No-show, een vijand van de restauratie

De no-show figuren kunnen ontspannend of alarmerend zijn, het hangt allemaal af van de bron. Sommigen zeggen dat het 2% bereikt, anderen plaatsen het op 20% en de minder optimistische plaatsen het percentage op 32%.
Maar wat is de no-show en waarom is het zo gevaarlijk?
Veel restaurants werken onder een reserveringssysteem. Het diner moet bellen, de datum reserveren waarop hij aanwezig zal zijn om te genieten van het eten en de service van het restaurant.
De reservering, als bedrijfsmodel, is gericht op het optimaliseren van de werking van het restaurant, waardoor een ruimte wordt gegarandeerd met het hoogste aantal zitplaatsen tijdens de openingsdagen. Echter, veel mensen bellen het restaurant, boeken een datum en komen dan niet opdagen, of wat hetzelfde is, doen een no-show.
De no-show is, zoals je kunt zien, een gevaar voor de financiën van het restaurant.
Blijf bij ons om de beste praktijken, tips en trucs te ontdekken om de no-show te beheren en de schade aan uw restaurant te minimaliseren.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Laten we de no-show uitkleden
De no-show, ook wel bekend als last-minute annuleringen, gebeurt wanneer een klant een reservering maakt in een restaurant en niet aanwezig is bij het etablissement of belt om de reservering te annuleren, zodat het restaurant een plaats verliest tijdens de dienst.
Maar dat zijn niet de enige oorzaken. De no-show omvat mensen die zeer laat aankomen, klanten die afwezig zijn met voorafgaande kennisgeving en degenen die niet aangeven dat ze hun reservering niet zullen bijwonen.
De no-show is een fenomeen dat is toegenomen en geen fundament heeft om te bestaan. Vooral wanneer we weten dat er verschillende communicatiekanalen bestaan om met de verantwoordelijken voor de reserveringen te praten, om te wijzen op een vertraging als gevolg van verkeer of een annulering als gevolg van een of andere onvoorziene gebeurtenis.
Hoewel klanten het misschien niet geloven, veroorzaken hun annuleringen problemen en verliezen in de restaurants die ze soms niet kunnen oplossen.
Naast het niet ontvangen van het geld voor de betaling van de commando’s, is het niet rendabel om al het personeel van de keuken te verzamelen met als doel het bijwonen van de meeste tafels gedurende de dag en slechts de dienst aan te bieden aan de helft of een kwart van de vestiging.
Gezien de gegenereerde verliezen zijn de restaurants begonnen met het nemen van economische maatregelen om te voorkomen dat mensen vergeten hun reservering te annuleren.
Maatregelen om de no-show in uw restaurant te stoppen
Om de no-show in uw restaurant te voorkomen of te elimineren, is het belangrijk dat u een plan heeft voor de maatregelen die u gaat nemen.
Daarom hebben we een aantal effectieve maatregelen opgesteld die u kunt toepassen in uw restaurant, gericht op het verbeteren van het beheer van deze onverwachte gebeurtenis, zodat u het ongemak veroorzaakt door de no-show tot een minimum kunt beperken.
De reserveringsservice niet aanbieden of beperken
Het niet hebben van een reserveringsschema of het beperken van het aantal reserveringen per dag is een van de maatregelen om de no-show te voorkomen.
Als u een restauranthouder bent, begin dan met het maken van aantekeningen over de inkomsten en de verliezen die worden veroorzaakt door het aanbieden van de reserveringsservice.
Ongeacht de omvang van het bedrijf of de erkenning ervan in de wereld van de gastronomie, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van deze cijfers om een beslissing te kunnen nemen over de reserveringen.
Als uw restaurant elke dag zonder reservering volloopt, is het beste wat u kunt doen om te voorkomen dat uw bedrijf wordt aangetast, het elimineren ervan.
En in het geval dat uw vestiging halfvol is, staat u de reserveringsservice toe, maar alleen voor een paar tafels of een kwart van de maximale capaciteit van uw bedrijf.
Een aanbetaling voor de reservering in rekening brengen
Het opladen van contant geld of creditcards is een ander gunstig alternatief, waarbij uw restaurant het verlies dat ontstaat door de afwezigheid van de mensen die de reserveringen hebben gemaakt, tot een minimum beperkt.
Zo brengen sommige etablissementen vanaf 10 euro kosten in rekening voor het maken van een reservering en houden ze het geld bij als klanten niet komen opdagen op de dag en op het tijdstip dat op de reservering staat aangegeven.
In het geval dat de gasten in uw restaurant komen opdagen, moet u de beslissing nemen om te blijven of de aanbetaling van de reservering terug te geven. Je zou het op de rekening kunnen bijschrijven en het op de rekening kunnen vermelden.
Voor feestdagen annuleren sommige etablissementen de aanbetaling en ruilen deze in voor een speciaal ticket voor de viering van de vakantie.
Verkoopacties voor speciale evenementen en vakanties
Zodat klanten geen aanbetaling hoeven te doen voor reserveringen, prijspromoties aanbieden, voor het geval ze van plan zijn een speciale gelegenheid in uw restaurant te vieren.
Maak combo’s met verschillende gerechten van de menukaart en stel een vaste prijs in.
Volgens die prijzen betaalt de klant vooraf de combo’s die hij op de dag van de viering wil consumeren. Het is duidelijk dat, na betaling van alles vanaf het moment van de reservering, het diner zal komen om te genieten van de service.
Herinner uw klanten eraan dat ze een reservering hebben
Sommige mensen vergeten de data op te schrijven of zijn zich niet bewust van de dag die het is, dus het is belangrijk om e-mails te sturen of te bellen om uw aanwezigheid in het restaurant te bevestigen op de dag van uw reservering.
Als u een geautomatiseerd afsprakensysteem hebt, vraag dan de leverancier van de oplossing om de mogelijkheid om automatische berichten of herinneringsmails te versturen. Laat het niet allemaal over aan de laatste dag. U kunt het bijvoorbeeld minstens twee keer voor het evenement doen.
Ook kunt u op de website een annuleringsformulier toevoegen, zodat klanten die niet aanwezig kunnen zijn hun reservering in minder dan vijf minuten kunnen annuleren.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy