fbpx

Innovatie in restaurants: dichtbij en betaalbaar

Als je het woord innovatie ziet, waar denk je dan aan? Je visualiseert toch wel iets vervreemdends of unieks, dat zich onderscheidt van de rest. In de restaurantbranche is het gebruik van nieuwe technologie├źn, die de relatie tussen klanten, restaurants en hoteliers versterken, een van de belangrijkste aspecten die samenhangen met innovatie in restaurants.

De digitale transformatie denkt na over een manier om uw bedrijf met het publiek te verbinden door middel van technologie. Het omvat ook gastronomische ervaringen die gericht zijn op het bereiken van loyaliteit en dus voorkeur.

Uitstekende service en klanttevredenheid is van groot belang, omdat het de noodzaak genereert om die ervaring te delen door via hun sociale netwerken de kwaliteit en goede service te laten zien.

Innovatie in restaurants heeft een breed scala aan actiemogelijkheden gericht op het bereiken van klanttevredenheid.

Door het gebruik van mobiele applicaties in combinatie met de bezorgdienst worden bestellingen, leveringen, reserveringen en betalingen versneld.

Een andere optie, die ook een verschil maakt, is het goede beheer van de website van het restaurant. Via dit kanaal kunt u de gegevens van uw klanten laten interageren en e-mails met promoties en puntenprogrammaÔÇÖs versturen.

Dit zijn initiatieven die u de mogelijkheid bieden om nauw contact te onderhouden met uw klanten, om een directe relatie op te bouwen, gericht op het beantwoorden van hun belangen en eisen.

Bent u geïnteresseerd in het geven van een innovatieve draai aan uw bedrijf? Lees verder en u zult verschillende manieren ontdekken om u te onderscheiden van uw concurrentie.

Noodzakelijke elementen om een innovatief restaurant te smeden

Elementos necesarios para forjar un restaurante innovador

Om een innovatief restaurant te cre├źren is het noodzakelijk om een duidelijk beeld te hebben van het type bedrijfsmodel dat wordt gebruikt. Op deze manier is het mogelijk om te weten wat onze markt is, wat er in de omgeving wordt gedaan en hoe er kan worden ge├»nnoveerd.

Innovatie bevordert de groei van uw restaurant, door het aannemen van veranderingen die dienen om waarde toe te voegen aan het bedrijf.

Een van de noodzakelijke elementen om een innovatief restaurant te smeden hebben we:

Element 1: innovatief product

Elemento 1: Producto innovador

Dit gedeelte moet oplossingen laten zien die voldoen aan de behoeften van de klant, om een succesvol product te cre├źren.

Een innovatief product moet in lijn zijn met het bedrijfsmodel, met een aanpassingsvermogen dat het mogelijk maakt om veranderingen op te nemen zonder de essentie van het bedrijf te verliezen en dat up-to-date is met de huidige markttrends.

Om zich te onderscheiden is het noodzakelijk om te innoveren en secties op te nemen die u in staat stellen om het verschil te maken in uw restaurant, zoals

  • Gebruik producten die milieuvriendelijk zijn.
  • Neem gezonde voeding of veganistische voedselopties op in het menu.
  • Cre├źer aantrekkelijke producten om te delen via sociale netwerken.
  • De beschikbaarheid van de klantenservice op elk moment van de dag behouden.
  • Hebben een gevarieerd gastronomisch aanbod dat omvat: hamburgers, tacoÔÇÖs, salades, sappen, ijs of smoothies, onder andere.

Element 2: innovatieve service

Elemento 2: Servicio innovador

Om een innovatieve service te bereiken is het noodzakelijk om vanuit het perspectief van de klant te kijken, net als hij te denken en effectieve systemen te ontwikkelen die het mogelijk maken om een uitstekende service te bieden.

Door een andere service te bieden zullen uw klanten zich comfortabel, rustig en goed verzorgd voelen tijdens hun verblijf in uw restaurant.

Het is ook belangrijk om rekening te houden met een aantal aspecten die een verschil kunnen maken, zoals:

  • Het in detail kennen van het soort aandacht dat aan de klant wordt geboden.
  • Bepaal de redenen waarom de klantenservice kan worden be├»nvloed.
  • Identificeer de elementen die nodig zijn om een kwaliteitsvolle dienst te leveren.

Element 3: innovatiegerichte processen

Elemento 3: Procesos enfocados en la innovaci├│n

Innovatieprocessen in restaurants richten zich op eenvoud, tijdsbesparing en het oplossen van problemen die kunnen ontstaan tijdens een dienst.

Het defini├źren van de te implementeren methoden en procedures is essentieel om als team op een snelle, comfortabele en ordelijke manier te kunnen werken.

Om innovatieprocessen te verbeteren is het belangrijk om duidelijk te zijn:

  • Als uw restaurant processen heeft die de service vertragen.
  • Als er processen zijn die uw team ongemakkelijk maken.
  • Om te weten of uw werkteam over de juiste training en middelen beschikt om zijn taken adequaat uit te voeren.

Als u mogelijkheden voor verbetering ziet, pas dan de nodige maatregelen toe om de situatie om te keren en het proces te veranderen, waarbij u zich richt op de innovatie die u nodig hebt.

Element 4: innovatie in restaurants stimuleren van het merk

Elemento 4: Impulsa la innovaci├│n en restaurantes desde la marca

Dit element richt zich op de waardeaspecten die uw merk kan bieden en die op hun beurt de verwachtingen van uw klanten afdekken:

  • Maak uzelf vertrouwd met de geschiedenis van uw restaurant.
  • Ken de herkomst van je eten.
  • Het hebben van natuurlijk voedsel.
  • Goede behandeling van je werkteam.

Het idee is om te breken met de traditionele zakelijke-klantrelatie, waardoor een echte en sterke band ontstaat, een onderscheidende relatie tussen uw restaurant en uw gasten.

Element 5: innovatieve communicatie

Elemento 5: Comunicaci├│n innovadora

Communiceren in dit digitale tijdperk is van vitaal belang om nieuwe mogelijkheden voor innovatie te vinden.

Verbinding maken met uw klanten en innovatieve communicatie tot stand brengen is de beste manier om uw merk een boost te geven.

Het ideaal is om verschillende marketingstrategie├źn te cre├źren in uw restaurant.

Door het opnemen van innovatieve marketing ontdekt u welke factoren garant staan voor succes in de communicatie, hoe u die informatie kunt beheren en hoe het uw bedrijf ten goede komt.

Element 6: innovatieve ervaring

Elemento 6: Experiencia innovadora

Genieten van een verrijkende en aangename ervaring is wat uw klanten verwachten.

Daarom moeten uw acties gericht zijn op het aanbieden van momenten die de verwachtingen van uw klanten overtreffen.

Het aanbieden van een innovatieve ervaring aan uw klanten hangt af van:

  • Correcte segmentatie van uw doelgroep en klanten.
  • Ken de verwachtingen van uw bezoekers.
  • Begrijp de behoeften van uw klanten.
  • Bied een service aan die entertainment omvat tijdens het verblijf van uw klanten in het restaurant.

Element 7: Overweeg uw gemeenschap

Elemento 7: Toma en cuenta tu comunidad

Waarde toevoegen aan uw community is een zeer belangrijk aspect voor uw klanten, en het biedt ook een ander beeld van uw merk.

Sponsor of ondersteuning zorgt ervoor dat de meest hulpbehoevenden in uw gemeenschap er baat bij hebben. U kunt zich richten op lokale festivals. U moet duidelijk maken dat uw gemeenschap op uw bedrijf rekent.

Om dit soort innovatie te bereiken is het noodzakelijk:

  • Zoek uit of er in uw gemeenschap een behoefte is die niet is aangepaktÔÇŽ
  • Ken de oorzaken die u wilt ondersteunen.
  • Neem met uw team deel aan activiteiten die de gemeenschap ondersteunen.

Vaardigheden die moeten worden ontwikkeld om innovatie in restaurants te bereiken

Habilidades a desarrollar para alcanzar la innovaci├│n en restaurantes

Vandaag de dag is innoveren in een restaurant een zeer effectieve manier om klanten aan te trekken en nieuwe ervaringen te ontwikkelen. Als deze strategie├źn goed worden toegepast en gestuurd, maak je de weg vrij voor hun loyaliteit.

Op de hoogte blijven van de gastronomische trends en de activiteiten van de wedstrijd zijn essenti├źle aspecten om nieuwe elementen op te nemen die je doen opvallen, verrassen en het verschil maken.

Het detecteren van de behoeften van uw klanten zal een belangrijk element zijn in het genereren van strategie├źn die proberen om diners tevreden te stellen, zodat ze de concurrentie een stap voor blijven.

Op deze manier zal uw restaurantproject de kans krijgen om zich te onderscheiden, niet alleen omdat het de plek is met de beste klantenservice, maar ook omdat het een andere ruimte is met de capaciteit om de verwachtingen van elk diner te overtreffen.

Leren luisteren

Aprende a escuchar

De levensstijl van vandaag de dag verandert voortdurend en trends dienen als leidraad om de meningen, motivaties en verzoeken van klanten te ontdekken.

Door te luisteren naar de behoeften van uw gasten kunt u het gastronomische aanbod, het soort service en de activiteiten die u in uw restaurant kunt aanbieden, aanpassen. Een goede manier om te luisteren is het internet. Op sociale netwerken, forums en websites in de sector kunt u begrijpen wat uw ideale klant verwacht, wat hun motivaties en behoeften zijn.

Met een goed onderzoek heeft u de mogelijkheid om een service op maat aan te bieden, waarbij iedereen zich geïdentificeerd voelt.

Superieure service voor uw klant

Servicio superior para tu cliente

Innovatie in restaurants door middel van nieuwe technologie├źn vergemakkelijkt de klantenservice en dient als een instrument om diensten via onder andere mobiele telefoons op te nemen.

Door middel van apparaten met aanraakschermen kunnen de gasten kiezen uit verschillende opties in het beschikbare menu, waarbij de ingredi├źnten van elk gerecht in detail worden beschreven.

Dit is een hulpbron die door sommige restaurants wordt gebruikt, vooral door restaurants die zich richten op een jong publiek.

Naast de traditionele service bieden deze restaurants de mogelijkheid om alle service, inclusief de betaling, via aanraakschermen te doen. Je hoeft niet te wachten op een ober.

Innovatieve restaurants, motiverende voorbeelden

Restaurantes innovadores, ejemplos motivadores

Zoals u weet, wordt de innovatie in restaurants uitgevoerd om te voldoen aan de behoeften en eisen van de klanten van vandaag.

Enkele van de restaurants met innovatieve voorstellen zijn:

Pay-per-minute caf├ę: gelegen in Rusland, in deze caf├ę-bar betaal je alleen voor de tijd die je daar doorbrengt. Het is een rustige ruimte waar u zakelijke bijeenkomsten kunt houden, het buffet is gratis en de drankjes zijn gratis.

Als u een uur blijft, moet u het standaardtarief van 8 euro betalen.

Het is een ruimte waar samenwerking en het ontstaan van nieuwe start-ups worden bevorderd.

Panera Caf├ę: Dit restaurant bevindt zich in de Verenigde Staten. Het bedrijfsmodel is gebaseerd op het betalen voor wat je denkt dat het eten waard is, aangezien deze plek een onbetaalbare service biedt.

Het heeft een gevarieerd menu waarvan de geschatte marktprijs 5,85 dollar is. Het biedt echter de vrijheid dat de klant alleen de waarde betaalt die hij in overweging neemt voor het voedsel dat hij proeft.

El Tintero de Málaga, is een restaurant in Spanje dat geen menukaart heeft.

De dienst wordt aangeboden via een groep obers die met luide stem de gerechten onder de aanwezigen veilen.

Zonder twijfel genereert het bieden op de schotel van het voedsel dat u wilt een gedenkwaardige ervaring en bovengemiddelde winst.

El Trocito del Medio: gelegen in Valencia, dit restaurant biedt de keuken service van uw aankoop voor 4 euro.

Het is ideaal voor mensen met een zeer specifieke smaak, die allergisch zijn voor bepaalde voedingsmiddelen of die geen groente eten.

Je hoeft alleen maar naar de markt te gaan om te kopen wat je wilt eten, naar het restaurant te gaan en ze zullen het naar je zin koken. U heeft ook de mogelijkheid om uw eigen wijn mee te nemen, voor deze service wordt slechts een kleine vergoeding in rekening gebracht.

We hopen dat dit artikel nuttig is geweest en u motiveert om de nodige strategie├źn vast te stellen om u te onderscheiden op uw gebied. Wij verzekeren u iets: u zult veel leren en u zult een referentie zijn in de sector.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a trav├ęs del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en l├şnea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos s├│lo se transmiten a los proveedores que tienen una relaci├│n contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Correcci├│n, cancelaci├│n, oposici├│n y otros derechos como se explica en la ÔÇťInformaci├│n adicionalÔÇŁ.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy