Wat is de digitale tip? Ontdek wat het waard zal zijn in 2023

Tijdens de pandemie was een van de aanbevelingen om meer vaart te zetten achter kaartbetalingen. De keerzijde van deze maatregel is dat de traditionele fooien sterk zijn verminderd.
Landen zoals de Verenigde Staten handhaven momenteel de verplichting om een fooi te geven nadat men in een horecazaak eender welke dienst heeft genoten.
Met de invoering van kaartbetalingen is een nieuw concept geboren, namelijk digitale fooien. Hoewel het nog niet ingeburgerd is, wordt verwacht dat het in de komende maanden een bredere acceptatie zal krijgen.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Wat is digitaal tippelen?
Digitale fooien bestaan uit een financieel bedankje van de gebruiker voor het consumeren van een bepaalde dienst van een bepaalde restaurantsector, maar in tegenstelling tot traditionele fooien wordt dit gedaan met behulp van een virtuele portemonnee of kaart.
Om het gebruik van dit initiatief te bevorderen zijn verschillende toepassingen in gebruik genomen, zoals Tipper.
Tipper is een instrument dat is ontworpen om de overgang van digitaal geld tussen consumenten en bedrijven te vergemakkelijken. Het is zeer nuttig voor bedrijven in de horeca. Om het te gebruiken, moet u een aantal eenvoudige stappen volgen:
- De ondernemer moet de applicatie downloaden en een account aanmaken.
- Na het invullen van de nodige gegevens wordt een QR-code gegenereerd.
- Deze QR-code kan als foto worden gebruikt, per e-mail worden verzonden, in de visitekaartjes van het bedrijf worden opgenomen of worden uitgeprint en op een goed zichtbare plaats in het bedrijf worden geplaatst.
- Consumenten kunnen de QR-code scannen en digitaal een fooi achterlaten, desgewenst met een boodschap.
- De ondernemer ontvangt in de app een melding dat de invoer van de consument is ontvangen.
Wat zijn de voordelen en kenmerken ervan?
Voor de horeca is het gebruik van dit concept een groot voordeel, omdat het een einde maakt aan het probleem dat de klant net genoeg geld of helemaal geen geld heeft.
Hoewel dit initiatief eerder wat extra geld oplevert, kunnen we bijvoorbeeld ook instrumenten inzetten die het gebruik ervan stimuleren:
- Opnemen van een forum waar verschillende onderwerpen met betrekking tot ons bedrijf onder klanten kunnen worden besproken. Bijvoorbeeld: bespreek welke gerechten zij graag op het menu zouden zien.
- Zorg voor het gebruik van sociale netwerken door het creëren van reclamecampagnes om meer klanten te genereren. Bijvoorbeeld: de verschillende evenementen promoten die we in het bedrijf hebben.
- Controleer en beheer de verschillende opmerkingen die over het bedrijf worden gemaakt op de verschillende recensieplatforms.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy