fbpx

Food Experience: de trend die uw bedrijf in leven houdt

aprendamos mas sobre la food experience

Het meest innovatieve aspect van het genieten van een gerecht of een cocktail is de eetervaring. Met andere woorden, tegenwoordig is het creëren van een andere sfeer een essentiële voorwaarde voor succes in de culinaire wereld. Daarom leer je in deze post hoe je mee kunt doen met de Food Experience trend.

Wat is de Food Experience?

De Food Experience is gekoppeld aan al die onvergetelijke momenten die diners ervaren vanaf het moment dat ze het restaurant binnenkomen tot het moment dat ze weggaan. Zoals u zich kunt voorstellen, kiezen klanten een restaurant niet alleen omdat het menu lekker of vernieuwend is, maar houden ze ook rekening met andere aspecten zoals de muziek of de sfeer die er heerst.

In die zin is het essentieel dat elk element van uw restaurant samenhangt met het verhaal van het project dat u aan uw gasten wilt overbrengen. Met name als u wilt dat uw klanten zich in een droomachtige sfeer wanen, zult u elementen moeten voorzien die hun aandacht betoveren.

5 Food Experience trends om uw zaak te (her)lanceren

Je moet niet alleen weten wat het doel is van het opnemen van de food experience in je zaak. Het is ook cruciaal dat je weet hoe je je kunt onderscheiden van de massa. Daarom leer je in dit deel in detail over vijf trends waarmee je je voor je concurrenten kunt positioneren.

  • Maak een origineel formaat. Een geweldige optie om in de Gourmet food ervaring te komen is het creëren van een box met verschillende opties waardoor het diner zich vervoerd voelt naar een charmante en ontspannende omgeving.
  • Privékoks. Een andere manier om de gourmet food ervaring in uw bedrijf te introduceren is het zorgvuldig ontwerpen van een service van chef-koks die heerlijke gerechten voor gebruikers in hun eigen huis bereiden.
  • Highlighting. Een andere grote trend, en zelfs een gouden uitgangspunt om toe te passen, is om u te onderscheiden van uw concurrentie. In het bijzonder kunt u het aandurven om een innovatieve decoratie te creëren, geïnspireerd op de natuur bijvoorbeeld.
  • Een ander niveau van dienstverlening. Train uw obers zodat hun aandacht uw klanten verleidt. U kunt hen vragen het favoriete dessert van elke klant te onthouden of een combinatie voor te stellen op basis van hun gerechten.
  • Gastronomische dagen. Een ander idee dat u kunt gebruiken in uw bedrijf is het ontwerpen van gastronomische reizen of tours. U kunt bijvoorbeeld een picknick op het platteland ontwerpen met lokale ingrediënten die het diner uitnodigen om de ervaring in alle zintuigen te proeven.

Welke trend u ook kiest voor deze eetervaring, u moet uw klant een heerlijke ervaring geven die hem uitnodigt om voor uw restaurant te blijven kiezen en het aan te bevelen.

Food Experience: succesverhalen

Op dit punt vraag je je misschien af welke food experience opties hebben gewerkt in andere restaurants. Het kennen van deze verhalen zal u inspireren om uw zaak naar een hoger niveau te tillen. Hier zijn enkele voorbeelden van succesverhalen die u zullen inspireren om mee te doen met deze trend.

De bodem van de zee als gastronomisch decor voor food experiences

Een duidelijk voorbeeld van een goede food experience is een restaurant van de Hilton-keten. Het ligt precies vijf meter onder de zee in de Malediven. Daar kunnen de eters genieten van een paradijselijk uitzicht terwijl ze heerlijke gerechten eten.

Spelen met de zintuigen

Aan de andere kant zijn er nog gewaagdere voorstellen zoals het restaurant Dans le Noir. Hier moet de klant voor enkele momenten het zicht opzij durven zetten om via andere zintuigen, zoals geur, te genieten van een ongelooflijk menu. Op die manier krijgen smaken een prominente rol.

Nog een ster voor deze trend

Onthoud altijd dat het voor uw klant niet alleen belangrijk moet zijn wat hij eet, maar ook hoe hij het eet. Durf originele en indrukwekkende ervaringen te creëren voor uw gasten, ontwerp een culinaire ervaring die innovatieve trends omvat en maak van uw restaurant een echte food experience.

Met een goed doordachte en georganiseerde food experience onderscheidt uw gastronomische locatie zich van de concurrentie. En u zult er zelfs voor zorgen dat uw gasten bereid zijn meer te betalen voor een goede maaltijd in combinatie met een belevenis.

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.