QSR: Hoe fast food evolueert
QSR’s zijn gastronomische bedrijven die je in elke stad kunt vinden. Ze werken als een uitstekend alternatief voor elk moment van de dag. Dit type onderneming wordt gekenmerkt door het aanbieden van een wendbare dienstverlening aan al zijn klanten, maar is dat in de loop der jaren ook zo gebleven?
Hier is hoe fast food is geëvolueerd door middel van snelle service restaurants en hoe klanten het hebben beïnvloed.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Wat is QSR?
Het QSR (Quick Service Restaurant) is een bedrijfsmodel dat erop gericht is in korte tijd voedsel aan de klanten te serveren. Klanten moeten hun bestellingen bestellen en afhalen aan de servicebalie, d.w.z. dat zij geen traditionele bediening aan tafel hebben
Zodra de bestelling van de klant is gemaakt, wordt deze doorgegeven aan de keuken, zodat deze de bestelling in de kortst mogelijke tijd kan klaarmaken. De klant wacht op de volledige bestelling, nadat hij betaald heeft. De klant neemt zijn bestelling op, gaat naar het tafelgedeelte of verlaat het pand, als het om afhalen gaat. Op die manier is er de mogelijkheid van een grotere klantenstroom tijdens de kantooruren.
Identificeer een QSR zonder problemen
Elk bedrijf dat een QSR is, heeft kenmerken gemeen die iedereen gemakkelijk kan herkennen.
De eerste manier om deze bedrijven te herkennen is dat ze geen duur menu hebben. Het is meestal tussen de 5 en 10 euro.
Ze hebben ook een eenvoudige inrichting en aankleding. Het meubilair is niet gericht op comfort, om een snelle leegloop en omzet van klanten in het etablissement te garanderen.
De meeste decoratie-elementen hebben het merk of de kleuren die het bedrijf identificeren.
Kenmerkend voor dit soort zaken is ook dat ze afhaalservice, zelfbediening of beide hebben.
Zijn alle QSR’s in franchise?
Hoewel verschillende QSR’s franchises hebben in verschillende steden en landen over de hele wereld, betekent dit niet dat alle ondernemingen franchises zijn.
QSR’s zijn meestal franchises omdat dit bedrijfsmodel de opening van een nieuwe vestiging in verschillende gebieden mogelijk maakt om het merk uit te breiden, maar de kosten van elke vestiging worden gedragen tussen de eigenaar van de franchise en degene die deze koopt.
Anderzijds zijn er QSR’s met verschillende filialen die niet in franchise zijn, omdat zij worden beheerd door de bedrijfseigenaars. Tegelijkertijd zijn er QSR’s die te klein zijn om te denken aan investeringen in meerdere filialen of het starten van een franchise.
Groei van QSR’s als onderneming
QSR’s groeien als bedrijf, voornamelijk vanwege de hoge winstmarges die zij bieden. Sommige van deze restaurants hebben in elk dienstjaar een groei van 2,3% of meer gerealiseerd.
Qua inkomsten kunnen QSR’s honderdduizenden euro’s of zelfs miljoenen euro’s genereren, afhankelijk van het feit of de onderneming één of meerdere filialen heeft.
Een ander voordeel voor de groei van QSR’s is het personeel. Het zijn bedrijven die veel mankracht nodig hebben – om snelheid te garanderen – zodat er banen worden gecreëerd. Aangezien de exploitatie van het restaurant wendbaarder is dan een traditioneel restaurant , zijn ook de inkomsten hoger.
QSR en voeding
Hetis gebruikelijk dat mensen het concept van QSR’s associëren met junk food of vet voedsel in het algemeen, omdat sommige van de ondernemingen producten met deze kenmerken op hun menu hebben staan.
Hoewel dit een echte trend is, is de waarheid dat in de loop der jaren QSR zijn gemaakt gericht op het aanbieden van gezonde opties, zoals sandwiches, salades, zelfs gekomen om speciale gerechten voor vegetariërs en veganisten aan te bieden.
Deze trend wordt zelfs gevolgd door grote ketens die reeds actief zijn en opties aan hun menu toevoegen om aan de behoeften van elke klant te voldoen.
Dit zijn de nieuwe trends
Fast Casual
De als fast casual gecatalogiseerde QSR zijn vestigingen die gastronomische opties serveren onder een gezond concept, zoals salades of sandwiches.
Hoewel het menuaanbod kleiner is, trekt het de aandacht van de mensen omdat het gezond en lekker is en vergelijkbaar met een huisgemaakt product. De inrichting van deze QSR is gewoonlijk moderner, zodat de klanten zich comfortabel voelen, volgens inrichtingsstijlen zoals minimalistisch of industrieel.
Het is opmerkelijk dat in sommige fast casual zaken de klanten een ruimte hebben waar zij, na betaling, het gerecht kunnen bereiden met de ingrediënten die zij verkiezen.
Ongedwongen dineren
In Casual Dining, een andere variant van QSR, is het menu gevarieerder en verkopen ze zelfs alcohol.
De inrichting en het meubilair van deze zaken vallen op door hun comfort, dat de klanten uitnodigt om te blijven eten en na het eten een gesprek te voeren. Ze hebben afhaalservice, u kunt bestellen aan de bar of aan tafel.
Deze QSR worden bij voorkeur ‘s avonds of in het weekend bezocht, omdat ze u de mogelijkheid bieden te ontspannen en een aangenaam moment door te brengen.
Biologisch komt naar fast food
Toen de klanten op zoek gingen naar gezondere voeding, begonnen de QSR’s zich op die behoeften toe te spitsen.
Verscheidene bedrijven zijn gestart met een voorstel gemaakt met biologisch voedsel en duurzame productie, waardoor een nieuw soort QSR is ontstaan. Ook wordt bij de productie van elk van deze voedingsmiddelen en dranken rekening gehouden met de behoeften van mensen die geen gluten, suikers, zuivel of bepaalde allergenen kunnen consumeren.
Food Trucks
Foodtrucks zijn een innovatief type QSR, aangezien het restaurants op wielen zijn.
Deze foodtrucks hebben een menu zoals elk ander restaurant, maar ze hebben geen vaste locatie in de stad. Hierdoor kunnen zij deelnemen aan braderieën, evenementen, festivals of op elke dag van de week verkopen op elke door de gemeenteraad toegestane plaats.
Over het algemeen hebben foodtrucks een verschillende specialiteit, dus diversiteit is een ander aspect dat de aandacht van hun klanten trekt.
Innovatie als recept
Om een ander product aan te bieden dan wat de klant gewend is, is QSR gekomen, dat zich toelegt op het deconstrueren en innoveren van de meest geliefde recepten, zoals broodloze hamburgers
Dit product is een typische vleesburger, maar het hamburgerbroodje is vervangen door een ander levensmiddel. Het kan bijvoorbeeld kip zijn. Dan worden kip, rundvlees en kip naast de traditionele hamburger ingrediëntengelegd.
Anderen veranderen het oorspronkelijke concept van een gerecht volledig. In dit geval kunnen we sushiburgers noemen. Grote hamburgers waarbij het brood rijst is en de vulling je favoriete sushi.
Evolutie van het hamburgerconcept
De hamburger is een van de sterproducten van de QSR’s, maar het concept van de hamburger waarnaar de klanten vandaag op zoek zijn, is in een evolutieproces. Nu is het niet voldoende dat de dienst wendbaar is, maar wordt ook gezocht naar kwaliteit in de grondstof, een gezond en innovatief product.
Met deze veranderingen die het gevolg zijn van de mening van de klanten dat zij niet meer dezelfde alternatieven eten als altijd, hebben alle QSR gezocht naar manieren om zich aan te passen. Zij passen zich aan door het menu te herstructureren of de essentie van het oorspronkelijke menu te behouden, maar producten toe te voegen die aan de nieuwe behoeften van de eters voldoen.
Fast food en biologisch vlees
Opdat de QSR de kwaliteit zou hebben die hij beweert te bieden, is het van belang veranderingen aan te brengen in de grondstoffen die voor de bereiding ervan worden gebruikt.
Daarom wordt voorgesteld dat steeds meer bedrijven biologisch vlees kopen, dat vrij is van dierenmishandeling en wordt geproduceerd door plaatselijke boeren. Op die manier draagt het bij tot de zorg voor het milieu, de gezondheid van de eters en ondersteunt het de handel van de producenten in de buurt van het etablissement.
Producten voor een geëvolueerd fast food
Als u een QSR hebt en producten nodig hebt om de gerechten op uw menu te serveren, zijn wij de ideale leverancier voor u. Monouso, onze online winkel, is de ideale plaats voor u, waar u een hele sectie vindt gewijd aan bedrijven zoals het uwe.
Wij hebben borden, bekers, hoorntjes, meeneemgerechtencontainers, servetten, vetvrij papier, rietjes, dienbladen en andere essentiële producten voor de exploitatie van uw snelbedieningsrestaurant.
Wat de meeneemcontainers betreft, kunt u ze kiezen volgens uw product, zoals containers voor hamburgers, gefrituurd voedsel, salades, desserts, hotdogs, pizza of eender welk product dat u verkoopt.
Kijk maar eens rond in de winkel, u vindt er de kwaliteit die u nodig hebt tegen betaalbare prijzen en verzending binnen enkele dagen.
FAQ
Wat is QSR?
Het QSR (Quick Service Restaurant) is een bedrijfsmodel dat erop gericht is in korte tijd voedsel te serveren aan klanten. Klanten moeten bestellen en hun bestellingen ophalen bij de servicebalie, er is dus geen traditionele bediening aan tafel.
Wat zijn de kenmerken van een QSR?
Ze hebben geen dure menu’s.
Het decor en de inrichting zijn eenvoudig.
Het merk en de kleuren zijn zeer aanwezig.
Ze hebben de mogelijkheid van afhalen, zelfbediening of beide.
Zijn alle QSR’s franchises?
Hoewel dit de norm is, zijn niet alle QSR’s franchises.
Wat zijn de nieuwe trends in QSR?
Fast Casual, Casual Dining, biologisch eten en food trucks zijn de nieuwe trends die de QSR veroveren.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy