fbpx

8 tips om gastronomische neuromarketing voor uw restaurant te laten werken

8 tips om gastronomische neuromarketing voor uw restaurant te laten werken

De gastronomische neuromarketing is een geheel van instrumenten en strategieën die in de bediening van uw restaurant worden toegepast, met als doel voorrang te geven aan huidige en potentiële klanten. Met deze vorm van marketing voor restaurants kunt u herkennen hoe de klanten zijn die u bedient en de service op henrichten.

Lees verder en ontdek de 8 meest effectieve trucs om gastronomische neuromarketing succesvolte laten werken in uw bedrijf.

Gastronomische Neuromarketing Wat is het?

Gastronomische neuromarketing is een gebied van gastronomische marketing dat gebaseerd is op het proces van de keuze van een restaurant en het voedsel dat men zal consumeren. Na bestudering ervan worden resultaten verkregen die het opstellen van consumentenprofielen vergemakkelijken om marketingstrategieën toe te passen die u kunnen helpen de aantrekkingskracht van uw nieuwe klanten te verbeteren.

Door de neuromarketing van een restaurant worden aspecten zoals best verkopende gerechten, smaken, presentaties,enz. geëvalueerd , waarbij wordt nagegaan welke mogelijkheden er zijn voor verbetering om verder te gaan.

Hieronder zetten we 8 gastronomische neuromarketingstrategieën op een rij waarmee u de effectiviteit van uw marketingactiviteiten kunt verbeteren, zowel in de digitale als in de offline omgeving.

Basisstrategieën om uw restaurantmenu samen te stellen

De menukaart van het restaurant is een van de eerste contacten die het diner heeft met de zaak, laat het niet links liggen in uw strategieën. Het is belangrijk om neuromarketing toe te passen in elk element van uw restaurant, door het beste te halen uit elke ruimte en elk kanaal van uw zaak.

Wist u dat u het menu van uw restaurant kunt maken met behulp van neuromarketing? Hier zijn enkele tips die u in de praktijk kunt brengen.

Om te beginnen moet u voorzichtig zijn met het vaststellen van de prijs van elk gerecht . Het is een vergissing om uw menu te rangschikken volgens de prijs, dat wil zeggen van het goedkoopste naar het duurste. Dat zal ertoe leiden dat mensen de goedkoopste opties kopen en niet wat zij willen consumeren. Sorteer ze zoals u wilt, maar niet op prijs.

Een ander belangrijk aspect is dat de klanten meer informatie over elk gerecht willen hebben, zodat het plaatsen van een – beknopte en schokkende – beschrijving van elk gerecht hen zal motiveren het te bestellen. Vergeet niet om een in het oog springende menukaart te hebben, met afbeeldingen of een ontwerp in overeenstemming met de stijl van uw restaurant. Met het uitzicht zult u de eters boeien en motiveren om te consumeren.

>  Massagehandschoenen

Gastronomische neuromarketing voorbij het menu

Gastronomische neuromarketing is het beste alternatief om de invloed van uw bedrijf te vergroten. Zoals u kunt raden, ishet niet alleen van toepassing op het menu van uw restaurant.

Neem kennis van deze gastronomische neuromarketingtrucs en hoe ze de bediening van uw restaurant kunnen beïnvloeden, zodat u aangemoedigd wordt om ze in uw restaurant toe te passen.

Het belang van overtuigend schrijven

Overtuigend schrijven binnen neuromarketing is belangrijk om gevoelens en emoties op te wekken bij klanten als ze het menu van uw restaurant lezen. Door woorden te gebruiken die de smaken en geuren van elk gerecht beschrijven, zullen de klanten zich er een voorstelling van maken en nieuwsgierig worden om ze te proberen.

Een goed idee is om een kort verhaaltje van een paar regels te schrijven over de sensatie die uw klant zal ervaren bij de eerste hap van uw gerecht

Maak gebruik van de herkomstbenaming van uw producten

Voor de consument is de oorsprongsbenaming van uw producten synoniem met kwaliteitsvol, vers en natuurlijk voedsel.

Geef op het menu aan uit welke ingrediënten elk gerecht bestaat. Als een van hen een oorsprongsbenaming heeft, maak er dan gebruik van! Uw klanten zullen weten dat ze in een restaurantzijn dat de zakenernstig neemt.

Wijs aan wat je wilt dat ze zien

De aanbeveling is dat u uw menu zo structureert dat het uw klanten leidt naar de inhoud die u wilt dat ze zien. Gebruik de plaatsen op de menukaart die het vaakst als eerste worden gezien om de meest gevraagde gerechten en dranken te plaatsen, evenals de specials of suggesties van de dag.

De “hot zones” zijn het begin en het einde van elk van de secties van uw restaurant menu.

Neuromarketing en porties

Een andere neuromarketingstrategie is het plaatsen van verschillende portiegroottes op het restaurantmenu. Door een grote, een middelgrote en een kleine portie aan te bieden, hebben de klanten meer opties om te bestellen, afhankelijk van hun koopkracht en hun hongergevoel.

Over het algemeen kiezen zij de medium porties omdat die voordeliger zijn zonder dat zij weten welke portie zij hebben besteld. Tegelijkertijd zijn ze winstgevender dan de rest.

Professionele beelden

Maak gebruik van professionele afbeeldingen binnen uw restaurant menu die de kwaliteit van de gerechten die u aanbiedt benadrukken. Zorg ervoor dat de foto’s elk detail, textuur en kleur van het gerecht vastleggen. In de gastronomische neuromarketing zijn beelden van het grootste belang om eters te overtuigen.

>  Kartonnen verzendbuizen: hoeveel soorten zijn er?

Het beste is dat u foto’s van de gerechten kunt toevoegen op de fysieke menukaart en op de website, zodat iedereen ze kan zien en meer kans heeft om aan te trekken.

Let op de manier waarop je naar het menu kijkt

Op basis van eerdere studies over gastronomische neuromarketing besteden klanten meer aandacht aan bepaalde gebieden op het menu, zoals we al eerder hebben gezegd. Bijvoorbeeld, linksboven en rechtsonder krijgen de meeste aandacht.

Als de ober let op hoe de eters bij het bestellen naar het menu kijken, is het gemakkelijker voor u om de belangrijke punten op het menu volgens de zones te plaatsen.

Vergeet gewichtloze menu’s

Het gewicht van een restaurantmenu is belangrijk, omdat het een betekenis heeft bij de klanten. In de neuromarketing is het belangrijk dat het menu van een restaurant een matig gewicht heeft, niet zwaar en onhandelbaar.

Als het te licht is, geven de mensen er geen groot belang aan. Als het daarentegen niet te zwaar is, wekt het de indruk een elegant restaurant te zijn

Zelfs het lettertype is overtuigend

Het lettertype dat u gebruikt is belangrijk om een gunstige reactie bij uw gasten teweeg te brengen. Voor het hartige gedeelte worden hoekige lettertypes aanbevolen. Gebruik voor het dessert afgeronde lettertypes.

Als u de nadruk wilt leggen op het menu, gebruik dan cursieve lettertypes. Gebruik in geen geval lettertypes die moeilijk te lezen zijn of die niet bij de stijl van uw restaurant passen.

Kies kleuren die zinvol zijn

Kleuren zijn ook een uitstekend element in de gastronomische neuromarketing om emoties over te brengen op de eters. Als u sterke kleuren gebruikt, zoals rood, oranje of geel, verhoogt dat de eetlust van de klanten. Integendeel, blauw heeft de neiging de eetlust te verminderen.

Om een natuurlijke en gezonde sfeer te creëren, zijn groen en bruin de juiste tinten.

Monouso: producten om uw gastronomische neuromarketing te stimuleren

Een van de redenen waarom klanten besluiten in uw restaurant te bestellen is de kwaliteit en de stijl van elk van de elementen, met inbegrip van de gerechten, de verpakking, de servetten, de uniformen van de obers, alles beïnvloedt de beslissing.

In Monouso, onze onlineshop, vindt u een catalogus vol producten voor catering en restaurants zoals het uwe. U vindt er producten zoals borden, dienbladen, glazen, recipiënten en bestek die kwaliteit en zuinigheid als embleem hebben. U kunt elk van onze producten kiezen in de kleuren, maten, vormen en hoeveelheden die u nodig hebt, afhankelijk van de behoeften van uw zaak.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy