fbpx

Fast food: een groeiende gastronomische trend

Fast food: tendencia gastronómica en alzaq

Fastfood is een concept dat onder ons allen ligt. Om verschillende redenen wordt niemand ooit statisch als hij de term hoort.Pizza, hamburgers of frietjes, om maar drie typische fastfoodgerechten te noemen, hebben de kracht om ieders smaakpapillen te wekken, zelfs als we net gegeten hebben.Maar wat zit er achter fastfood? Waarom vinden we het zo leuk? Wat gebeurt er vandaag met dat gastronomische voorstel?Blijf bij ons en ontdek alles over fastfood, een gastronomische trend die zeer goed gepositioneerd is in de restaurant-, horeca- en cateringsector.

Wat is fast food?

¿Qué es el fast food?

Fastfood is een gastronomisch concept waarvan de het basisconcept is de snelle bereiding en consumptie van voedsel.Het concept wordt al jaren gekoppeld aan foodrestaurants die bekend staan als “junkfood”: hamburgers, hotdogs, pizza’s, gebakken kip, etc.Echter, als tegenwicht voor deze trend, de mogelijkheden voor fastfood op basis van gezonde recepten zijn gegroeid, als een gevarieerd aanbod van salades.Een ander fundamenteel kenmerk dat fastfoodrestaurants met elkaar gemeen hebben, is het gebrek aan tafelservice.Er is een personeelslid dat zorgt voor de receptie en de bezorgbar, de schoonmaak en de klantenservice, maar er is geen bediening aan tafel. Dat wil zeggen, diners halen hun bestelling op aan de bar en gaan zitten waar ze maar willen.

Een beetje geschiedenis van fastfood

Un poco de historia sobre el fast food

Hoewel de wereldwijde fastfoodhausse een recente ontwikkeling is, is de geschiedenis achter dit concept veel langer dan vaak wordt gedacht.Bijvoorbeeld, in het oude Rome en India wordt het concept van fastfood gebruikt voor vele generaties.De Romeinen hadden fastfoodkraampjes, waar je broodbereidingen met olijven of falafel kon eten. Deze gewoonte verspreidde zich over het hele grondgebied dat tot het Romeinse Rijk behoorde.Aan de andere kant gebruikten de Indianen fastfood als een techniek om je eten snel op straat op te dienen en op te eten.Naast deze historische erfenis van fastfood, wordt het huidige concept beschouwd als afkomstig uit de jaren veertig van de vorige eeuw. In de Verenigde Staten is een direct-to-car food service ontwikkeld.Ja, zoals we in Hollywoodfilms zien, zouden mensen met hun auto bij een restaurant aankomen, parkeren, wachten om te worden geserveerd en in hun auto te eten.Van die beweging, het Westen begon fastfood in grote hoeveelheden te accepteren en te consumeren Maar niet altijd, de fastfood-consumentrelatie was een huwelijksreis.Eind 1990 begonnen er bewegingen tegen fastfood te ontstaan, in principe vanwege de duidelijke neiging om voedingsmiddelen met een laag voedingsniveau te verkopen.

Magische formule: suiker, vet en zout

Fórmula mágica: azúcar, grasas y sal

De fastfoodboom wekt studies op en staat meestal onder het scherpe oog van de maatschappij. Maar Waarom houdt het zijn populariteit vast en blijft het aanhangers krijgen?Volgens studies brengt fastfood gelukkige punten naar boven in de eetzaal. Dat wil zeggen, als we fastfood eten zijn we gelukkig.Hoe is deze reactie mogelijk?De vereniging van suikers, zouten en vetten, in hetzelfde voedsel en in grote hoeveelheden, wordt wakker en produceert een automatisch geluksgevoel, alsof het een drug is.Meestal worden in een fastfoodschotel grote hoeveelheden vet, suiker en zout aangetroffen, zelfs als de maximale dagelijkse consumptie wordt overschreden.

Zwaarlijvigheid en fastfood

La obesidad y el fast food

In het jaar 2004, Morgan Spurlock introduceerde de wereld in “Super Size Me” of “Super Engage Me”, een documentaire die de effecten laat zien van het eten -ontbijt, lunch en diner- van een bekend fastfoodrestaurant.Spurlock begon de documentaire als een dunne en gezonde man. Na een dagelijkse inname van 5.000 calorieën was de verandering evident. Zowel buiten als binnen de documentairemaker.Op het einde had Spurlock meer dan 11 kg overgewicht, seksuele disfunctie, leverproblemen en plotselinge stemmingswisselingen, tussen enkele van de symptomen van het eten van fastfood.Achter die lekkere frietjes, grote glazen koude dranken en sappige hamburgers gaan grote hoeveelheden vet, suiker en zout schuil.Velen van hen worden zonder kennis geconsumeerd, hoewel na de hausse van Spurlock’s documentaire, fastfoodrestaurants.. zijn overeengekomen om te beginnen met het publiceren van voedingsinformatie over hun maaltijden.

Snelle fijnproever

Fast food gourmet

Fastfoodrestaurants hebben weerstand kunnen bieden aan de klappen van bewegingen die zich verzetten tegen de fundamenten van hun cultuur: vragen, eten en gaan.Te midden van deze wervelwind werd de fastfoodfijnproever geboren, een concept dat, onder de fundamenten van het bereiden, serveren en snel eten, zijn toegewijd aan recepten die een superieure kwaliteit willen bieden.De fastfoodfijnproever maakt gebruik van kwaliteitsingrediënten, afkomstig van lokale boeren en veeboeren, en bevordert zo de integrale groei van de plaatsen waar zij zich bevinden.Naast het ondersteunen van voedselproducenten, het is de bedoeling een voorstel te doen dat het tegenovergestelde is van de traditionele fastfood De aanpak is om 100% echt voedsel te gebruiken, waarbij het gebruik van bewerkte voedingsmiddelen en kant-en-klare levensmiddelen wordt weggelaten.Een ander kenmerk dat fastfoodfijnproevers identificeert, is de internationale focus. Sauzen, specerijen, bereidingen, ingrediënten en recepten uit de hele wereld zijn opgenomen in de menu’s van dit type restaurant.Tot slot, de fastfood fijnproever besteedt veel aandacht aan het aanbieden van een aangename service voor het diner. Het idee is om het concept van fastfoodrestaurants met snel veranderende omgevingen en restaurants te verminderen.Dit aspect van fastfood kan heerlijke hamburgers, pizza’s, sandwiches of andere bereidingen serveren, maar met een veel hogere kwaliteit en zonder het calorische gewicht van de traditionele fastfood.Zonder twijfel is dit een beweging waarmee u rekening kunt houden wanneer u het gastronomische aanbod dat u in uw restaurant heeft, wilt openen of transformeren, door meer verantwoordelijkheid te nemen voor uw klanten.

Speciale verpakking voor fastfood

Envases especiales para el fast food

Als u een fast-food ondernemer bent en wilt beginnen met het aanbieden van een andere ervaring aan uw gasten, u kunt beginnen met een beoordeling van de verpakking die u in uw restaurant gebruikt.Om deze reden nodigen wij u uit om een bezoek te brengen aan Eenmalig gebruikDe website van onze webwinkel is gespecialiseerd in marketingproducten voor restaurants, hotels en cateringdiensten.In onze sectie van Take Away, Levering & Food Truck VerpakkingU vindt alles wat u nodig heeft in uw restaurant.Containers voor broodjes, noedels, hotdogs, hamburgers, taco’s, churros, zijn slechts enkele van de kwaliteitsopties die u in onze winkel vindt.Bovendien, bewust van het belang van merkconsolidatie voor dit soort bedrijven, bieden wij u de service van het aanpassen van uw producten, zodat u kwaliteit en onderscheiding krijgt in één pakket.Waar wacht je op? bezoek Monouso en begin te werken aan een nieuwe manier om uw klanten te voeden.

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.