fbpx

Locavore: wat het is en wat het inhoudt

Een gezonde en duurzame keuken, gemaakt van verse kwaliteitsproducten , is hier te vinden. We zien niet alleen een eenvoudige trend, maar we zien ook steeds meer nieuwe manieren om verse producten te consumeren en nieuwe termen die daarnaar verwijzen. Dit is het geval voor de term locavoreDit is een woord dat op de lippen van veel hotel- en restaurantprofessionals ligt vanwege alles wat het impliceert. Vandaag in Eenmalig gebruik we vertellen u meer over die term locavore en alles wat daarbij hoort.

¿Qué encontrarás en este artículo?

Locavore, wat is er?

Locavore is een term die verwijst naar een persoon die wedt op het eten van lokaal voedsel dat op minder dan 150 kilometer afstand van de plaats waar het zal worden geconsumeerd wordt geproduceerd en dat op een volledig handgemaakte manier is uitgewerkt, met de minste impact op het milieu. Hoewel de term in 2020 populair werd, wint hij nu aan kracht. In dat jaar lanceerden verschillende ondernemers in de voedingssector in San Francisco een uitdaging onder de naam Locavore, die bestond uit het eten van alleen lokale producten gedurende een maand. Verre van in de vergetelheid te raken, heeft deze trend zich door gezet en vandaag de dag zijn er veel mensen die inzetten op restaurants die gerechten aanbieden die met lokale producten zijn bereid . Het uitgangspunt is duidelijk: het is noch gezond, noch duurzaam om voedsel te consumeren dat duizenden kilometers aflegt om het bord te bereiken. Dit is nu een opwaartse trend waarbij de consumenten het serieus nemen. Het gaat er niet alleen om naar restaurants te gaan die deze ideologie bepleiten, maar het heeft hen ook aangemoedigd om een eigen thuistuin aan te leggen.

Wat houdt een locavore in?

Een locavore zijn impliceert veel dingen, maar het impliceert vooral een toewijding aan lokaal voedsel, lokale en seizoensgebonden producten, wat betekent dat men zich berooft van veel voedsel dat niet geproduceerd wordt in het gebied waar we wonen. Het is waar dat het niet gaat om 100% censuur van producten die van buiten de plaats komen, maar het gaat om het zoveel mogelijk terugdringen van de vervuiling die door het vervoer wordt veroorzaakt.

Veel mensen wedden op lokaal eten en restaurants weten het, dus steeds meer horecabedrijven baseren hun filosofie op deze trend. Enkele van de meest opvallende voordelen van een locavore restaurant zijn de volgende:

  • Unieke smaken in elk gerecht. Door te koken met lokale producten die niet zijn gewijzigd of gekruid, is elk voedsel uniek en zuiver, zodat de smaken in elk gerecht iets kunnen variëren. Dit zijn verse, vers geplukte, zuivere producten van veel hogere kwaliteit, omdat ze meer voedingsstoffen bevatten en de smaakconcentratie veel hoger is.
  • Seizoengevoeligheid: is dit aspect positief of negatief? Nou, afhankelijk van hoe je het bekijkt. De restaurants van Locavore hebben een open menu dat volledig is aangepast aan de seizoenen, seizoenen en oogsten. Dit laat hen toe hun klanten te verrassen en impliceert een hoge dosis creativiteit bij de chefs die af en toe nieuwe gerechten moeten klaarmaken. Een pluspunt is dat de klanten zonder twijfel weten hoe ze het moeten waarderen.
  • Kwaliteit versus kwantiteit: omdat het om vers geoogste lokale producten gaat, zoeken klanten naar de identiteit van duurzaamheid, en dit houdt in dat kwaliteit versus kwantiteit altijd wordt aangeboden.
  • Goede reputatie: klanten weten hoe ze loyaal moeten zijn aan restaurants die lokale kwaliteitsproducten aanbieden en zijn bereid iets meer te betalen als dat betekent dat ze natuurlijke producten moeten consumeren.
>  Ideaal voedsel voor het invriezen in tupperware

En om de cirkel te sluiten, wedden de locavore mensen en restaurants op ecologisch wegwerpservies y milieuvriendelijke verpakking die de minste impact hebben op het milieu.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.