fbpx

Hoe de verkoop verhogen in een restaurant: 15 upselling ideeën

Hoe de verkoop te verhogen in een restaurant, 15 upselling ideeën

Als ondernemer vraag je je vaak af hoe je de verkoop in een restaurant kunt verhogen en welke acties ik daarvoor moet ondernemen. Daarom brengen wij 15 ideeën om de verkoop geleidelijk, maar effectief te verhogen.

Onder de aanbevelingen en ideeën vindt u tips om toe te passen op het internet, in het etablissement en tijdens de dienstverlening aan uw klanten. Noteer ze allemaal, analyseer ze met uw team en breng ze in de praktijk om de verkoop in een restaurant te verhogen.

Website die indruk maakt

De website van een restaurant is een uitstekend instrument om de restaurantverkoop te verhogen. Het moet een gemakkelijk te onthouden domein hebben, aanpasbaar zijn aan elk apparaat en een in het oog springend ontwerp hebben voor mensen die de site binnenkomen.

Zorg dat het de aandacht van de klanten trekt, maar hou het simpel. Ook knoppen voor gemakkelijke toegang tot informatie. Wat de inhoud betreft, kunt u een sectie van uw website maken die klanten naar de blog met interessante informatie verwijst.

Huur een dienst voor het schrijven van inhoud in die SEO-technieken kent, zodat uw blog hoog in de Google-resultaten komt te staan.

Creëer de echte waardepropositie om de verkoop in een restaurant te verhogen

Het klantwaardevoorstel bestaat erin de redenen vast te stellen – of te proberen vast te stellen – waarom uw klanten uw dienst verkiezen boven die van uw concurrenten. Het creëren van een waardepropositie voor uw bedrijf is eenvoudig. Het eerste wat u moet doen is weten welke service de concurrentie aanbiedt en wat de klanten van uw bedrijf vinden

Daarom moet u vaak andere bedrijven bezoeken, uw klanten vragen wat zij van de service vonden en de mening van uw servicepersoneel raadplegen. Dit betekent dat als uw restaurant zich met een bepaalde stijl identificeert, u dat moet laten zien en overbrengen op uw klanten.

Vergeet niet hoe belangrijk het is om op sociale netwerken te zitten

Sociale media zijn een uitstekend kanaal om uw restaurant bekendheid te geven en de verkoop te verhogen. Maak een contentkalender voor elk van de sociale netwerken waarop u een profiel hebt, om vast te stellen wat er elke dag zal worden gepubliceerd.

De inhoud moet in het oog springen en interessant zijn, zoals enkele recepten of foto’s van uw menuopties. Vergeet niet te investeren in reclame! Betalen voor advertenties op sociale netwerken is een goed idee, zodat uw profiel een groter publiek bereikt met interesses die verband houden met uw restaurant.

>  Stappen om een zelfgemaakt masker te maken

Een andere strategie die u moet toepassen is het delen van foto’s van uw klanten die genieten van hun gerechten in uw restaurant. Klantenbinding is van groot belang, dus u moet altijd op de hoogte zijn van hun opmerkingen en vermeldingen van uw restaurant.

Bestudeer en richt je op je publiek om de verkoop in een restaurant te verhogen

Uw restaurant zal niet altijd de belangrijkste optie zijn voor alle klanten, dus u moet uw doelpubliek bepalen.

Op basis van de klanten die u dagelijks ontvangt en de volgers die u heeft op sociale netwerken, krijgt u informatie om het type klanten te definiëren dat het restaurant bezoekt. Er moet een strategie worden uitgestippeld om de aandacht te trekken van mensen die aan dat profiel beantwoorden, om hen naar de zaak te lokken en de verkoop in het restaurant te doen stijgen.

Geef uw contactinformatie

Zowel op sociale netwerken als op de website van je restaurant moet je de contactinformatie van het restaurant publiceren. Tot de informatie die u bekendmaakt, behoren het contactnummer van uw restaurant, adres, e-mail en sociale media-accounts.

Dit is de manier waarop u klanten verschillende manieren zult geven om met het etablissement te communiceren, reserveringen te maken of twijfels over de service weg te nemen.

Bied een veelzijdig menu voor alle soorten klanten

Zorg ervoor dat uw menu vegetarische, veganistische en vleesopties bevat. Idealiter ook opties voor mensen die geen gluten, zuivel of allergenen kunnen eten.

Reclame: een doeltreffende bondgenoot om de restaurantverkoop te verhogen

Reclame is een van de beste manieren om te gebruiken als u geen idee hebt hoe u de verkoop van een restaurant kunt verhogen. U kunt gebruik maken van advertenties op mediawebsites, apps, websites gewijd aan de restaurantsector en, zoals ik al zei, via sociale netwerken.

Sommige advertenties zijn duurder dan andere, maar ze zijn effectief in het aantrekken van de klanten die u zoekt.

Breid uw diensten uit: thuisbezorgingsapps

Implementeer thuisbezorgservice door uw restaurant aan te sluiten bij thuisbezorgapps. Met deze apps vinden uw klanten het soort eten dat ze willen bestellen en uw restaurant verschijnt tussen de opties.

Als de bezorgdienst die u aanbiedt uitzonderlijk is, zultu nieuwe klanten krijgen om de verkoop in uw restaurant te verhogen.

Geef waarde aan beoordelingen en suggesties van klanten

Houd rekening met de beoordelingen en suggesties van klanten, aangezien zij de mensen zijn die van de dienst genieten. Plaats een ideeënbus voor het geval klanten een opmerking over de dienst willen schrijven. Evenzo kunnen obers en serveersters aan het einde van de dienst vragen wat zij van de avond vonden.

U kunt dit niet alleen fysiek doen, maar ook via platforms zoals TripAdvisor, waar ze opmerkingenkunnen achterlaten over de kwaliteit van de dienstverlening, samen met een score.

>  8 tips om gastronomische neuromarketing voor uw restaurant te laten werken

Promotie via beïnvloeders

Een andere manier om de verkoop in een restaurant te verhogen is door te adverteren met influencers. Hiervoor moet u contact opnemen met enkele beïnvloeders die erkend zijn in de gastronomische wereld of die uw doelpubliek bereiken.

Bied hen een avond in uw restaurant aan, waarbij u de gerechten proeft die zij lekker vinden. In ruil daarvoor zullen zij verhalen en video’s publiceren met de ervaring die zij in uw bedrijf hebben. Aangezien het om een aanbeveling van een invloedrijk persoon gaat, zullen zij weten dat het om een kwaliteitszaak gaat en zullen zij worden aangemoedigd het te bezoeken.

Blijf op de hoogte van aanbiedingen, promoties en kortingen

Werk de aanbiedingen, promoties en kortingen van uw restaurant elke dag bij , zodat klanten een paar euro kunnen besparen.

Naast het aanbieden van promoties of kortingen voor specifieke menu-items, kunt u klantenbinding belonen met een aantal kortingsbonnen voor elk bezoek.

Deelnemen aan evenementen en beurzen

Door deel te nemen aan evenementen en beurzen kunt u een voorproefje geven van de verscheidenheid aan producten op uw menu. Door deel te nemen aan deze evenementen komt u in direct contact met de klanten en kunt u de dienstverlening in de zaak promoten.

U kunt ook om hun e-mail vragen om hen de nieuwsbrief te sturen met de aanbiedingen en promoties die u in uw zaak hebt, een nieuwsbrief die regelmatig, wekelijks of maandelijks wordt verzonden.

Decoratie volgens het soort bedrijf

Een decoratie die de gastronomie complementeert, helpt de klanten om in de sfeer te komen, zich te ontspannen en zich klaar te maken om van uw beste service te genieten. Anderzijds, als de decoratie niet bij de stijl van uw restaurant past, zullen de klanten onthutst zijn en zal er geen aangename sfeerzijn.

Afhankelijk van de dienst, moet u ervoor zorgen dat het meubilair en de zakelijke stijl hand in hand gaan. Ook belangrijk is de keuze van de kleuren, vergeet niet dat elke toon emoties overbrengt, kies de juiste en doe uw klanteneen plezier.

Een eersteklas werkteam

Neem mensen in dienst die werkervaring hebben in de horeca, om ervoor te zorgen dat uw zaak een kwaliteitsservice zal bieden. Voordat u personeel aanneemt, stelt u het organisatieschema op en het aantal functies dat u in elk deel van het restaurant nodig hebt.

Op die manier kunt u in een paar dagen de vacatures kiezen en zal het u geen maanden kosten om de posities te bepalen die door de sollicitanten moeten worden ingevuld.

Bied persoonlijke service voor elke klant

Elke klant heeft een unieke ervaring, dus het is het beste om persoonlijke service te bieden. Als klanten twijfelen over wat ze willen bestellen, kan de ober gerechten en combinaties aanbevelen die voor elke klant relevant zijn. Dit is een perfecte manier om hen het gevoel te geven dat ze prioriteit hebben en om van het moment te genieten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy