Digitale gastronomie: blijft u achter?
Tegenwoordig hebben veel restaurants zich begeven in de wereld van de digitale gastronomie. Dit werd ingegeven door de wereldwijde gezondheidscrisis, die veel bedrijven dwong hun manier van werken te herzien.
Als gevolg van deze radicale verandering heeft het gebruik van digitale gastronomie aan belang gewonnen onder restauranthouders over de hele wereld. Om dit werkmodel goed te laten werken, moeten enkele principes worden gevolgd, die we later zullen toelichten.
Laten we ondertussen beginnen met te definiëren wat digitale gastronomie is en hoe het werkt.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Wat is digitale gastronomie?
Digitale gastronomie is de manier van werken waarbij gebruik wordt gemaakt van nieuwe digitale technologieën. Het doel is om de processen te verbeteren waarmee voedsel en dranken worden geteeld, getransformeerd, gedistribueerd en geconsumeerd.
Deze veranderingen in de gastronomie hebben opmerkelijke veranderingen teweeggebracht in de fysieke, mentale en sociale aspecten van het individu. Bij digitale gastronomie gaat het niet alleen om aanwezigheid op het internet. Het omvat ook de behoeften van de gastronomische sector in de digitale wereld.
Wil de digitale gastronomie voor een bedrijf werken, dan moet het in dat licht worden opgevat. Het is echter mogelijk om de jouwe te transformeren door een paar aspecten van digitale gastronomie te volgen, zoals het zijn van een spookkeuken.
Wat is de huidige stand van de digitale gastronomie?
Momenteel is de digitale gastronomie digitale gastronomie goed ingeburgerd, het is een fenomeen dat nog lang zal blijven bestaan. Dankzij deze manier van werken konden restaurants tijdens de pandemie overleven en op de been blijven.
Nu, met het oog op een andere crisis, ditmaal economische, is het een modaliteit die als permanente manier van werken zal blijven functioneren. Vandaag is het internet onoverzichtelijk geworden met talloze restaurantopties waaruit men een dienst kan kiezen.
Van het bestellen van afhaalmaaltijden tot het reserveren van een ruimte in een restaurant is mogelijk dankzij deze gastronomische revolutie. Geolokalisatie, het gebruik van Big Data en AI hebben van de gastronomie een meer gepersonaliseerde zaak gemaakt.
Het gebruik van digitale gastronomie heeft de winstgevendheid van restaurants met bijna 100% verbeterd door de toegang tot klanten, reserveringen, service aan leveranciers en menubeheer te vergemakkelijken. Al deze factoren wijzen erop dat het nieuwe gastronomische tijdperk de innovatie in restaurants heeft gemarkeerd.
Welke principes beheersen het?
De principes die de werking van de digitale gastronomie regelen zijn gerelateerd aan:
- Het gebruik van technologie om bij te dragen aan het behoud van het milieu.
- Een zelfvoorzienend bewustzijn van de natuur en het milieu implementeren, met als doel de planeet terug te geven wat ervan is afgenomen.
- Technologie gebruiken om informatie door te geven over hoe men op een gezonde manier voedsel kan consumeren, waarbij de gebruiker de volledige vrijheid heeft om naar eigen goeddunken te kiezen.
- Technologie gebruiken om een nieuwe leercultuur onder werknemers te bevorderen, zodat zij elke dag beter worden.
- Zorg voor een eerlijke werkomgeving waarin alle werknemers gelijk worden behandeld. Dit creëert een transparante en betrouwbare ruimte.
- Pas nieuwe culinaire technieken toe met behulp van technologie om nieuwe voedingsmiddelen en geweldige gastronomische ervaringen te produceren, en vermijd zo het imiteren van bestaande.
- De waarde van voedsel aanmoedigen om de traditionele keuken en culturen met mensen verbonden te houden.
- Nieuwe processen genereren die de gebruiker als protagonist hebben, waarbij het werkveld zich richt op de behoeften van nieuwe en toekomstige generaties.
- Gebruik schaalbare technologie die het mogelijk maakt om altijd de beste versie van mensen te krijgen, en gebruik ook basisinstrumenten die economisch duurzaam zijn.
Ten slotte is het belangrijk om een duurzaam en reëel bedrijf te implementeren door middel van transparante en evenwichtige praktijken. Om een unieke gebruikerservaring te genereren.
Wat wordt de toekomst van de digitale gastronomie?
Geconfronteerd met veranderingen in levensstijlen over de hele wereld, hebben veel bedrijven zichzelf opnieuw moeten uitvinden om te kunnen overleven. Zo ook de restaurants, die in de technologie een heropleving van hun verkoop zagen in vergelijking met de traditionele manier.
Het gebruik van technologie vergemakkelijkte hun contact met gebruikers en hielp hen tegelijkertijd hun zaak bekend te maken op sociale netwerken. Digitale gastronomie is een gebied dat veel te bieden heeft aan degenen die zich erop wagen, maar er moeten bepaalde veranderingen worden toegepast om zich erin te consolideren.
Alles wijst erop dat deze manier van werken in de toekomst gebruikt zal blijven worden, want dankzij deze manier van werken hebben veel bedrijven ten goede geïnnoveerd en grote economische voordelen behaald.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy