fbpx

Groei van de off-premise restaurantsector

Crecimiento del negocio off-premise en restauración

Wist u dat de begrippen drive-thru, take away, delivery en pick-up verwijzen naar off-premise diensten?

In dit artikel leggen we uit wat dit bedrijfssysteem inhoudt, wat de voordelen en de uitdagingen ervan zijn, en we geven u ook enkele tips om u te helpen het op te starten.

Wat is off-premise business?

Wat is off-premise?

Off-premise omvat alle restaurantdiensten om opties te bieden aan klanten die off-premise willen consumeren.

Veel restaurants nemen enkele van deze diensten in hun aanbod op om hun traditionele on-premise service aan te vullen. Andere bedrijven werken uitsluitend met deze strategieën zonder bediening aan tafel op locatie.

Hoewel deze off-premise diensten van elkaar verschillen, garanderen ze allemaal aanzienlijke winsten voor de bedrijven. En elke dag besluiten meer en meer bedrijven een van deze opties aan te bieden.

Voordelen van het toepassen van off-premise diensten

Sommige restaurants beschouwden off-premise diensten alleen als een manier om extra inkomsten te genereren.

Tijdens de opsluiting bleek echter dat ze veel meer konden doen dan dat, aangezien het voor een groot deel van de sector de belangrijkste bron van winst was. Met andere woorden, men kan flexibeler zijn en beter inspelen op veranderende markttrends.

Dit is slechts een van de vele voordelen van het gebruik van dit soort diensten, maar als u erin slaagt ze correct toe te passen, kunt u uw bedrijf omvormen tot een voorbeeld voor andere hoteliers en uw omzet verhogen.

wilt u alle voor- en nadelen van off premise diensten weten?

Het is winstgevend

Een opmerkelijk punt van off premise diensten is de rentabiliteit ervan, want het is ongetwijfeld een uitstekende manier om de kosten te drukken.

Het stelt u in staat om kosten te besparen op het menu, omdat niet alle gerechten geschikt zijn voor off-premise diensten. De aanbeveling is dat u de ideale gerechten selecteert om te vervoeren. Maak een klein, maar opvallend menu.

Door de menuopties te verfijnen heeft u minder ingrediënten nodig, richt u zich op een effectiever menu voor deze dienst en, zolang u dit nastreeft, krijgen uw gasten hun gerechten met een vergelijkbare presentatie als die welke u in uw zaak aanbiedt.

Er is veel vraag naar bij klanten

Mensen genieten meestal van de ervaring om een restaurant te bezoeken, maar off premise diensten zijn van groot belang en zijn ongelooflijk populair omdat ze uiterst nuttig zijn in het dagelijkse leven van elke klant.

Iedereen kan een vermoeiende dag hebben of weinig vrije tijd. Off-premise diensten bieden een snelle en efficiënte oplossing.

Door simpelweg een app te openen, contact op te nemen met uw bedrijf of langs te komen zonder uit de auto te stappen, kunnen uw klanten binnen enkele minuten genieten van hun favoriete gerechten.

Bovendien kan het ontbreken van deze dienst sommige klanten ertoe aanzetten om hun eten bij andere restaurants te bestellen. Dus als je geen afhaalservice hebt…. help je de concurrentie!

Investeer in deze dynamiek en laat geen enkele klant door je vingers glippen.

Ze hebben weinig ruimte nodig voor hun ontwikkeling

Off-premise diensten hebben alleen keuken- en verpakkingsruimte nodig om hun activiteiten uit te voeren , in tegenstelling tot het traditionele cateringmodel, dat ook een tafelbedieningsruimte nodig heeft.

U hoeft niet te investeren in extra meubilair voor de werkruimtes of veel moeite te doen om het niet-zichtbare deel van uw pand in te richten. U hoeft alleen te werken aan het imago van de kleine ruimte die u reserveert om uw klanten te bedienen.

Uitdagingen van off-premise in de restaurantsector

Uitdagingen van off-premise in de horeca

Off-premise diensten brengen verschillende uitdagingen met zich mee tijdens hun implementatie, maar maakt u zich geen zorgen, want ze zijn niet onmogelijk aan te pakken.

Lees bij ons over de uitdagingen waarmee u te maken kunt krijgen als u een off-premise business begint en ontdek hoe u ze kunt overwinnen.

Grote concurrentie

Veel restaurants hebben deze vorm van dienstverlening ingevoerd. Daarom is het vanzelfsprekend dat u verschillende etablissementen als concurrentie hebt.

De beste manier om de effecten van concurrentie tegen te gaan is om iets innovatiefs en anders dan anders aan te bieden.

Klanten zijn moe van dezelfde oude restaurants. Maak een ander en origineel voorstel in termen van ingrediënten, verpakking en leveringssysteem dat de aandacht van uw potentiële klanten zal trekken en hen zal aanmoedigen u te kiezen boven de rest van de etablissementen.

Vertrouw op uw klanten. Vraag hen wat ze leuk vinden aan uw restaurant en zelfs – zonder angst – welke aspecten ze zouden veranderen als ze de kans hadden.

Zo kunt u uw nieuwe zaak opbouwen met hun mening in het achterhoofd.

Weinig controle over de klantervaring

Wanneer u een off-premise service aanbiedt, is het ingewikkelder om controle te hebben over de ervaring en de meningen van uw klanten.

In een conventioneel restaurant kunt u de klanten tafel voor tafel benaderen en hen vragen naar hun tevredenheid over het eten en de service. U kunt zelfs eventuele problemen onmiddellijk oplossen.

Maar als het eten uw pand verlaat, moet u andere manieren vinden om die informatie te krijgen en ervoor zorgen dat de leveringen correct verlopen, vooral als u net begint.

Zorg ervoor dat uw gerechten de keuken in goede staat en presentatie verlaten en zorg ervoor dat het product tijdig wordt verzonden en ontvangen.

Gerechten moeten op de juiste temperatuur zijn, verse ingrediënten gebruiken, in luchtdichte verpakkingen worden geserveerd en het kwaliteitsproduct zijn dat de klant verwacht.

Daarnaast raden we je aan om voortdurend de opmerkingen en recensies te controleren. U kunt ook samenwerken met andere apps of uw eigen online tevredenheidsformulier genereren om objectieve en directe feedback te krijgen van de mensen die van uw off-premise diensten genieten.

Kosten van bezorg-apps

Bezorgapps zijn een manier voor uw potentiële klanten om uw gastronomische aanbod te leren kennen en uw gerechten te bestellen. Bovendien moet u in al deze apps aanwezig zijn, want ze worden het meest gebruikt door uw doelgroep en daar zit ook uw concurrentie.

Ze zijn een oplossing, daar bestaat geen twijfel over, maar ze vormen ook een kostenprobleem voor het restaurant, want u moet ze tussen 15 en 30% betalen van de winst die u met elke bestelling maakt.

Gebruik niet alleen deze platforms. Bied uw klanten ook andere alternatieven om hun bestellingen te plaatsen, zoals contact met u opnemen via uw telefoon, website of sociale media.

Lees meer over andere gerelateerde termen in ons Horeca en Catering Woordenboek.

Veelgestelde vragen

Wat zijn off-premise diensten?

Off-premise omvat alle restaurantdiensten om opties te bieden aan klanten die off-premise willen consumeren.

Wat zijn de voordelen van off-premise diensten?

Ze zijn kosteneffectief, worden veel gevraagd door klanten en vereisen weinig ruimte om te ontwikkelen.

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.