Hoe kunstmatige intelligentie (AI) de hospitality zal beïnvloeden in 2022
Ik weet zeker dat als ik met je praat over kunstmatige intelligentie je niet zou weten wat het is. Aan de andere kant, als ik je vraag naar spraakassistenten of chatbots, ben je daar vast meer mee bekend.
Wij kunnen zeggen dat kunstmatige intelligentie wordt gekenmerkt door computerprogramma’s die zo zijn ontworpen dat zij activiteiten kunnen uitvoeren die typisch zijn voor de mens.
Tegenwoordig wordt kunstmatige intelligentie steeds belangrijker in alle bedrijven, zowel grote als kleine, en in alle soorten sectoren. Vandaag gaan we het hebben over hoe je er je voordeel mee kunt doen.
De gemakkelijkste manier om kunstmatige intelligentie te consumeren zijn de bekende spraakassistenten. Momenteel heeft 9,4% van de bevolking al een van deze apparaten in huis, wat hun dagelijks leven comfortabeler en gemakkelijker maakt. Het enige wat je hoeft te doen is een spraakcommando zeggen, d.w.z. een zin die hout snijdt.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Hoe beïnvloedt het uw bedrijf?
Het is heel eenvoudig, wanneer een consument de stemassistent het woord restaurant, bar, café of andere vraagt, kunnen we ons plaatsen in een van de opties die de assistent communiceert. Daartoe zullen we onze prestaties in zoekmachines moeten optimaliseren, evenals het gebruik van SEO-positionering. Een goede optimalisatie plaatst een bedrijf op een of andere positie.
Een andere manier om optimaal gebruik te maken van kunstmatige intelligentie, die tegenwoordig steeds populairder wordt, is het gebruik van chatbots of conversatieassistenten. Dit is een probleemoplossende oplossing die steeds meer bedrijven gebruiken, omdat hiermee de vragen van potentiële klanten kunnen worden opgelost zonder dat zij met hen te maken krijgen. Door ze te gebruiken kunnen we allerlei twijfels oplossen, van het gebruik van de bezorgdienst, het reserveren van een tafel, allergieën, het raadplegen van menu’s of andere soortgelijke vragen.
Het universum van chatbots
De ontwikkeling van deze chatbots kan echter op twee manieren gebeuren. De goedkoopste is door gebruik te maken van online diensten zoals Botsify of Chatfuel. Beide platforms hebben een gratis versie waarmee u zich vertrouwd kunt maken, maar hebben bepaalde opties waarvoor u moet betalen. De andere optie is duurder en vereist de inzet van een expert in deze sector om de chatbot op de gewenste manier te kunnen maken.
Ten slotte is een van de grote toepassingen die kunstmatige intelligentie momenteel krijgt, de organisatie en het beheer van het personeel.
We moeten Orquest benadrukken, een van de meest gebruikte software tegenwoordig. Met dit programma kunnen we de ploegen en roosters van elk van de medewerkers organiseren, zowel de gereserveerde als de nog beschikbare tafels live organiseren en plannen, en kunnen we ook de uren registreren waarop er de meeste klanten waren.
Zonder twijfel wordt kunstmatige intelligentie een zeer nuttig instrument voor de horeca, en het is normaal om te zien dat steeds meer bedrijven dit soort instrumenten toevoegen om hun bedrijf innovatiever te maken.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy