Wat is en wat is het gebruik van de QR-code in restaurants?

Qué es y usos del código QR en restaurantes

De QR-codes blijven hier. Als onderdeel van de adoptie van technologie als hulpmiddel in het dagelijks leven van mensen, krijgt de QR-code elke dag meer ruimte en biedt het ons hulp in de meest uiteenlopende situaties.

De QR is een eenvoudige code om te gebruiken. Alleen al door het lezen van de figuur met een camera op uw mobiel of tablet heeft u toegang tot informatie met betrekking tot het product, de site of de interesse.

Zo begint de QR-code in restaurants steeds vaker gezien te worden om de activiteiten die inherent zijn aan de vestiging te helpen stroomlijnen.

Blijf bij ons en weet wat de toepassingen zijn die u kunt geven aan de QR-code in uw restaurant om de beste service te bieden.

Wat is een QR-code?

¿Qué es un código QR?

De QR-code is een snelle responscode die is ontwikkeld onder een aantal van de premissen van de beroemde barcode. Deze code kan informatie bevatten in een typische barcode of in een puntmatrix.

De QR-code kan worden gelezen met de camera van elk mobiel apparaat. De informatie die erin staat, wordt onmiddellijk geopend.

Meestal kan het antwoord dat we ontvangen in een afbeelding, een ebook, een productcatalogus, een website, een e-mail, een bestand, een profiel van een sociaal netwerk of een adres dat op een kaart is aangegeven, worden gekoppeld aan elk digitaal product.

Deze code is uitgevonden door het Japanse bedrijf Denso Wave om de informatie in de code op een eenvoudige en snelle manier te scannen en te lezen. Het is ontworpen met drie vierkanten in de hoeken, zodat de lezer gemakkelijk de QR-code kan vinden.

Kenmerken van QR-codes

Características de los códigos QR

Zoals bij alle codes zijn er een aantal aspecten die bepalen hoe het werkt en hoe het wordt gebruikt.

Enkele kenmerken van de QR-code zijn:

  • De QR-code bestaat uit zwarte en witte modules die door bedrijven kunnen worden aangepast met behulp van een lichte kleur en een donkere kleur voor de lezer om de code zonder problemen te kunnen lezen.
  • Ze kunnen een modulematrix van 21×21 of 177×177 hebben, maar voor de codes die voor alle doelgroepen worden gegenereerd, varieert hun matrix tussen 25×25 modules en 29×29 modules.
  • De QR-code, door mensen snel naar de bestanden te leiden die het bevat, verkort de zoektijd voor alle informatie.
  • Ze hebben de mogelijkheid om audiovisuele bestanden te bewaren om de aandacht te trekken van mensen die de code scannen.
  • Naast het feit dat ze worden gelezen door lezers die zijn opgenomen in smartphones, kunnen ze worden gescand door computers of tablets.

Gebruik en nut van de QR-code in restaurants

Usos y utilidades del código QR en restaurantes

Het hebben van een QR-code in restaurants onderscheidt u van de concurrentie door de informatie te verstrekken die diners en potentiële klanten nodig hebben, alleen al door te scannen met een lezer.

Er zijn telefoons die een QR-code lezer bevatten en als je die niet hebt, kun je er een krijgen in de applicatiewinkel met betrekking tot je besturingssysteem.

Zelfs als het er niet op lijkt, is deze code een belangrijk onderdeel van de marketing van uw restaurant, aangezien u de vrijheid heeft om promoties te presenteren, aanbiedingen te doen en zelfs kortingsbonnen te geven aan de mensen die het scannen.

Om u te helpen bij de digitalisering van uw restaurant, zullen we u enkele ideeën geven over hoe u QR-codes kunt gebruiken in uw bedrijf:

Algemene informatie over het restaurant

Plaats binnen de QR-code een directe toegang tot uw website zodat ze belangrijke informatie kunnen zien zoals het thema van uw restaurant, het adres, de contactnummers, het menu met de gerechten die u serveert en de sociale netwerken van het restaurant.

Een ander voordeel is dat u kunt reserveren zonder dat u van uw locatie af hoeft te komen via de website, telefoontjes of e-mails.

Tot slot krijgen ze de ruimte om hun mening over de dienstverlening in het restaurant en de kwaliteit van de gerechten achter te laten in een commentaarsectie of met sterren.

Beloont loyaliteit

Wanneer mensen de lezer gebruiken om de code te scannen en de website van uw restaurant in te voeren, is het ideaal om ze kortingen of promoties aan te bieden, zodat ze snel terugkomen.

Naast het toekennen van coupons voor aanbiedingen of kortingen, kunt u gebruik maken van het webplatform om wedstrijden uit te voeren met uw potentiële klanten en met de frequente klanten.

Onder deze methode kunt u de effectiviteit van de QR-code en het aantal mensen dat de pagina van uw restaurant bezoekt observeren bij het scannen of het gebruik van zoekmachines.

Effectieve reclamemethode

Ongeacht de reclamecampagne die u voert, voeg de QR-code ergens in de hoek en op een zichtbare manier toe zodat mensen nieuwsgierig zijn, scan de code en bezoek de informatie die u wilt verspreiden.

Eenmaal in uw website vinden ze aanbiedingen, kortingen en alle informatie die ze moeten weten over uw restaurant om ze te motiveren het te bezoeken.

Het is ook belangrijk om de QR-code op de visitekaartjes van het restaurant te plaatsen, voor het geval mensen informatie nodig hebben die verder gaat dan uw contactformulier.

Ontwerp uw digitale menu en voeg ingrediëntenspecificaties toe

Niet veel mensen hebben het gevoel dat ze de tijd hebben om te beslissen wat ze willen eten in uw restaurant, dus het is ideaal om de QR-code toe te voegen aan het menu, zodat ze bij het scannen ervan de gerechten in detail kunnen lezen en een beslissing kunnen nemen.

In dit digitale menu moeten de gasten de gerechten die hun aandacht trekken indrukken en elk van de ingrediënten en de bereidingswijze ervan weergeven, evenals de dranken die u serveert, inclusief alcoholische dranken.

Ook is het belangrijk om de voedingstafel voor elk gerecht toe te voegen.

Deze informatie is van vitaal belang voor mensen met beperkingen op calorierijke voedingsmiddelen of waarschuwingen voor mensen met allergieën voor producten zoals suiker, zeevruchten of gluten.

Als u uw menu als catalogus ontwerpt, kunt u alle relevante informatie over elk gerecht plaatsen en een referentiebeeld plaatsen, zodat klanten kunnen kiezen welk gerecht ze het lekkerst vinden.

Vlotheid bij het aannemen van de bestelling

Door de QR-code toe te voegen aan de menukaart kunnen klanten de restaurantpagina betreden en de gerechten die ze willen bestellen toevoegen aan de tafel waar ze zitten.

Met deze functionaliteit zouden de obers zich uitsluitend toeleggen op het aanbieden van een uitstekende service aan de tafel en de keuken zou het kookproces van de gerechten versnellen.

De mening van de klant

Na het scannen van de QR-code in restaurants en het bezoeken van de website, zullen mensen kijken naar de homepage en als ze geïnteresseerd zijn zullen ze verder gaan met het onderzoek.

Daarom is het belangrijk dat u een deel van de meningen en aanbevelingen heeft waar iedereen die uw gerechten heeft geproefd zijn mening kan geven over het verloop van het verblijf, de kwaliteit van de service, de gerechten en de kosten.

Uit deze sectie zullen alle meningen van de mensen worden verzameld om de mislukkingen die het restaurant heeft te verbeteren en zal een vriendelijk antwoord bieden aan elk van de klanten die commentaar hebben gegeven.

U kunt ook een sterrenscore toevoegen die uw klanten, nieuwe of huidige, in staat stelt om elk van de voorbereidingen die u voor hen heeft, te evalueren.

Vergroot het bereik van uw restaurant op sociale netwerken

Zelfs als de belangrijkste link in de QR-code de website van uw restaurant is, plaatst het gebruikers die u kunnen vinden op elk sociaal netwerk op verschillende plaatsen.

Het maakt gebruik van strategieën om met de klant in contact te komen door wedstrijden te houden waarin ze een foto van zichzelf maken in het restaurant en de rekening van het restaurant taggen.

Door gebruik te maken van deze strategie zijn de volgers van deze mensen nieuwsgierig naar wat de prijs is waar ze voor meedoen, volgen ze het account en moedigen ze zichzelf zelfs aan om deel uit te maken van de deelnemers.

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.