fbpx

Hoe gastronomische copywriting te doen?

copywriting-gastronomico

Vandaag hebben we besloten om deze post te schrijven waarin we met u zullen praten over hoe u gastronomische copywriting kunt doen. Als je een eigen restaurant hebt of op de digitale marketing afdeling van een restaurant werkt, dan zul je goed geschikt zijn voor wat je hier zult leren.

Met food copywriting kunt u allerlei overtuigende boodschappen creëren die de verkoop in uw zaak zullen stimuleren. En niet alleen dat, het zal u ook helpen uw merkidentiteit online te verbeteren.

Als het beetje dat we je tot nu toe hebben verteld je bevalt, dan moet je verder lezen om meer te weten te komen!

Wat is copywriting?

Om ervoor te zorgen dat je alles begrijpt over food copywriting, denken we dat het het beste is om eerst uit te leggen wat copywriting zelf is.

Copywriting gaat over het maken van kopij die overtuigend genoeg is om de potentiële klant te overtuigen om te doen wat u wilt dat ze doen. Dit wordt bereikt door middel van verschillende persuasieve technieken en strategieën.

We hebben het over teksten die de persoonlijkheid en de maturiteit van uw horecazaak overbrengen. Op een manier die een verhaal vertelt dat de klant erbij betrekt en het gevoel wekt dat uw merk er alles aan doet om hun ervaring aangenamer te maken.

Wat is food copywriting?

Een gastronomische copywriter is een vakman of copywriter die gekwalificeerd is om gespecialiseerde teksten in de horeca te schrijven. Met hun diensten kunnen zij de maandelijkse/jaarlijkse monetaire inkomsten van de lokale optimaliseren, door teksten te creëren die de klant tot actie aan zetten.

We kunnen dus zeggen dat een gastronomische copywriter een persuasieve copywriter is. Iemand die zeker, op een bepaald punt in zijn leven, gewerkt heeft in restaurants, caterings of andere soorten hotel etablissementen alvorens zich te wijden aan digitale copywriting.

Welke ingrediënten moet een gastronomische tekst hebben?

Copywriting voor restaurants is een nieuwe trend die een voor en een na heeft gemarkeerd in de horeca. Vooral omdat het helpt om het beeld van het restaurant in de gedachten van de lezers te plaatsen.

Maar hoe kan ik dit bereiken met mijn gastronomische teksten? Gemakkelijk! In de volgende regels vertellen we u wat een winnende gastronomische tekst moet hebben.

  • Het moet uw verkooppraatje doeltreffend overbrengen, met in het achterhoofd dat het verkooppraatje volledig origineel moet zijn.
  • Het moet een beknopte boodschap overbrengen. Vooral nu veel lezers zich gemakkelijk laten vermaken door alles wat zij op het internet zien. En als je ze aan een lange en vervelende tekst onderwerpt, zullen ze gewoon geen contact maken.
  • Het moet de persoonlijkheid van uw merk uitstralen, zozeer zelfs dat ze aan uw bedrijf denken terwijl ze aan het lezen zijn.
  • Het moet een dialoog op lange termijn op gang brengen, en dat kan alleen door artikelen met veel persoonlijkheid op te stellen.
  • Het moet de klant ervan overtuigen op de knop te drukken om een reservering te maken. Dit, in combinatie met een goede ervaring, zal u helpen klantenloyaliteit op te bouwen.
>  Ideeën voor het recyclen van kartonrollen

Hoe copywriting voor gastronomische teksten doen?

Wij hopen dat tot hiertoe alles duidelijk voor u is geworden. Omdat de volgende stap is om te leren hoe te doen copywriting voor voedsel kopie.

In de eerste plaats is het een werk dat hard, constant en strategisch moet zijn om de doelstellingen te bereiken. Het heeft geen zin om deze week een tekst te pluggen, als u meer dan een maand zult doorbrengen zonder de inhoud opnieuw naar uw website te uploaden

Nu, zonder nog meer tijd te verspillen, laten we beginnen met wat we beloofd hebben!

Besteed evenveel aandacht aan de woorden als aan de ingrediënten van uw gerechten

Om te beginnen is het belangrijk dat u evenveel zorg besteedt aan de woorden die u in uw teksten gebruikt, als aan de ingrediënten van uw gerechten. Sommige mensen maken de fout zich te concentreren op de kunstmatige kwaliteiten van hun plaats.

Daarom, zelfs als uw bedrijf mooi, stijlvol en vooruitstrevend is, zullen uw klanten zich aanmatigend voelen bij het gebruik van zinnen als, bijvoorbeeld

  • “In mijn mooie en elegante restaurant kunt u onvergetelijke avonden vieren.”

Dit is verkeerd! Wat mensen echt willen is zich op hun gemak voelen in het restaurant, en daarvoor moeten ze een band hebben met het restaurant. Om die reden zal het gebruik van dit soort frivole zinnen klanten wegjagen.

Een gastronomische tekst zou betere resultaten garanderen als u bijvoorbeeld vertelt wat ze in uw restaurant kunnen vinden:

  • “U vindt er heerlijke natuurlijke smoothies en met seizoensfruit, die u helpen u beter te voelen, u op te frissen voor u uw werkdag voortzet en uw batterijen weer op te laden voor wat u nog te wachten staat.”

Denk na over het profiel van uw ideale klant voordat u schrijft

Voordat u begint te schrijven, moet u de kenmerken van uw ideale klant vaststellen. Dit zal u onder meer in staat stellen de toon en het soort taalgebruik vast te stellen dat alle teksten die geschreven zullen worden, zullen hebben.

Hier is het belangrijk dat u een studie uitvoert die u zal helpen te weten:

  • Wat vind je leuk en wat vind je niet leuk?
  • Waarom gebruikt hij uw product?
  • Hoe willen ze behandeld worden tijdens hun verblijf?
  • Hoe drukt hij zich uit?
  • Houdt hij van formaliteit of informaliteit?
  • Wat zoekt hij/zij specifiek in uw bedrijf?
>  Maatregelen Monouso ter bestrijding van COVID-19 en ter vergemakkelijking van de dienstverlening

Door al deze en nog veel meer vragen te beantwoorden, komt u alle details over uw potentiële klanten te weten. Dit is de enige manier om te weten hoe je met hen in contact kunt komen via je overtuigende teksten.

Wees duidelijk over wat je schrijft en waarom je het schrijft

Het is van essentieel belang dat u heel duidelijk voor ogen hebt wat u met uw gastronomische teksten wilt bereiken. Dit is een manier om te allen tijde objectief te blijven en niet door te slaan.

Onthoud! De beschrijving van een bedrijf op het web, de teksten van een brief en een promotionele nieuwsbrief vereisen verschillende beschrijvingen. Daarom moet u een rechte lijn aanhouden naar wat u wilt bereiken, waarom u het wilt bereiken en hoe u het zult bereiken.

Slotconclusies

Op dit punt in het artikel willen we u iets duidelijk maken, het is raadzaam om een echte professional op het gebied van culinaire copywriting in te huren.

Maar waarom kan ik de teksten voor mijn restaurant niet schrijven?

Simpel! Veel restauranthouders maken de fout om zelf de artikelen te schrijven, en maken uiteindelijk teksten die niet overtuigen, door gebrek aan kennis over het onderwerp.

Bovendien hebben we het hier over een taak die veel tijd vergt om tot een succesvol artikel te komen. Tijd die u zeker niet zult hebben, vooral als u degene bent die uw bedrijf runt.

Dus ga je food copywriting proberen? Laat ons je antwoord weten in de comments!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy