fbpx

Namen voor cateringbedrijven

¡Auxilio! Necesito nombre para mi empresa de catering

Als u zich afvraagt hoe ik de beste naam voor mijn cateringbedrijf kan kiezen? En je staat op het punt in paniek te raken: Geen probleem! We zullen je helpen.

Bij het bedenken van een naam voor catering en evenementen moet niet alleen rekening worden gehouden met cateringlogistiek en esthetiek, maar ook met bepaalde overwegingen om de aandacht van potentiële klanten te trekken en hen met gesloten ogen uw diensten te laten inhuren.

Leer met welke aspecten u rekening moet houden bij het bedenken van een naam voor uw cateringbedrijf en onderscheid u gemakkelijk van de concurrentie.

10 tips voor het kiezen van een naam voor catering en evenementen

Wanneer u een cateringbedrijf opent, is een van de eerste taken die u moet doen het bepalen van de naam van uw bedrijf.

Het lijkt misschien ingewikkeld om een pakkende naam te bedenken die de diensten die u aanbiedt en de filosofie van uw bedrijf omschrijft, maar als u deze tips volgt, wordt het een fluitje van een cent.

1- Onderscheid u van uw concurrentie

Ten eerste, houd in gedachten dat de naam van uw bedrijf zich moet onderscheiden van de concurrentie, we zouden kunnen zeggen dat het een van de sleutels is tot het aanbieden van een indrukwekkende catering service, aangezien jezelf onderscheiden van de concurrentie niet iets eenvoudigs is, maar als je het doet, geeft het geweldige resultaten.

Kies daarvoor een tijdloze naam, en niet een naam die deel uitmaakt van trends, aangezien die veranderen en niet langer relevant zijn voor consumenten en wat aanvankelijk positief was, op lange termijn een negatieve factor kan worden.

Het moet niet alleen opvallen, het moet ook gemakkelijk te onthouden zijn.

2- Verwar je publiek niet

Een ander detail om te overwegen bij het creëren van de naam voor uw cateringbedrijf is om uw publiek niet te verwarren met namen die moeilijk te schrijven of te spellen zijn.

Namen met tussenliggende letters, acroniemen of in het Engels, zijn meestal het moeilijkst te onthouden voor mensen.

Het beste in deze gevallen is namen voor catering en evenementen te kiezen die een duidelijke uitspraak hebben, eenvoudige woorden en geen betekenisloze acroniemen.

3- Hoe korter hoe beter

Korte namen voor cateringbedrijven en evenementen zijn de beste beslissing die u kunt nemen.

Namen met maximaal twee lettergrepen zijn ideaal, omdat ze gemakkelijk te onthouden en uit te spreken zijn.

Denk eraan geen speciale tekens op te nemen die u kunnen verwarren met andere bedrijven.

4- Het moet zinvol zijn

Elke naam voor mijn cateringbedrijf moet zinvol zijn in de wereld van catering en evenementen.

Indien u uw bedrijf een naam geeft met negatieve woorden of woorden die met een ander soort bedrijf worden geassocieerd, zullen de mensen uw bedrijf niet herkennen als onderdeel van de evenementensector en zullen zij verder zoeken.

U kunt het beste termen gebruiken als “feest”, “evenementen”, “vieringen” of “catering“.

5- Voordat je verliefd wordt: is het beschikbaar?

Zodra u de naam voor uw catering en evenementen hebt bepaald, is het tijd om na te gaan of deze beschikbaar is voor registratie als bedrijf.

Als de naam bezet is en u gebruikt hem, kunt u in ernstige juridische problemen komen. Dus, om geen slechte tijd te hebben, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat het beschikbaar is.

Om een slecht humeur te vermijden, raden wij u aan meerdere naamopties te hebben, voor het geval uw hoofdidee al in gebruik is.

6- Controleer de beschikbaarheid van het webdomein

Het is even belangrijk na te gaan of de naam beschikbaar is om hem als bedrijf te registreren, als om na te gaan of hij in sociale netwerken of op websites wordt gebruikt.

Als hij al bezet is, kunt u het beste de naam veranderen.

Als u op uw website of sociale netwerken een andere naam gebruikt dan de naam die u hebt geregistreerd, zullen mensen u onder die namen kennen en niet onder de oorspronkelijke. Of erger nog, je kan niet vertrouwd worden.

7- Overleg met cliënten, familie en vrienden

Het kan nooit kwaad om de hulp in te roepen van familie, vrienden en klanten die eerder uw diensten hebben afgenomen.

Zij zullen u een objectieve kijk geven op de alternatieve namen die u hebt gecreëerd en welke naam volgens hen het beste is om potentiële klanten aan te trekken.

Als u nog niet bent begonnen met het op de markt brengen van uw producten, kunt u een lijst met opties opstellen en deze delen met degenen die dicht bij u staan. Zij zullen u een inzicht geven in de reactie die uw klanten zullen hebben wanneer zij de naam horen.

8: Beter als het begint met A of de eerste letters van het alfabet

Een andere overweging bij het bedenken van een naam voor catering en evenementen is het gebruik van woorden die beginnen met de eerste letters van het alfabet.

De bedrijven- en dienstengidsen op en buiten het internet zijn alfabetisch gerangschikt

Daarom is het het slimst om een naam te kiezen die hoog scoort in de zoekopdrachten en de kans vergroot dat men contact met uw bedrijf opneemt.

9- Vergeet je specialiteit niet

Het is belangrijk om specifiek te zijn bij het bepalen van de naam voor mijn cateringbedrijf om uw specialiteit bekend te maken. Dit doet u door pakkende bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken voor uw diensten

Zorg ervoor dat de naam aangeeft dat uw bedrijf een cateringbedrijf is en enkele details van uw werk, zonder andere details te geven (zoals individuele diensten of uw adres).

Het is beter om de specifieke informatie als inhoud voor uw website en sociale netwerken achter te laten.

10- Het is een goed idee om je naam op te nemen

Uw naam deel laten uitmaken van de naam van uw cateringbedrijf is een goed idee.

Het geeft de klant een band met de zaak en hij zal weten tot wie hij zich moet wenden voor een afspraak om de catering voor een evenement te organiseren

Bovendien hebt u de mogelijkheid om uw naam als merknaam te laten erkennen.

Waarop moeten we letten bij het kiezen van een naam voor een cateringbedrijf?

Het moet opvallen, maar het publiek niet verwarren. Hij moet zinvol en beschikbaar zijn, zowel de naam zelf als het webdomein.

Welke factoren zijn online van belang bij het kiezen van de naam van een cateringbedrijf?

We moeten nagaan of we met die naam profielen kunnen aanmaken op sociale netwerken, of het eenvoudig is en of we een eigen website zullen kunnen hebben.

Autor

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.