Hoe maak je de beste en meest aantrekkelijke website voor restaurants?

Denk je er nog steeds aan om de website van het restaurant te publiceren?
Tegenwoordig wordt geschat dat ongeveer 80% van de aankopen op het internet begint. Voorheen hadden we een behoefte en gingen we naar onze kennissen om de mogelijkheden te leren kennen.
Nu gaan we naar de mobiele telefoon, we zoeken “restaurant in Madrid”, we bestuderen wat sommige gebruikers van dat product of die dienst ons vertellen en we maken een beslissing. Dan gaan we winkelen.
Daarom is het belangrijk om een goed gerichte restaurantwebsite te hebben met overtuigende teksten, die uw aanbod en de onderscheidende bijdrage die u levert aan uw concurrentie laten zien.
Hoewel websites van restaurants geen specifiek formaat volgen, zijn er een aantal aspecten waarmee rekening moet worden gehouden om een site te ontwikkelen die klanten willen bezoeken.
Blijf bij ons en ontdek de sleutels tot het hebben van een restaurantwebsite die klanten voor uw bedrijf krijgt.
¿Qué encontrarás en este artículo?
- 1 Krijg het perfecte adres of domein
- 2 Eenvoudig en functioneel ontwerp in uw restaurantwebsite
- 3 Adres: een stukje informatie dat iedereen zou moeten weten
- 4 Toon uw restaurant
- 5 Belang van de getuigenissen
- 6 Essentieel: maak uw brief bekend
- 7 Maak plaats voor de online reservering
- 8 Beloon het bezoek van uw restaurantwebsite
- 9 Sociale netwerken: activiteit en meer activiteit
- 10 Houd uw restaurantwebsite up-to-date
- 11 Originele en zoekende inhoud
- 12 Schiet de bezoeken met een goede blog
- 13 Vergeet de video op de website van uw restaurant niet
- 14 Besteed aandacht aan de analyse van uw restaurantwebsite
- 15 Restaurantwebsite met design aangepast aan mobiele telefoons
- 16 Wat als iemand je wil bellen?
- 17 Stel uw klantenbestand samen
- 18 Mislukkingen die u ten koste van alles moet vermijden in uw restaurantwebsite
- 19 Elementen voor een eersteklas beeld zowel op het web als daarbuiten
Krijg het perfecte adres of domein

De eerste stap die genomen moet worden is de aankoop van het domein en een hosting voor de pagina.
Wat is wat? Het domein is de naam van de pagina en de hosting is de plaats op het internet waar de bestanden waaruit uw website bestaat worden gehost.
Het domein moet in de regel gerelateerd zijn aan de naam van uw restaurant. Zelfs als het beschikbaar is, zou het hetzelfde moeten zijn.
Een ijssalon genaamd “Helados Fros” zou bijvoorbeeld een website www.heladosfrios.es of .com moeten hebben, afhankelijk van uw aanpak en sector.
Wat betreft de hosting, rekening houden met de plaats waar u zich bevindt, dat wil zeggen, als uw restaurant in Spanje is, moet de hosting te zoeken in Spanje. Op deze manier zal degene die naar u op zoek is sneller naar de website van het restaurant reizen.
Eenvoudig en functioneel ontwerp in uw restaurantwebsite

Het eerste waar u aan moet denken bij het ontwerpen van uw website is de gebruikerservaring.
Niemand zal uw potentiële klanten begeleiden of begeleiden terwijl ze uw restaurantpagina bezoeken. Dus maak het je gemakkelijk!
Om de website van het restaurant te structureren, moet men nadenken over de te behandelen punten en de volgorde waarin men de informatie zal vinden.
U zult ook moeten bepalen wat er op de startpagina wordt geplaatst en, indien nodig, wat er naar interne pagina’s gaat.
Er is basisinformatie die heel gemakkelijk te vinden moet zijn: de openingstijden, het menu, de servicekanalen en het reserveringsgedeelte.
Adres: een stukje informatie dat iedereen zou moeten weten

De locatie van het etablissement is een belangrijk stuk informatie voor mensen om te beslissen om te eten in uw restaurant of om te kijken naar andere opties.
Dit is elementaire informatie en moet worden gevonden op de homepage van de website.
Zodat klanten naar uw restaurant kunnen komen zonder het adres te hoeven onthouden, kunt u een routekaart bijvoegen, zodat ze er gemakkelijk kunnen komen.
U moet echter niet vergeten dat websites zeer visuele ruimtes zijn die ontworpen zijn om te verkopen.
Wanneer u uw aanbod correct weergeeft, komen uw klanten naar uw restaurant, hoe ver ze ook weg zijn. Natuurlijk moet die digitale belofte in elk gerecht dat u serveert, worden nagekomen.
Toon uw restaurant

Zoals in het vorige punt vermeld, zijn webpagina’s ideale ruimtes om details te tonen die buiten het zicht van eender welk restaurant liggen.
Een van de beelden die velen willen zien, en zeer goed verkopen aan uw bedrijf, zijn de foto’s van uw restaurant. Vooral die waarbij je de details laat zien die de inrichting van het pand uitmaken.
Denk bij het tonen van uw restaurant aan uw doelgroep. De beelden moeten gericht zijn en geproduceerd worden om de aandacht van die mensen te trekken.
Stelletjes die bijvoorbeeld willen genieten van een romantisch diner, kiezen voor een restaurant met gedimde verlichting, wijnglazen en kaarsen. Iets dat hen een gevoel van intimiteit geeft.
Voor meer informele maaltijden of feesten voor groepen mensen, toon grote ruimtes, goede verlichting en tafels met een superieure capaciteit.
U kunt ook uw keuken, de parkeerplaats, de toiletruimte, alles wat u wilt laten zien. Nodig ze uit om u te bezoeken met de beste beelden van uw plaats.
De foto’s laten zien hoe de ruimtes van uw restaurant er uitzien, hoe de staat van conservering van het meubilair is en wat het niveau van hygiëne is.
Belang van de getuigenissen

In het begin spraken we een beetje over de reis van de koper in tijden 2.0, ook wel bekend als de reis van de koper. We gaan naar het internet om te beslissen wat we gaan doen en waar we in onze behoeften gaan voorzien.
Het is dus belangrijk dat een restaurantwebsite een sectie bevat waar klanten hun mening kunnen achterlaten na een bezoek aan het bedrijf. Die informatie zal helpen om de onbeslisten te overtuigen.
Ze zullen aspecten benadrukken die anderen willen horen: de service, de smaak van het eten, de prijzen, de kwaliteit van de ingrediënten of het comfort van de stoelen onder andere.
Elk van deze kenmerken is gewenst, maar ze hebben meer kracht als ze worden gehoord van andere eters. Ze zijn geloofwaardiger.
Essentieel: maak uw brief bekend

Wanneer mensen ervoor kiezen om in een restaurant te eten, willen ze er zeker van zijn dat ze een menu vinden dat aan hun verwachtingen voldoet, inclusief de opties die ze leuk vinden of willen eten.
Bij het plaatsen van de menukaart op de website van het restaurant is het belangrijk om de details van elk gerecht bekend te maken, inclusief het plaatsen van afbeeldingen van het eindproduct.
Je zou ingrediënten kunnen opnemen, hoe ze worden bereid, de grootte van de porties, iets dat hun smaak oproept en een van de meest gewilde gegevens: de prijs van elk van hen.
Het wordt aanbevolen dat het menu deel uitmaakt van de inhoud van de pagina en dat het geen downloadbaar bestand is.
Zo wordt het menu snel geladen, hoeft u niet te wachten om uw aanbod te zien en heeft u meer mogelijkheden om alles te laten zien wat er op uw bord te vinden is.
Maak plaats voor de online reservering

Iedereen houdt ervan om een restaurant binnen te lopen en aan een tafel te gaan zitten zonder te hoeven wachten tot het leeg is.
Op dit moment onderzoeken we de mogelijkheid om een gedeelte van de website te reserveren.
De optie moet op een zichtbare plaats staan en mag alleen de basisgegevens vereisen om effectief te zijn. Als je iets anders nodig hebt, kun je de klant bellen en vragen, maar maak geen oneindige vorm.
Idealiter komt de bevestiging in een e-mail, zodat de klant u niet hoeft te bellen of met hem moet communiceren.
De dag voor de boekingsdatum dient de klant een e-mail te ontvangen waarin hij wordt herinnerd aan zijn boeking.
Beloon het bezoek van uw restaurantwebsite

Bezoeken aan uw website moeten niet alleen van nieuwe klanten komen. U moet ook een manier vinden om uw terugkerende klanten de website van uw restaurant te laten bezoeken.
Een van de meest gebruikte strategieën is het aanbieden van speciale aanbiedingen, promoties of kortingen aan uw digitale bezoekers.
Hiervoor is het belangrijk dat uw klant zijn of haar e-mailadres achterlaat, zodat u een open communicatiekanaal heeft dat u kunt gebruiken om uw agenda en aanbiedingen onder andere te publiceren.
Het is ook een manier om de dagen dat het restaurant niet open is en de volgende evenementen die u gaat vieren, bekend te maken.
Sociale netwerken: activiteit en meer activiteit

Tegenwoordig is het belangrijk om een profiel te hebben in sociale netwerken. Het kan net zo belangrijk zijn als het hebben van een restaurantwebsite.
Via sociale netwerken kunt u een gesprek beginnen met uw klanten, een kanaal van aandacht en een communicatiekanaal van alles wat u nodig heeft om aan hun behoeften te voldoen.
Vergeet niet dat sociale netwerken worden beheerst door de regel van de onmiddellijkheid.
Als iemand een opmerking maakt of een vraag stelt, reageer dan zo snel mogelijk. Die tijd zal van vitaal belang zijn om de aandacht vast te houden of de mogelijkheid om te kopen te verliezen.
Houd uw restaurantwebsite up-to-date

Stel je voor dat je een huis binnengaat en een jaren ’70 decoratie vindt. Het zal ongetwijfeld uw aandacht trekken, maar binnenkort zult u het gevoel hebben dat u voor iets staat dat niet in overeenstemming is met het heden.
Hetzelfde gebeurt als we de website van een restaurant binnengaan en we een decemberactie vinden en het is februari. Het zal ons met een slechte smaak in de mond achterlaten.
Het hebben van een website of sociale netwerken zonder ze bij te werken is alsof je ze helemaal niet hebt.
Door middel van updates zijn klanten op de hoogte van wijzigingen in het restaurant of van de wijzigingen die u aanbrengt in de menukaart, de promoties en uw evenementen.
Als ze worden bijgewerkt, kunt u ook de feedback van klanten lezen om de service te verbeteren en uitmuntendheid te leveren.
Originele en zoekende inhoud

In digitale marketing is er een stelregel: content is koning.
De originele inhoud die u voor uw website maakt, zal de interesse van klanten wekken voor het hebben van een ander materiaal dan de rest.
Je moet heel voorzichtig zijn met het audiovisuele materiaal dat je op de pagina zet, zodat het opvalt en de aandacht van de klanten trekt.
U moet echter ook teksten hebben die uitstekend geschreven zijn, die vrij zijn van spelfouten en die inhoudelijk gericht zijn op de verkoop van uw gastronomische diensten op een intelligente en overtuigende manier. Vermijd directe verkoop.
Wanneer de pagina kwalitatief goede inhoud heeft, zullen klanten uw website regelmatig bezoeken.
Dit komt omdat u over de nodige informatie beschikt om de specifieke twijfels over de diensten die u in uw restaurant aanbiedt op te lossen.
Schiet de bezoeken met een goede blog

Een blog helpt de informatie op de website van het restaurant een groot aantal mensen te bereiken en met de gerealiseerde bezoeken te worden gepositioneerd in de zoekmachines die u wilt.
Bij het schrijven van de inhoud van de blog is het belangrijk om trefwoorden, positioneringscriteria, vervulling van meta-elementen en het labelen van de foto’s te gebruiken.
Met een goede structuur in de blog zal Google uw pagina positioneren en zult u veel meer mensen bereiken die potentiële klanten zullen worden.
De meest aan te bevelen manier om dit te bereiken is het inhuren van de diensten van een webredacteur die een kalender van publicaties organiseert en originele content maakt die gericht is op het aantrekken van bezoekers.
Vergeet de video op de website van uw restaurant niet

Audiovisuele elementen op restaurantwebsites zijn in het oog springend voor mensen. Video’s zijn een uitstekend middel om de diensten en producten van uw bedrijf te verkopen.
Met een goede videomarketing kunnen mensen alle aspecten van het restaurant in een paar minuten verspreiden, op een lichte en leuke manier.
Sommige van deze video’s bestaan uit rondleidingen door de hoofdkamer en de keuken van het pand, tonen de bereiding van een gerecht uit het menu of een deel van de geschiedenis van het bedrijf.
De video kan ook een verzameling zijn van foto’s van de gerechten, de faciliteiten, het meubilair en zelfs de chef-koks die de gerechten bereiden.
U kunt ook een video maken met die charismatische ober die elke avond glimlacht of de medewerker die ieders glimlach steelt en helpt de ideale sfeer te creëren voor een goede avond.
Zij zijn de beste ambassadeurs van uw merk.
Besteed aandacht aan de analyse van uw restaurantwebsite

In digitale marketing is, net als in veel andere disciplines, meten belangrijk. We zouden kunnen zeggen dat het van fundamenteel belang is om de werkelijke effectiviteit van wat je doet te meten.
Om te weten te komen of de website het gewenste bereik heeft, kunt u gebruik maken van analytics. Zo weet u hoeveel mensen de pagina dagelijks bezoeken, hoe ze zijn en waar ze naar op zoek zijn bij een bezoek aan uw website.
Gebruik Google Analytics om de exacte klikpercentages en de tijd die op de pagina wordt doorgebracht te achterhalen. U kunt ook dingen identificeren zoals hun smaak en leeftijdscategorie.
Ook zie je de trefwoorden die mensen gebruikten om op je pagina te komen en hoe zij zich tegenover concurrerende websites opstellen.
Restaurantwebsite met design aangepast aan mobiele telefoons

Elke dag surfen meer mensen op mobiele apparaten, telefoons en tablets dan op desktop- of laptopcomputers.
Hun snelheid en beschikbaarheid stelt mensen in staat om ze te gebruiken om informatie te zoeken, hun netwerken te bezoeken, hun e-mails te controleren en veel dingen die vroeger alleen op een computer werden gedaan.
Daarom is het belangrijk dat de website wordt aangepast aan dit soort resoluties.
Als uw website een responsief ontwerp heeft (aangepast aan mobiele apparaten), trekt u de persoon aan en loopt u voor op de concurrentie die dat niet heeft. Bovendien krijgt u de goedkeuring van Google bij het positioneren van uw website.
Wat als iemand je wil bellen?

Zoals u weet is het doel van de website om uw bedrijf bekend te maken en nieuwe klanten aan te trekken. Uw website moet uw adres, openings- en sluitingsuren en contactgegevens hebben.
Bij de verwijzing naar contactgegevens spreken we over de telefoonnummers van het restaurant, het e-mailadres en een link naar een sociaal netwerk.
De beste plaatsen om het telefoonnummer te zetten zijn de kop- en voettekst. Daarnaast kan het zijn dat u een link heeft om de persoon te laten klikken en direct naar uw nummer te laten bellen.
Stel uw klantenbestand samen

Een belangrijke marketingstrategie is het opnemen van klanten in een e-maillijst, gebouwd volgens de huidige wetgeving.
Met deze lijst kunt u e-mailmarketingacties ontwikkelen.
U krijgt de mogelijkheid om nieuwsbrieven te sturen en om bekendheid te geven aan vroegere of toekomstige evenementen van uw restaurant. U kunt ook hun mening over bepaalde onderwerpen raadplegen.
Om de mailinglijsten te maken kunt u gebruik maken van tools zoals MailChimp, wat gratis is totdat u 2.000 abonnees heeft aangesloten.
Om mensen te laten abonneren op de nieuwsbrieven die u verstuurt, bieden wij kortingsbonnen en aanbiedingen aan. Geen enkele klant kan een goede korting weigeren.
Mislukkingen die u ten koste van alles moet vermijden in uw restaurantwebsite

Het hebben van een uitstekende restaurantwebsite is net zo belangrijk als de kwaliteit van de gerechten die in uw bedrijf worden geserveerd.
Dankzij dit alles kennen de mensen de meest relevante informatie over een restaurant zonder de verplichting om het gebouw te benaderen en persoonlijk te vragen of geconfronteerd te worden met een menu dat ver afstaat van hun smaak.
Het is belangrijk dat u de meest voorkomende storingen van restaurantwebsites kent en dat u ze in uw site op het internet opspoort om ze later te verbeteren.
Vergeet niet dat uw pagina een weerspiegeling moet zijn van de uitmuntende service die u in het etablissement aanbiedt.
Bug 1 – Copywriting niet bestaand

Het runnen van een restaurant en een website zijn tijdrovende activiteiten die veel toewijding vergen.
Het schrijven van de informatie die deel uitmaakt van de inhoud van uw pagina moet worden onderzocht, zodat het niet vaag is en het publiek niet wordt gegrepen, wat een van de doelstellingen is.
Voor copywriting management is het ideaal om professionals in te huren die de meest effectieve manieren en trends van overtuigend schrijven kennen.
Dit is een investering die u na verloop van tijd terugverdient, want met teksten die de aandacht van het publiek trekken, trekt u nieuwe klanten aan.
Valkuil 2 – Foto’s die niet laten zien wat je verkoopt

Mensen eten met hun ogen, dus als u foto’s van de gerechten met een lage resolutie of van fotodiensten op het internet uploadt, verliest uw restaurant zijn geloofwaardigheid.
Foto’s zijn essentieel om de interesse van mensen te wekken bij een bezoek aan het bedrijf.
Laat ze verliefd worden, laat ze het gevoel hebben dat ze je gerechten willen proberen. Anders zullen ze blijven zoeken naar een optie die hen een voortreffelijk gerecht laat proeven.
Fout 3 – Vergeet het privacybeleid

Gebruikers maken zich zorgen over de veiligheid van hun gegevens bij het surfen op het internet.
Het is belangrijk dat uw restaurant de huidige wetgeving, het privacybeleid en de cookies respecteert, want als mensen uw pagina binnenkomen en zich er niet aan houden, gaan ze net zo snel weg als ze binnenkomen.
Maar niet alleen maakt u de alarmen van uw restaurant wakker, Google houdt geen rekening met u en u zou dure boetes kunnen krijgen van de autoriteiten.
Valkuil 4 – De ervaring van het verkopen van een product

Meer dan het verkopen van een product is het belangrijk om mensen een ervaring te verkopen.
U moet niet alleen uitstekende gerechten en dranken aanbieden, maar het restaurant moet ook een geschiedenis hebben die mensen motiveert om het te bezoeken.
Het vertellen van een verhaal geeft meer gewicht aan de service en verbetert de branding van het bedrijf.
Valkuil 5 – SEO bestaat, houd er rekening mee in uw restaurantwebsite

Het is belangrijk om de webpagina’s te optimaliseren zodat u zichtbaarheid heeft in de zoekmachines, met name Google.
Het gebeurt meestal dat mensen een professional inhuren om de website te ontwikkelen, maar ze zorgen niet voor het optimaliseren ervan of ze doen het slecht.
Als uw website niet geoptimaliseerd is, zal Google deze niet bij de eerste zoekresultaten tonen en zullen minder mensen uw website bezoeken op zoek naar informatie.
Elementen voor een eersteklas beeld zowel op het web als daarbuiten

De website van uw restaurant zal de mensen overtuigen om de plaats te bezoeken en de gerechten die u aanbiedt te proeven
U moet ze echter wel de kwaliteitsservice bieden die ze van uw bedrijf verwachten en wat ideaaler is dan het doen van het beste keukengerei.
In de virtuele winkel van Monouso kunt u de keukengereedschappen voor uw restaurant krijgen, om heerlijke gerechten en verfrissende drankjes te serveren.
De biologisch afbreekbare gerechten die wij aanbieden in verschillende maten en kleuren zijn een duurzame en economische optie. Gerechten met een elegant design, die gebruikt kunnen worden voor dagelijkse bestellingen of voor speciale evenementen.
U krijgt ook biologisch afbreekbare schalen om voedsel uit het menu te presenteren met een vleugje verfijning.
In onze online winkel krijgt u schalen in verschillende maten en kleuren, maar met dezelfde inzet voor het milieu.
Er is niets beter dan de afwerking van een voortreffelijke service dan het drinken van een heerlijk kopje hete koffie.
Bij Monouso vinden we het ook belangrijk om te genieten van een goede warme koffie. Daarom bieden wij u onze biologisch afbreekbare bekers aan, gemaakt van suikerriet, waterdicht en resistent tot 85º C.
Als u een feestje heeft in uw restaurant of als een klant een goede wijn wil proeven tijdens hun verblijf, hebben we de PLA-biologisch afbreekbare glazen. Ze zijn gemaakt van ecologisch materiaal, resistent en met een identieke afwerking als glas.
Naast deze producten nodigen wij u uit om de verschillende mogelijkheden te ontdekken die wij hebben, zodat u de beste kwaliteit in uw bedrijf kunt hebben, tegen de laagste kosten.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy