schriftelijke verklaring hebben waarin de reden voor de verhuizing wordt aangegeven. Als het niet gerechtvaardigd is, moet de persoon uitleggen waarom hij of zij het heeft meegenomen en het object op zijn plaats zetten.

U dient ongedisciplineerde handelingen binnen en buiten de instelling te vermijden, zoals: schandalen, ruzies of ruzies met andere personeelsleden of sommige eters.

Aanbevelingen voor een succesvol restaurant

Recomendaciones para un restaurante exitoso

Het aanbieden van kwaliteitsservice en het bieden van een gedenkwaardige ervaring in uw restaurant gaat verder dan het serveren van een goed gerecht met een filmpresentatie.

Kleine details moeten worden opgenomen in de regels van een restaurant, zoals inlevingsvermogen in de dienstverlening, innovatie in de gerechten, beheer van de merkentrouw met de klanten en ongeëvenaarde aandacht.

Met deze acht aanbevelingen kunt u een buitengewone ervaring in uw restaurant bieden, waarbij u niet alleen de voorkeur en loyaliteit van uw klanten bereikt, maar ook het succes van uw project.

Innovatie

Als u zich wilt onderscheiden in de gastronomische wereld, helpen innovatie en creativiteit uw restaurant om dit stap voor stap te bereiken.

Hoewel er enkele restaurants zijn die een klassiek en traditioneel menu aanbieden, betekent dit niet dat een groot aantal mensen wedt op restaurants met verschillende alternatieven voor wat ze gewend zijn te eten.

Profiteer dus van het thema van uw restaurant en het menu dat u serveert, om de klanten te verrassen en de service te bieden die ze verwachten.

Empathie

Empathie is een van de belangrijkste waarden in een restaurant en moet te allen tijde door het personeel in praktijk worden gebracht.

Luisteren naar klanten, rekening houden met hun standpunten, suggesties doen en een prettige behandeling aanbieden zijn enkele van de manieren waarop empathie binnen uw restaurant moet worden aangepakt.

Opleiding

Iedereen, vooral degenen die deel uitmaken van de keuken, moeten in staat zijn om de rol die ze spelen in het restaurant op zich te nemen en de aangeboden gerechten tot in de puntjes te bereiden.

Het is echter belangrijk om de verworven kennis te versterken, zodat ze hun technieken kunnen verbeteren of nieuwe gerechten of recepten kunnen ontdekken die winstgevend kunnen zijn om in het restaurant te worden bereid.

Maar als we het over training hebben, moeten we ook cursussen voor klantenservice opnemen om de kennis van het personeel dat de gasten in het restaurant ontvangt en bedient, te versterken. Op deze manier kunnen zij een zorgvuldige en kwalitatief hoogstaande service bieden.

Product

De producten die gebruikt worden om de gerechten op de menukaart te bereiden moeten de beste zijn. Dit zal waarde en kwaliteit toevoegen aan het gerecht, waardoor het een onderscheidend karakter krijgt dat zich zal onderscheiden van de concurrentie.

Het ideaal is om leveranciers in te huren die verse en uitstekende kwaliteitsingrediënten leveren tegen betaalbare prijzen.

Wanneer uw bestelling aankomt, moet u ervoor zorgen dat alle ingrediënten in perfecte staat zijn, zonder stoten of krassen, dat ze een goede kleur, geur en perfecte textuur hebben.

Organigram

Het reglement van een restaurant moet een organigram bevatten waarin de taken van elk personeelslid en wie de bazen zijn, worden uitgelegd.

Het opstellen van een organigram is essentieel om geen desorganisatie- of hiërarchieproblemen te veroorzaken.

Aan de hand van het organigram worden de taken in de keuken op een snelle en overzichtelijke manier ontwikkeld, waarbij de levertijden van de gerechten in acht worden genomen, een gegeven dat door de eters zal worden gewaardeerd.

Loyaliteit

De loyaliteit van de gasten aan het restaurant zal afhangen van de kwaliteit van de service en de gerechten die worden geserveerd.

Het is geen gemakkelijke taak om aan de behoeften van elke klant te voldoen, dus een persoonlijke aandacht zal de sleutel zijn om ervoor te zorgen dat wie het restaurant verlaat, terugkomt en veel meer wil.

Aanbod

Het gastronomische aanbod van uw menu moet in het oog springen, dit is een van de belangrijkste punten die u zal onderscheiden van de concurrentie.

De gerechten die u in uw restaurant serveert moeten origineel en eigentijds zijn, een lust voor het oog van het diner en een evenwicht tussen de ingrediënten bewaren.

Het menu moet niet uitgebreid zijn omdat het de besluiteloosheid van het diner vergroot. U moet zich richten op het ontwerpen van een beknopt maar gevarieerd menu.

Doelstelling

Het is belangrijk dat u als bedrijf doelstellingen kunt ontwikkelen, waarbij u voorwaarden vaststelt die u in staat stellen om de vervulling van die doelstellingen op korte, middellange en lange termijn te bepalen door middel van de operaties.

De doelstellingen kunnen individueel zijn voor elke sector van het restaurant, zodat elk personeelslid zich deel voelt van de vervulling en het succes van het management.

FAQ

Welke regels moeten we opstellen bij het opzetten van een restaurant?

We moeten regels opstellen voor de aanwerving van het personeel, de werktijden en pauzes, het verlof en de afwezigheid van het personeel, de ruimtes van een restaurant, de verplichtingen van het bedrijf tegenover het personeel en de activiteiten die in het restaurant verboden zijn.

Welke aspecten helpen een restaurant succesvol te zijn?

Innovatie, empathie, opleiding, een goed product, een duidelijk organigram, een goed getrouwheidsprogramma, een duidelijk aanbod en een zeer specifieke doelstelling zijn essentieel om een restaurant succesvol te laten zijn.

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.