Marktonderzoek van een restaurant: snel en eenvoudig

Moet u marktonderzoek voor een restaurant en weet u niet waar u moet beginnen?
Het marktonderzoek van het restaurant is een instrument dat u helpt het soort publiek te kennen dat u in uw etablissement bedient, u laat weten welke producten u zult aanbieden en uitzoekt wat het meest doeltreffende reclamekanaal zal zijn, naast andere acties.
Met het juiste gebruik van marktonderzoek van een restaurant, zult u de mogelijkheid hebben om een unieke service aan te bieden en zeer gericht op de smaak van uw klanten.
Mis geen enkel detail over hoe een restaurant marktonderzoek te doen, de voordelen en de te volgen stappen om de resultaten te krijgen die u verwacht.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Wat is een restaurant marktstudie?

De marktstudie van een restaurant is een analyse die in gastronomische bedrijven wordt toegepast om gegevens te verkrijgen over het publiek dat het restaurant frequent bezoekt.
Deze gegevens worden gebruikt om wijzigingen aan te brengen in de verkoop- of reclamestrategie om nieuwe klanten aan te trekken en de verkoop te verhogen.
Typisch worden vragen gesteld aan potentiële klanten en bedrijfseigenaars om meer te weten te komen over de interesses, smaken en beweegredenen van frequente klanten.
Het marktonderzoek van een restaurant omvat onder meer de volgende vragen: hoeveel mensen komen er per dag, wat trekt mensen naar de zaak en wat is het soort publiek dat de zaak bezoekt.
Waarom een marktstudie doen?

Door marktonderzoek voor een restaurant uit te voeren, beantwoordt u alle vragen over de service die u aanbiedt.
Als u de marktstudie ondersteunt met kleine enquêtes bij uw klanten, krijgt u een objectief beeld van wat zij in uw bedrijf zoeken en van de zwakke punten die u zou moeten veranderen.
Dit zal u helpen uw verkoopstrategie te heroverwegen en zelfs te denken aan het veranderen van de kleine details van het restaurant, zoals de decoratie, de stoelen, de muziek, zelfs sommige van de gerechten.
Sites om de informatie te vinden die u nodig hebt

Zodra u het marktonderzoek hebt opgezet en de doelstellingen hebt bepaald die u wilt bereiken, is het tijd om informatie te zoeken in verschillende media.
De informatie is nodig om de omgeving van het restaurant te kennen en te weten hoe de mensen zijn die het restaurant bezoeken, door middel van instrumenten zoals statistieken, online recensies of evenementen die door klanten worden bijgewoond.
Officiële gegevens
Officiële gegevens zijn te vinden op het internet. Eén site is de officiële website van het Spaans Nationaal Instituut voor de Statistiek.
Daar kunt u het aantal mensen vinden dat in de buurt van uw restaurant woont, hun sociale status, leeftijd, opleidingsniveau en andere gegevens die u kunnen helpen.
Op die manier kunt u verschillende beslissingen nemen. Een daarvan: hoe betaalbaar moet uw restaurant zijn om een vaste optie te zijn voor de buren van het etablissement.
Sociale gegevens
Wat de sociale gegevens betreft, moet u de communicatie onderhouden met de klanten en met de mensen die in het restaurant werken.
Door met hen te praten krijgt u een eerlijk beeld van de service in het restaurant, welke verbeteringen nodig zijn en waarom het een goede keuze is voor de eters.
Dat is de beste manier om sociale gegevens te verzamelen. U kunt uw klanten ook observeren tijdens de service, want lichaamstaal geeft u meer informatie dan wat zij u kunnen vertellen.
Online gegevens
Recensiesites en sociale media zijn ook een geweldige bron van informatie. Het is geen geheim dat op deze kanalen een ontelbaar aantal meningen van klantenwordt gepubliceerd.
Detailleer elk van de punten die deel uitmaken van de kritiek die zij het restaurant hebben gegeven, of die nu positief of negatief is, en integreer die in het marktonderzoek.
Een tip: besteed bijzondere aandacht aan reputatiepagina’s zoals TripAdvisor of de vermeldingen die u op sociale netwerken hebt.
Analyseer de concurrentie
Ook het beheer van de restaurants van uw concurrenten is een uitstekende bron van informatie.
Door elk etablissement te bezoeken, zult u – op eigen houtje – kunnen vaststellen wat de verschillen zijn tussen de bediening en het publiek van dat restaurant en dat van u.
Bovendien kunt u nagaan welke strategieën werken en welke aspecten de voorkeur van uw publiekgenieten.
Op die manier krijgt u een objectief standpunt over wat er volgens u moet worden geschrapt of toegevoegd binnen het beheer van uw restaurant, door middel van marktonderzoek.
Route om een goed marktonderzoek te maken

Er zijn een aantal stappen die u moet volgen om een goede marktstudie van een restaurantuit te voeren.
De eerste is een datum vast te stellen om het onderzoek in het restaurant uit te voeren en de resultaten te verkrijgen die u zoekt om het werk dat u van uw bedrijf ontwikkelt te verbeteren.
Wat de methoden betreft om informatie voor de studie te verkrijgen, moet u altijd een open geest houden om naar klanten en personeel te luisteren over wat u met dit marktonderzoek beoogt.
Stel uw doelstellingen vast
Voordat u een marktonderzoek voor restaurants gaat uitvoeren, moet u bepalen wat u wilt bereiken of welke informatie u tijdens het proces wilt ontdekken of verzamelen.
Zodra u weet wat u zoekt met de marktstudie, zal het gemakkelijker zijn om echte resultaten te krijgen die van grote hulp zullen zijn bij de veranderingen die u voor uw restaurant voorstelt.
Analyseren van de industrie
Als de persoon die het marktonderzoek voor een restaurant doet, moet u goed kijken naar de service en de klantenervaring.
Om algemene informatie over het restaurant te verzamelen, kruipt u in de rol van ober en klant voor één dag
Op die manier krijgt u twee verschillende visies op het beheer van het restaurant die nuttig zullen zijn bij de eindanalyse van het marktonderzoek.
Raadpleeg uw publiek
De mening van de klanten is het belangrijkst in elke gastronomische zaak. Als u dus hun mening raadpleegt, garandeert u een echte visie op de dienst die u aanbiedt.
Stel uw vragen op basis van wat u wilt weten over het restaurant – soort bediening, gebreken, sfeer – in een formaat dat niet meer dan vijf minuten kost om te beantwoorden.
De antwoorden moeten ook neutraal zijn en de klant moet zich niet onder druk gezet voelen om te antwoorden wat u wilt observeren.
U kunt deze vragen stellen via enquêtes in de winkel, uw website, sociale media of evenementen waaraan u deel neemt, zodat klanten verschillende opties hebben om de informatie te geven die u nodig hebt.
Ontdek uw ideale klant
Als u de informatie van uw marktonderzoek verzamelt, zult u duidelijker zijn over wie uw klanten zijn die uw restaurant bezoeken.
Met deze basis kunt u beginnen vast te stellen welke de koperspersona is die u bedient of wilt bedienen in de vestiging.
Door te begrijpen wie de buyer persona van uw zaak is, weet u wat ze zoeken in uw restaurant en hoe ze zijn.
Met deze informatie hebt u de mogelijkheid een dienst aan te bieden die op hun behoeften is toegesneden.
Analyse van de eindresultaten
Zodra de marktstudie van uw restaurant de twijfels heeft weggenomen die u had over de service en het beheer van de zaak, hebt u de informatie in handen die u nodig hebt.
Vanaf dat moment is het aan u en uw team om de gedetecteerde veranderingen door te voeren, zodat het restaurant de service kan bieden die iedereen wenst.
Vergeet niet wat je nodig hebt voor je restaurant

Een van de aspecten die bij het marktonderzoek van een restaurant in aanmerking worden genomen, is de kwaliteit en de functionaliteit van het keukengerei dat tijdens de bedieningwordt gebruikt.
Om de klasse en de stijl die uw restaurant kenmerken te behouden, bieden wij u in onze Monouso winkel een catalogus van producten voor de horeca die de service aan uw klanten ten goede zullen veranderen.
Afhankelijk van het soort restaurant dat u runt, hebben wij producten van plastic of biologisch afbreekbaar materiaal, precies wat u nodig hebt voor uw soort zaak.
Een ander belangrijk punt is dat u zich met onze producten geen zorgen hoeft te maken over het uiterlijk, u vindt verschillende ontwerpen en vormen die zullen helpen om de gerechten die deel uitmaken van uw menu te accentueren.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy