Hoe zet je een cloud kitchen of een spookrestaurant op?

De bezorgingsrevolutie is hand in hand gegaan met de cloud kitchen of spookrestaurants. Wilt u weten hoe u een cloud kitchen in elkaar moet zetten? Het is makkelijker dan je denkt.
Zoals we u in een vorig bericht hebben verteld, bestaat dit nieuwe bedrijfsconcept uit een keuken waar allerlei afhaalgerechten worden bereid door middel van bezorgingstoepassingen. Een systeem dat, gezien de gezondheidscrisis waar we mee te maken hebben, de uitgang van veel restaurants kan zijn.
Als u over deze mogelijkheid nadenkt, let dan op onderstaande tips.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Elementen om een cloud kitchen te openen

Omdat het een open keuken is en er geen woonkamerproducten zoals tafels of stoelen in zitten, is er ook geen groot ontwerp nodig om een groot aantal bestellingen te kunnen verwerken.
Deze spookkeukens bevinden zich bijna altijd op centrale plaatsen. Potentiële markten voor de restaurants die er actief zijn
Omdat er in de dark kitchen geen fysiek contact met de klanten is, is het noodzakelijk om goede digitale marketing- en reclamestrategieën te ontwikkelen.
Dit type bedrijf heeft tools zoals aanwezigheid in sociale netwerken en interactie tussen de verkoper en de klant via de bestelde apps.
Op deze manier krijgt u erkenning door mensen in de gastronomische markt en werkt u aan de loyaliteit van uw klanten.
Het is ook belangrijk om een alliantie te hebben met een thuisbezorger of om een eigen groep van bezorgers te vormen.
Als u een klein budget heeft, kunt u het beste een alliantie aangaan met een leveringsbedrijf. Naast het hebben van het leveringsteam, hebben ze het platform en een ruimte veroverd op het internet.
De oprichting van deze alliantie betekent de betaling van percentages. Daarom zult u in het begin niet de verwachte verdiensten hebben.
Het beste idee is om in korte tijd een eigen leveringsteam op te zetten.
Deze actie geeft u meer controle over uw bedrijf en verhoogt de winst.
Overwegingen voor het openen van een cloud kitchen

Voordat u een beslissing neemt over de relevantie van dit businessmodel en de toepassing ervan in uw restaurant, moet u rekening houden met enkele risico’s die zich kunnen voordoen bij de ontwikkeling van uw plan
De eerste is dat u altijd alles legaal moet afhandelen, dus het is ideaal om iemand te hebben die u kan adviseren bij het opstellen en ondertekenen van een contract of het regelen van een vergunning.
Wat betreft het ontvangen van bestellingen, moet u een orderplatform hebben dat uw merk promoot. Bij het opzetten van een dark kitchen is het ook belangrijk om een website te hebben waar mensen hun bestellingen kunnen plaatsen.
Voor het goed functioneren van de keuken is het belangrijk dat elke kok zich ervan bewust is dat er op elk moment bestellingen kunnen komen
Ook is het een prioriteit om de mensen te behandelen die naar de winkel komen om hun afhaalmaaltijden te bestellen en vervolgens de bestellingen die in de toepassingen bestaan.
In het geval van levering moet u de plaatsen waar de levering zal worden uitgevoerd en de routes die zullen worden gevolgd om uw bestemming zo snel mogelijk te bereiken, vaststellen.
Als bij een van de leveringen de klanten niet tevreden zijn, moet u uw klanten een ruimte in uw webpagina bieden om hun opmerkingen over de service en hoe ze deze zouden kunnen verbeteren achter te laten.
Wij staan erop dat u reageert op goede en slechte opmerkingen. In het geval van negatieve opmerkingen, neem contact op met de klant, probeer de non-conformiteit te identificeren en een manier te vinden om het op te lossen.
Voor- en nadelen van de cloud kitchen

Zoals alles in het leven bieden ook cloud kitchens voor- en nadelen.
Bij Monouso noemen we degenen waarvan we denken dat ze uw bedrijf kunnen beïnvloeden, zowel in negatieve als in positieve zin.
Voordelen
- Als onderdeel van de voordelen van dit concept zal het voedsel dat aan de klanten zal worden geleverd, vers worden gemaakt en de presentatie ervan onderhouden.
- De personeelskosten worden aanzienlijk verlaagd.
- Het geld, dat moet worden gebruikt om het personeel te betalen, kan worden doorgesluisd naar de aankoop van de beste ingrediënten voor de gerechten. Dit zal de standaard van uw kookkunst verhogen.
- Het vermindert het budget voor investeringen in keukengerei zoals borden of kopjes.
Nadelen
- Niet alle modellen zijn perfect. Als onderdeel van de nadelen hebben we het gebrek aan klantenservice, wat de totstandkoming van een klant-zakelijke relatie kan vertragen.
- Ditzelfde gebrek aan contact met uw restaurant, kan hem doen denken dat het niet de beste ervaring is.
- U zult voor een groot deel afhankelijk zijn van het internet, digitale marketing en het budget dat u voor deze operatie uittrekt.
Verpakking en de donkere keukenindustrie

De containers waarin de gerechten worden geserveerd aan de klanten zijn belangrijk om een complete en kwalitatieve service te kunnen bieden.
Op een verkeerde manier maken de meest beginnende restaurants de fout om verpakkingen van slechte kwaliteit te kopen, in de overtuiging dat het een goede manier is om de kosten van hun bedrijf te verlagen.
Echter, een van de meest gewaardeerde acties van de klantenservice in dit soort zaken is de maximale zorgvuldigheid bij de bestellingen.
De verpakking dient niet alleen als middel om de schotels te verplaatsen, maar is ook een manier om uw zendingen te beschermen.
Wij begrijpen de noodzaak om uw kosten te optimaliseren en de nodige kwaliteitsproducten met de beste marktprijzen te verkrijgen.
Daarom vindt u in onze virtuele Monouso winkel de beste kwaliteitsverpakkingen voor de beste prijs.
Borden, glazen, bestek, verpakkingen, dienbladen, servetten en voedseldozen zijn enkele van de producten die u kunt vinden in de secties van onze winkel.
Elk van deze producten wordt gepresenteerd in verschillende productiematerialen, waarbij de nadruk ligt op het ondersteunen van u bij het leveren van een hoogwaardige leveringsdienst.
Bezoek Monouso en ontdek de producten met de kwaliteit die u nodig heeft om uw klanten de service te bieden die ze verdienen.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy