Gastronomisch Adviseur: Wat het is en wat het doet

Een van de beroepen die de grootste impact heeft op de restaurant- enhotelsector is dat van gastronomisch adviseur.
Deze professional is in staat om de zwakke punten van uw bedrijf te ontdekken en innovatieve strategieën te ontwikkelen, waardoor u uw bedrijf een impuls kunt geven om te verbeteren en succes te boeken.
Blijf bij ons en leer meer over de verschillende activiteiten die een gastronomisch adviseur uitvoert , waarom u hem moet inhuren om uw bedrijf te vernieuwen en wat zijn honoraria zijn.
¿Qué encontrarás en este artículo?
- 1 Wat is een gastronomisch adviseur?
- 2 Wat doet een gastronomisch adviseur?
- 2.1 Ondersteuning voor opening
- 2.2 Zoeken naar een marktniche
- 2.3 Gastronomisch adviseur en het menu
- 2.4 Help bij het creëren van uw gastronomisch aanbod
- 2.5 Best practices bij het promoten van uw aanbod
- 2.6 Leveranciersbeheer
- 2.7 Het aantrekken van personeel voor het restaurant
- 2.8 Advies voor effectief keukenmanagement
- 2.9 Aandacht voor markttrends
- 3 Redenen om een gastronomisch adviseur in te huren
- 4 Hoe weet ik of ik een gastronomisch adviseur nodig heb?
- 5 Hoeveel rekent een gastronomisch adviseur?
- 6 Hoe wordt u een gastronomisch adviseur?
- 7 Monouso, de favoriete plek voor de gastronomische adviseur
Wat is een gastronomisch adviseur?

Een gastronomisch adviseur is een persoon met kennis en ervaring in het restaurantwezen, belast met het bepalen van de moeilijkheden die zich voordoen in het beheer van het restaurant.
Op dit moment is de positie van gastronomisch adviseur een van de meest gewilde in de restaurant-, hotel- en toerismesector.
Wat doet een gastronomisch adviseur?

Erzijn verschillende activiteiten die worden uitgevoerd door de gastronomische adviseur, functies zoals het creëren en bevorderen van strategieën om het bedrijf te stimuleren, het vergemakkelijken van de nodige middelen om het beheer op het gebied van administratieve en personele middelen te verbeteren.
Daarnaast is de gastronomisch adviseur verantwoordelijk voor het oplossen van elk soort conflict dat binnen het bedrijf bestaat, dat het personeel dat er werkt beïnvloedt en dat hun goede prestaties in de weg zou kunnen staan
Andere functies die door een gastronomisch adviseurworden uitgevoerd zijn
Ondersteuning voor opening
De ondersteuning van een gastronomisch adviseur vóór de opening van uw bedrijf is een groot voordeel , omdat hij u helpt bij het vaststellen van uw bedrijfsdoelstellingen, waarbij hij u niet alleen aanbevelingen doet voor het ontwerp van uw bedrijfspand, maar ook voor de aankoop van meubilair.
Zoeken naar een marktniche
Een andere functie van een gastronomisch adviseur is het uitvoeren van marktonderzoek om te achterhalen wie uw potentiële klant is, wat zijn behoeften en verwachtingen zijn, om zo te bepalen wat u hem of haar gaat bieden.
Daarnaast zal de gastronomisch adviseur ook verantwoordelijk zijn voor het werken aan de marketingstrategieën die de ontwikkeling van uw bedrijf zullen sturen.
De gastronomische adviseur is verantwoordelijk voor het ontwerpen van het juiste menu voor uw bedrijf.
Hiervoor gebruikt hij of zij als leidraad wat uw potentiële klant denkt en wil en biedt hij of zij een menu aan dat al zijn of haar zintuigen zal prikkelen.
Help bij het creëren van uw gastronomisch aanbod
Het ontwerp van een gevarieerd gastronomisch aanbod is een andere functie van de gastronomisch adviseur.
Op deze manier kunt u uw klanten thematische menu’s aanbieden die ideaal zijn voor het vieren van speciale data zoals Moederdag, Halloween, Valentijnsdag of Kerstmis
Daarnaast is de gastronomisch adviseur verantwoordelijk voor het maken van lijsten met glutenvrije menu’s, speciale menu’s voor kinderen en voor het proeven.
Best practices bij het promoten van uw aanbod
De taken van de gastronomisch adviseur omvatten acties die een adequate opleiding en training van het personeel in het bedrijf garanderen.
Hierdoor bent u in staat om uw service te verbeteren en uw klanten een onderscheidende ervaring te bieden.
Leveranciersbeheer
Het beheer van de leveranciers is een van de belangrijkste activiteiten die worden uitgevoerd door gastronomische adviseurs , het zal het mogelijk maken om het adequate beheer van de middelen te handhaven.
Dit beheer is om een besparing van tijd en geld aan uw bedrijf te garanderen.
Het aantrekken van personeel voor het restaurant
Het aantrekken van het juiste personeel voor uw bedrijf is de grootste uitdaging voor een culinaire consultant, omdat deze actie de tevredenheid van de klantenservice en het succes van uw bedrijf zal beïnvloeden.
Advies voor effectief keukenmanagement
Een van de functies van de gastronomische adviseur is het geven van advies over hoe het beheer van taken in de keuken kan worden verbeterd.
- Het optimaliseren van de recepten op het menu.
- Het berekenen van de kosten van elk gerecht.
- Inrichten en toepassen van kwaliteitscontrole in de keuken.
- Evalueer de winstgevendheid van het bedrijf.
Aandacht voor markttrends
Aandacht hebben voor de huidige trends opde markt is een van de andere activiteiten die een gastronomisch adviseur moet uitvoeren , wat inhoudt dat hij up-to-date moet blijven, creatief en innovatief moet zijn.
Het opnemen van nieuwe gerechten op de menukaart, het uitbreiden van de wijnkaart en het bieden van persoonlijke aandacht in uw bedrijf zijn enkele van de voorstellen die uw klanten kunnen verrassen, afgezien van de dagelijkse gang van zaken.
Redenen om een gastronomisch adviseur in te huren

Een van de redenen om een gastronomisch adviseur in te huren hebben we:
- Het vergemakkelijkt het proces van het openen van een restaurant, aangezien het de ervaring en de instrumenten heeft die nodig zijn om dit soort projecten te ontwikkelen.
- Hethelpt bij het definiëren van het bedrijfsmodel van uw project.
- Verbetert het beheer van uw bedrijf.
- Het is belast metde opleiding van integrale professionals , met als doel uw bedrijf te promoten als het beste gastronomische voorstel van het moment.
- Helpt bij het leggen van een verbinding met klanten om hun voorkeur te behouden.
Hoe weet ik of ik een gastronomisch adviseur nodig heb?

Om te bepalen of u een culinair adviseur in uw personeel moet opnemen, moet u eerst een duidelijk beeld hebben van wat de realiteit van uw bedrijf is en van daaruit de aanwezige sterktes en zwaktes evalueren.
Om deze taak wat gemakkelijker te maken, delen we hier enkele vragen die de aanwezigheid van een culinair adviseur in uw bedrijf zullen bepalen
- Heeft u moeite met het nemen van beslissingen die de ontwikkeling van uw bedrijf beïnvloeden?
- Heeft u problemen met de winstgevendheid van uw bedrijf?
- Beschouwt u de motivatie van uw team als tijdverspilling?
- Vindt u dat de kritiek voor het aanbieden van een slechte service in uw bedrijf terugkerend is?
De antwoorden op deze eenvoudige vragen zullen u de echte behoefte aan een gastronomisch adviseur laten zien , laat een verkeerde beslissing u niet weerhouden van succes.
Hoeveel rekent een gastronomisch adviseur?

In het algemeen nemen we, voordat we met een bedrijfsproject beginnen, de tijd om te zoeken naar leveranciers, adviseurs en ervaren personeel om ons te begeleiden en te ondersteunen bij de ontwikkeling van onze doelstellingen.
Maar als we de kosten van een van deze diensten in perspectief plaatsen, nemen we de tijd om de werkelijke behoefte aan een advies te evalueren, naast de vraag hoeveel een gastronomisch adviseur in rekening brengt?
De vergoeding voor een beoordeling die één of twee bezoeken per week aan uw bedrijf omvat, met een toewijding tussen 2 en 8 uur om alles wat met uw behoeften te maken heeft te beheren, varieert tussen 200 en 1000 euro per maand.
De geschatte kosten per uur van een adviesbureau voor uw bedrijf worden geschat op 23 euro . Echter, met zeer variabele kosten.
Hoe wordt u een gastronomisch adviseur?

De opleiding tot gastronomisch adviseur vereist een uitgebreide voorbereiding op de hotelmanagementschool , deze opleiding stelt u in staat:
- Om advies te geven aan klanten die willen beginnen in de restaurantsector.
- Begrijp alle concepten met betrekking tot gastronomisch advies.
- Kies het ideale personeel voor het uitvoeren van functies in de keuken.
- Stel strategieën op om het beheer en de leiding van het bedrijf te verbeteren.
- Het identificeren van de ideale klanten volgens hun behoeften en het aanpassen van de menu’s om ze tevreden te stellen.
- Corrigeer de aanwezige fouten in het beheer van het bedrijf.
- Nieuwe strategieën ontwikkelen om de winstgevendheid te verhogen.
- Een multidisciplinaire visie op het bedrijf bieden.
Monouso, de favoriete plek voor de gastronomische adviseur

De Monouso online shop is een van de favoriete websites voor gastronomische adviseurs, vanwege de grote verscheidenheid aan opties die beschikbaar zijn om klanten te bieden, met producten van uitstekende kwaliteit en eersteklas service.
Bij Monouso vindt u gebruiksvoorwerpen gemaakt van verschillende materialen, met ontwerpen en maten die passen bij de behoeften van uw bedrijf.
Zoek niet verder! Ga naar onze website en geniet van de ervaring om – op één plaats – een oneindig aantal producten voor de horeca te vinden , tegen de beste prijs in de markt.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy