fbpx

Hotelkosten: hoe budgetteren?

Omdat het tot de toeristische sector behoort, behoort het hotelkosten tot de meest winstgevende bedrijven waarin u kunt investeren; maar om echt vruchtbare winsten te behalen, is een goed management nodig dat specifieke verantwoordelijkheden op zich neemt, zoals planning, evaluatie, controle en een optimale boekhouding van de middelen. Met het oog hierop is het absoluut noodzakelijk de kosten van een hotel te evalueren.

Hoe budgetteer je de uitgaven van een hotel?

De realisatie van een hotelbudget is geen eenvoudige taak, hoewel het nodig zal zijn om verschillende kwesties te evalueren, zijn geen andere dan de kosten, de belangrijkste van allemaal. De specialisten verzoeken in eerste instantie de semi-variabele kosten te behandelen, door het vaste deel te scheiden van het variabele deel.

Hoewel in het begin in het begin waarschijnlijk overweldigend zal zijn, zal het steeds minder complex worden, als u zich ervan bewust wordt dat dit slechts schattingen zijn, dus u zult er gaandeweg aan moeten werken en zal moeten worden uitgewerkt als je verder gaat.

De kosten van een hotel bepalen? niet zonder de nodige informatie

Alvorens te beginnen met het maken van een hoteluitgavenbegroting, zal het nodig zijn om de gegevens van het voorgaande jaar– of bij gebreke daarvan, van het jaar dat op het punt staat te worden afgesloten – bij de hand te hebben – het bij de hand hebben van de afsluiting, de raming, de afsluiting of de prognose, zal een deel van de weg betalen.

Stel dat een hotel met 100 kamers in totaal 36.500 beschikbare kamernachten heeft en een bezettingsgraad van 82,2%; uitgaande van alleen de inkomsten uit logies – hoewel voor alle andere inkomsten dezelfde criteria gelden – hebt u een productie, kameromzet of omzet van 1.800.000 euro voor elke 30.000 verkochte kamernachten als de gemiddelde vastgestelde prijs (ADR) op 60 euro wordt gesteld.

De organisatie van de kosten:

De kosten die deel uitmaken van de inkomsten en uitgaven van een hotel kunnen variabel, semi-variabel of vast zijn; de eerste categorie omvat de kosten die kunnen worden toegewezen aan een verkochte kamer – bijvoorbeeld linnenreinigingsdiensten – terwijl de tweede groep de energiekosten en de kosten voor het schoonmaken van de vloeren omvat, terwijl de verzekering, de salarisadministratie van het management en de huur, deel uitmaken van de derde groep.

Om te vereenvoudigen voor de organisatie van de kosten, is het handig om de semi-variabelen uit te splitsen, ze variabel of vast te maken naargelang ze het best passen; het idee is te komen tot een lijst van de 9 meest de 9 belangrijkste in elke categorie, waardoor de tiende plaats vrij blijft om de lege plek om de overgeblevenen te groeperen. Het is elementair dat ze niet 5% tot 10% van het totale bedrag overschrijden.

>  Wat is klantentrouw en waarom is het belangrijk

De volgende stap is het maken van een raming van de kosten voor het volgende jaar, hoe? Door middel van de groei of besparingen door het hanteren van cijfers in absolute en in percentages; het resultaat zal de berekening zijn van het dode punt van het bedrijf, of wat hetzelfde is, het bedrag van de kamernachten dat nodig is om de kosten van een hotel te dekken die vast zijn.

De inkomstenberekening:

De ADR en de het aantal verkochte overnachtingen is bepalend voor de inkomsten van een hotel hotel. Veronderstel het volgende scenario, een aantal gefactureerde kamernachten per jaar, dat is samen 30.000 tegen een gemiddelde prijs van 60 euro 60 euro, is het, rekening houdend met dit paar variabelen, gemakkelijker om een goede bedrijfsstrategie te verduidelijken en uit te voeren 5% groei, zouden de mogelijke maatregelen zijn:

  • Verhoog de ADR tot 63
  • Werken op basis van overnachtingen waardoor ze boven de 31.500 RN’s
  • Een gezamenlijke optie waarbij de ADR stijging van de ADR met een paar euro en van de kamernachten met 1,3 punten, waardoor een bezettingsgraad van 81,3% werd bereikt 81,3% bezetting.

Ongeacht het gekozen alternatief, moet het resultaat een omzetstijging zijn die zich vertaalt in 1.890.000 komt neer op 1.890.000 euro.

Overwegingen elementaire overwegingen om dit te laten werken:

Het is belangrijk dat deze ramingen worden gemaakt voor elk klantensegment van het hotel, wat betekent dit? om de maandelijkse schatting uit te voeren volgens de vraagkalender maandelijkse schatting volgens de Vraag Kalender, op deze manier zult u in staat zijn om de groei – of afname – rekening houdend met ARD, prijs en bezettingsgraad.

Hoewel het kan zijn in de sectie Kosten moeten ook de distributiekosten en de door de OTA’s ontvangen commissies worden afgetrokken en commissies van de OTA’s moeten ook worden afgetrokken; het is echter raadzaam om deze in de ontvangsten opgenomen, zodat zij als netto-ontvangsten verschijnen.

>  Profiteer van gastronomisch toerisme

Opdie manier wordt de raming van de gemiddelde distributiekosten in % een functioneel instrument om binnen de strategie de mogelijke groei temeten van hetzij de rechtstreekse, hetzij de gedistribueerde verkoop.

Met kosten en opbrengsten, is het tijd om tijd voor het samenstellen van de jaarlijkse begroting en

De schatting van uitgaven van een hotel op basis van inkomsten en uitgaven, biedt de mogelijkheid om de marge berekening; met de verzamelde informatie, is de volgende stap het samenstellen van de inkomsten en uitgaven-tabel.

Het belang van het belang hiervan ligt in de mogelijkheid om aanpassingen per maand te maken, aangezien u de ramingen van de maandelijkse met de ramingen van de maandelijkse variaties berekend in de Inkomsten uit de ADR en het aantal Kamers aDR en het aantal kamernachten, dat op zijn beurt dient om het volgende te bepalen bepaal:

  • Maandelijkse contributiemarge door verwijdering variabele kosten.
  • Netto-inkomsten, indien de distributiekosten in mindering worden gebracht distributiekosten.
  • Netto marge, als de vaste kosten met aftrek van de vaste lasten.

Hoe zit het met de Voorspelling?

Tijdens de uitvoering van de oefening kunt u ook de keuze maken hoe de resultaten zullen zijn, of u maandelijks of driemaandelijks verkiest; in feite deden grote hotelketens of multinationals dit wekelijks, maar voor degenen die de kosten van een klein hotel willen meten, verliest dit betekenis.

De laatste stap, de zaak begrijpen:

Opgeleid worden in de hoteluitgavenbeheer kan overweldigend zijn, maar een goede manier om de zaak te begrijpen kan zijn om een goede manier om de zaak te begrijpen kan zijn om een verbinding te maken met de begroting in de vorm van een in de vorm van de jaarlijkse resultatenrekening.

Om dit te doen in de vorm van winst- en verliesrekeningen – alle gegevens die zijn verkregen in de begroting van inkomsten en uitgaven in de begroting van inkomsten en uitgaven of Kosten, waarbij erop moet worden toegezien dat de informatie goed is is goed gestructureerd, zodat het gemakkelijk te begrijpen is.

Het werkboek is een must:

Hoewel het digitale tijdperk alles heeft ingehaald, werken traditionele methoden nog steeds, dus als u het proces gemakkelijk wilt volgen, is het een goed idee om een werkboek bij de hand te hebben waarin u de tabellen en diagrammen kunt verzamelen die als leidraad zullen dienen.

Wij van Monouso hopen dat alle informatie nuttig voor u is geweest en wensen u veel succes bij uw toekomstige project. Aarzel niet om contact met ons op te nemen, zodat wij misschien uw toekomstige leverancier kunnen zijn.

We wachten op u!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy