fbpx

Geheimen van het adverteren van een restaurant met positieve resultaten

Geheimen van het adverteren van een restaurant met positieve resultaten

Reclame maken voor een restaurant is geen ingewikkelde taak, maar moet u enkele geheimen kennen die het maken van strategieën tot een eenvoudige en vlotte taak maken.

Door middel van verschillende marketingacties, zowel in het digitale ecosysteem als in de echte wereld (de zogenaamde offline wereld), kunt u een heel eind komen met de promotie van uw bedrijf.

In dit artikel vindt u: stappen, hack en tips die u moet volgen om de reclamecampagne voor een restaurant te ontwerpen en uit te voeren.

Eerste stappen om reclame te maken voor een restaurant

Eerste stappen om reclame te maken voor een restaurant

Reclame voor een restaurant is het beste middel dat u kunt gebruiken om klanten naar uw zaakte lokken.

Om reclamestrategieën voor restaurants te ontwerpen is het belangrijk het type klant te kennen dat u in het etablissement ontvangt, zodat u beschikt over wat u nodig hebt om de service te verbeteren en een strategie te hebben die op hen isgericht.

Word een expert in uw sector

Wat is de beste reclame die je kunt hebben? Door een unieke eetervaring aan te bieden, zullen klanten uw zaak aanbevelen.

Binnen die ervaring moet je zorgen voor elk detail, van voedselveiligheid tot de originaliteit van de gerechten en hun opsmuk.

Maar de beleving zit niet alleen in de gerechten, u moet ook rekening houden met de inrichting en de ambiance van uw zaak . Het aangenaam maken voor de eters maakt deel uit van een uitstekende service.

Tenslotte kan je de klantendienst niet buiten beschouwing laten. Dit aspect is van fundamenteel belang voor de publiciteit van uw restaurant

Zorg erdus voor dat het een gepersonaliseerde, nabije en wendbare dienst voor de klanten is.

Herken wat uw klant wil en vreest

In elk etablissement is er een ander gastronomisch aanbod en niet iedereen wil er enkele van eten.

Daarom is het verstandig om vast te stellen wie uw doelgroep is.

Maak een profiel of profielen van de klanten die u vaak in uw restaurant bedient. Op die manier zal het gemakkelijk zijn om acties op te zetten om reclame te maken voor uw bedrijf, en mensen aan te trekken die op die interesses reageren.

Een ander voordeel van het herkennen van het type klant dat uw restaurant bezoekt, is het aanbrengen van wijzigingen in het menu, de service en de prijzen.

Acties en kanalen voor positionering van het restaurant

Acties en kanalen voor positionering van het restaurant

Na het bepalen van de doelgroep van uw bedrijf, komt de belangrijkste stap.

Ongetwijfeld is die stap het plannen van de reclamecampagnes die zullen dienen om het restaurant te positioneren op het internet en de sociale netwerken, zonder de offline acties te vergeten.

Evalueer welke de kanalen zijn die de voorkeur geven aan reclame voor een restaurant en begin met het creëren van strategieën om ze te beheren.

Website

Het hebben van een website is van vitaal belang voor de tijd waarin wij leven. Op die manier kunnen uw klanten u vinden en toegang krijgen tot interessante informatie over uw restaurant.

Gebruik een eenvoudig pagina-ontwerp, aanpasbaar voor mobiele apparaten en met een structuur die begrijpelijk is voor elk type gebruiker.

Vergeet niet een sectie te plaatsen waar klanten kunnen reserveren om bij speciale gelegenheden aanwezig te zijn . Bied ook een brievenbus aan voor het ontvangen van hun adviezen.

Wat de afbeelding betreft, zorg ervoor dat deze het logo van het restaurant bevat en de kleuren die het restaurant identificeren.

Vergeet niet om foto’s van uw plaats op te nemen, het idee is dat klanten uw plaats leren kennen voordat ze binnenkomen en – als ze het eenmaal kennen – zich de momenten herinneren waarop ze er geleefd hebben.

Publiceer en actualiseer uw blog

De blog is de ruimte om artikelen te publiceren met inhoud die interessant is voor uw doelpubliek

De inhoud die u publiceert moet gerelateerd zijn aan de service en het thema dat u aanbiedt in het restaurant.

Zoek, voordat u artikelen publiceert, naar trefwoorden die helpen om de pagina op de eerste plaatsen van de zoekmachines te krijgen. Op die manier krijgt u een groter aantal bezoeken.

Om reclame te maken voor een restaurant kunt u recepten, evenementen of producten publiceren die met de zaak te maken hebben en mensen die de artikelen lezen aanmoedigen het etablissement te bezoeken.

Aanwezig zijn op sociale netwerken

Tegenwoordig is aanwezigheid op sociale netwerken essentieel om reclame te maken voor een restaurant.

Het plaatsen van interessante inhoud, zoals afbeeldingen van de gerechten die u serveert, zal mensen motiveren om u te volgen en potentiële klanten te worden.

Wedstrijden, aanbiedingen en promoties zijn ook welkom binnen de strategieën en publicaties op de sociale media accounts van een restaurant.

Een ander onfeilbaar aspect van sociale netwerken is dat mensen rechtstreeks contact hebben met het account via commentaren en berichten, zodat u altijd een antwoord moet geven.

Als aanvulling op deze klantendienst is het een goed gebaar om de foto’s die de klanten in het restaurant hebben genomen, opnieuw te publiceren.

De inhoud die zal worden gepubliceerd moet worden georganiseerd in een kalender, om een vast ritme van publicatie vast te stellen en altijd op de startpagina van de volgers te verschijnen.

SEO acties

Om een groter aantal mensen het restaurant te laten kennen, moet de reclame voor een restaurant hand in hand gaan met SEO.

Om tussen de topposities van zoekmachines te verschijnen moet je schrijven denkend aan je doelpubliek. Analyseer de zoekwoorden die het meest gezocht worden, bied originele en kwaliteitsvolle inhoud.

Door tools als Google Analytics te gebruiken, weetu alles wat er -achter de schermen- met uw website gebeurt.

Het is belangrijk dat u de steun heeft van een SEO professional om de positionering van uw pagina te bereiken.

E-mailmarketing: traditioneel, maar zeer doeltreffend

Via e-mailmarketing worden klanten op de hoogte gehouden van het nieuws, promoties, aanbiedingen en lopende wedstrijdenvan het restaurant.

Klanten kunnen zich abonneren op de nieuwsbrief van uw restaurant via de pagina of met de strategie bekend als Social WiFi, dat is het geven van de wifi wachtwoord aan diners in ruil voor een middel van contact als uw e-mail.

E-mailmarketing kan een invasief effect hebben op klanten, dus stuur niet elke dag e-mails. Stuur elke week of maand, en ook op speciale data, gepersonaliseerde e-mails.

U kunt deze e-mails gebruiken om reclame te maken voor uw restaurant en de inhoud die u op uw website publiceert, met behulp van aandachttrekkende berichten en bijbehorende afbeeldingen.

Wil je meer? Influencers!

Food influencers zijn helemaal in en vormen een goede strategie om reclame te maken voor een restaurant.

Praat met een van de influencers die in uw stad of de dichtstbijzijnde stad zijn, om een dag met een gast in het restaurant door te brengen.

Terwijl het restaurant de gastronomische service aanbiedt, zal de influencer reclame maken voor het restaurant door foto’s te nemen of video’s op te nemen waarin elk onderdeel van de servicewordt aanbevolen.

Op die manier zullen hun volgers worden aangemoedigd om de zaak te bezoeken en potentiële klanten voor het restaurant te worden.

Laat uw marketing de ervaring zijn

De ervaring is de beste reclamecampagne voor restaurants, waarin de klant de hoofdrolspeler is.

Door verschillende ervaringen aan te bieden binnen de dynamiek van het restaurant, zullen mensen verrast zijn door het verschil dat u vertegenwoordigt in vergelijking met de concurrentie.

En daardoor zullen zij uw bedrijf aanbevelen bij hun vrienden en familie

Koken tonen

Bij showkoken kunnen mensen zien hoe de chef de door hen bestelde gerechtenbereidt.

Tijdens de kookshow geeft de kok uitleg over de ingrediënten en het bereidingsproces van elk gerecht, terwijl hij verrast met enkele kookmanoeuvres.

Techno-emotionele gastronomie

De techno-emotionele gastronomie als gastronomische stroming heeft tot doel emoties te wekken of te ontwikkelen bij de gastronoom.

Daartoe maakt het gebruik van technologieën die de klanten in staat stellen steeds actief te zijn bij het proeven van elk gerecht.

Proeverijen

Een aantrekkelijke activiteit voor volwassenen zijn wijn- en bierproeverijen.

Tijdens de proeverijen krijgt u de gelegenheid om te leren over de verschillende soorten wijnen en bieren die in het etablissement worden geserveerd, enkele voorbeelden van pairing en de juiste manier om hun smaken te onderscheiden.

Vriend van de beste vrienden

Uw restaurant als huisdiervriendelijke ruimte hebben is geweldig voor degenen die huisdieren hebben.

Terwijl de klanten van hun maaltijd genieten, kunnen de huisdieren bij hen zijn, zodat ze niet alleen thuis hoeven te blijven.

Plezier bevorderen

Wat het vermaak betreft, organiseer entertainment zodat de klanten op hun gemak zijn terwijl ze wachten of hun eten en drinkenproeven.

Binnen dit type entertainment kunt u livemuziek, karaoke-avonden, blind diners en goochel- of comedyshows aanbieden.

Creëer sfeer met uw decor

Het decor is een belangrijk aspect van elk restaurant, aangezien het verantwoordelijk is voor het tot leven brengen van het thema van elke zaak.

Als uw restaurant een bepaald thema heeft, zorg er dan voor dat elk element de indruk wekt in tijd of plaats te zijn verplaatst.

Dit zal de gasten verrassen vanaf het moment dat ze het etablissement binnenkomen tot ze het verlaten.

Manieren om online reclame te maken voor een restaurant

Manieren om online reclame te maken voor een restaurant

Er zijn verschillende manieren om een restaurant online te adverteren, volgens een paar stappen.

Met elk van deze manieren om restaurant reclame te maken, krijgt u de stroom van potentiële klanten u op zoek bent naar.

SEM

Het doel is om uw website bij de beste zoekresultaten te krijgen , zodat meer mensen er toegang toehebben.

SEM (Search Engine Marketing) is de strategie die u nodig hebt om dit doel te bereiken, door middel van reclame die u positioneert.

Voor deze positionering zijn belangrijke trefwoorden die uw restaurant karakteriseren, het ontwerp van advertenties die de aandacht van het doelpubliek trekken en het analyseren van de resultaten van de strategievan belang.

Aangezien de advertenties op verschillende pagina’s zullen verschijnen, leidt u de mensen naar de startpagina van uw website en leert u alles over het restaurant.

Weergave

Display advertising in elektronische media is een ander alternatief om reclame te maken voor een restaurant.

Door eenvoudigweg het communicatiekanaal te betalen waar de banner of advertentie zal worden geplaatst, zullen mensen uw bedrijf leren kennen wanneer ze die pagina betreden.

Door het publiceren van de restaurant advertenties, zal uw bedrijf een prestigieus imago hebben door te investeren in verschillende communicatiekanalen die mensen belangrijk vinden.

En het beste van alles is dat deze vorm van reclame het voordeligst is en dat u de kosten beter kunt beheersen.

Mobiele Apps

Met de ontwikkeling van mobiele apps is de toegang tot informatie of internet in het algemeen via hen verlopen.

In sommige toepassingen is er sprake van programmatische reclame, die meestal is gekoppeld aan de toepassing waarin zij wordt gepromoot.

Omdat het een restaurant, moet je op zoek naar een mobiele app die programmatische reclame beschikbaar heeft om uw restaurant advertentie te plaatsen.

Dit type van reclame geeft u meer keuze van formaten, zodat de reclamecampagne voor het restaurant kan bestaan uit een afbeelding, video, GIF of advertenties die het hele scherm in beslag nemen.

De offline wereld bestaat, gebruik het om reclame te maken voor uw restaurant

De offline wereld bestaat, gebruik het om reclame te maken voor uw restaurant.

Ook al is de digitale wereld een belangrijk onderdeel van ons dagelijks leven, traditionele marketing raakt nooit uit de mode.

Zorg voor een logo en een naam die in het oog springen, verband houden met de dienst en gemakkelijk te onthouden zijn. Op die manier zullen ze uw restaurant herkennen als ze het bord van een afstand of een advertentie zien.

Een groot deel van de klanten die u in de zaak krijgt, zal komen via aanbevelingen van vrienden, kennissen of familie.

Het personeel moet erop toezien dat de service altijd optimaal is, dat het etablissement schoon is en dat het meubilair in orde is.

Het is belangrijk dat de klant zo beleefd mogelijk wordt ontvangen en ontslagen. Obers moetenook in gedachten houden dat de klant altijd gelijkheeft.

De ervaring om het juiste servies aan te bieden

De ervaring om het juiste servies aan te bieden

Als onderdeel van de ervaring als strategie om reclame te maken voor een restaurant, is het servies een van de elementen die de kwaliteit van de ontvangen service aantonen.

Als u niet over het juiste servies en bestek beschikt voor een service die vijf sterren waardig is, vindt u in Monouso -onze onlineshop- een catalogus met producten die zich aan uw behoeften aanpassen.

Als uw bedrijf een natuurlijk en duurzaam thema heeft, bieden wij biologisch afbreekbaar servies, gemaakt van natuurlijke grondstoffen zoals maïszetmeel of suikerrietbagasse.

Als u daarentegen op zoek bent naar herbruikbare of wegwerpverpakkingen, hebt u geluk. Hier hebben wij een afdeling voor dit soort produkten van karton, plastic, kraftpapier en andere materialen die een indrukwekkende weerstand en hardheid hebben.

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.