fbpx

Gezondheidsvoorschriften voor de horeca 2020

normativa-seguridad-hosteleria-portada

Dit 2020 bracht grotere beperkingen met zich mee binnen de horeca. Door de komst van het virus moeten alle bars, restaurants en horecagerelateerde bedrijven hun inspanningen verdrievoudigen om de hygiëne te behouden.

Gezien het feit dat de inspecties steeds veeleisender worden, moet uw bedrijf goed voorbereid zijn op onverwachte bezoeken.

Als u weet wat de gezondheidsvoorschriften voor de horeca zijn, zult u ontdekken hoe u deze in uw voordeel kunt beheren. Zo vermijdt u boetes en sancties en behoudt u de beste gezondheidsvoorwaarden voor uw voedsel. Daarom is het zo dat op Monouso wij wijzen u op de basisrichtlijnen voor uw bedrijf om alle voorschriften te volgen.

Preventieve gezondheidsvoorschriften voor de horeca

Ongetwijfeld is de herberg de perfecte focus voor besmettelijke ziekten. Daarom moeten de restaurants als eerste hun faciliteiten saneren.

Als u wilt dat uw restaurant of bedrijf vlekkeloos en zonder mutaties blijft, moet u rekening houden met de volgende aspecten:

  • Orde en netheid. In deze situatie zijn een goede sortering van de cateringartikelen en netheid een prioriteit voor de gezondheidsvoorschriften.
  • Ventilatie. Elke keuken moet een open haard en een ventilatiesysteem in perfecte staat hebben. Bovendien moeten de ventilatoren en de luchtsproeiers regelmatig worden gereinigd om de ophoping van allergenen en de verspreiding van bacteriën te voorkomen.
  • Voedselverwerking. Elke persoon die betrokken is bij de food service van het restaurant moet goed worden geïnstrueerd in de omgang met voedsel. Op dezelfde manier moet ieder individu deze kennis aantonen en naar de letter uitvoeren in de keuken.
  • Schoonmaken van apparatuur. De cateringmiddelen moeten te allen tijde onberispelijk blijven. Anders zouden ze ontelbare hoeveelheden bacteriën opslaan die de gezondheid van de eters en de werknemers in gevaar zouden brengen.
  • Voedselvernietiging. Koelkasten en opslaglokalen moeten voortdurend worden gecontroleerd om verlopen voedsel onmiddellijk weg te gooien. Op deze manier kunt u voorkomen dat andere voedingsmiddelen worden beschadigd door de verspreiding van schimmels en micro-organismen.
  • Verpakking. Met de opkomst van de afhaaldiensten richten de inspecteurs zich meer op wegwerpverpakkingen en gebruiksvoorwerpen. Daarom moeten al uw plastic producten hun goedkeuringslabel hebben om ongemak te voorkomen.

normativa-seguridad-hosteleria-cuerpo

Andere aandachtspunten

Nu u weet hoe u uw restaurant in de beste sanitaire toestand kunt houden, moet u ervoor zorgen dat u zich aan de volgende richtlijnen houdt:

  • Geschikte kleding en materialen. Elke persoon die in een restaurant woont, moet beschikken over wegwerpmaskers en -handschoenen. Deze instrumenten beperken het directe contact met het voedsel, waardoor de toegang tot mogelijke ziekten wordt geblokkeerd.
  • Weinig agglomeratie. Geen enkel pand mag grote groepen toelaten om binnen te komen of te blijven. Evenzo, en ondanks de nieuwe normaliteit, moeten zij de realisatie van evenementen of feesten vermijden.
  • Gemarkeerde afstand. Tabellen moeten aanzienlijk worden gescheiden. U moet ook de afstand tussen hen markeren om te voorkomen dat ze onverstandig worden benaderd.
  • Regels. Uw bedrijf moet een duidelijk en zichtbaar hygiënebeleid hebben voor zowel medewerkers als klanten. Bij voorkeur moet het in de buurt van de ingang of de plaats van betaling worden geplaatst, zodat iedereen het kan lezen.

Respecteer deze regeling en uw restaurant blijft vrij van beperkingen. Wij garanderen het!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy