Digitale gastronomie: blijft u achter?

Tegenwoordig hebben veel restaurants zich begeven in de wereld van de digitale gastronomie. Dit werd ingegeven door de wereldwijde gezondheidscrisis, die veel bedrijven dwong hun werkwijze te herzien.

Als gevolg van deze radicale verandering heeft het gebruik van digitale gastronomie een hoge vlucht genomen onder restauranthouders over de hele wereld. Voor een goede werking van dit model moeten enkele beginselen worden gevolgd, die wij later zullen toelichten.

Laten we ondertussen beginnen met te definiëren wat digitale gastronomie is en hoe het werkt.

Wat is digitale gastronomie?

Digitale gastronomie is de manier van werken waarbij gebruik wordt gemaakt van nieuwe digitale technologieën. Het doel is de processen te verbeteren waarmee voedsel en dranken worden geteeld, getransformeerd, gedistribueerd en geconsumeerd.

Deze veranderingen in de gastronomie hebben opmerkelijke veranderingen teweeggebracht in de fysieke, mentale en sociale aspecten van het individu. Bij digitale gastronomie gaat het niet alleen om aanwezigheid op het internet. Het omvat ook de behoeften van de gastronomische sector in de digitale wereld.

Wil de digitale gastronomie-formule voor een bedrijf werken, dan moet zij volgens dat uitgangspunt worden opgezet. Het is echter mogelijk om de uwe te transformeren door enkele aspecten van digitale gastronomie te volgen, zoals een spookkeuken.

Wat is de huidige stand van de digitale gastronomie?

Vandaag is de digitale gastronomie goed ingeburgerd, het is een fenomeen dat nog lang zal blijven bestaan. Dankzij deze manier van werken konden de restaurants tijdens de pandemie overleven en in leven blijven.

Nu, met het oog op een nieuwe crisis, deze keer economisch, is het een modaliteit die als permanente werkwijze zal blijven functioneren. Tegenwoordig is het internet onoverzichtelijk geworden met talloze restaurantopties waaruit men een dienst kan kiezen.

Van het bestellen van afhaalmaaltijden tot het reserveren van een plaats in een restaurant is mogelijk dankzij deze gastronomische revolutie. Geolokalisatie, het gebruik van Big Data en AI hebben van de gastronomie een meer gepersonaliseerde zaak gemaakt.

Het gebruik van digitale gastronomie heeft de rentabiliteit van restaurants met bijna 100% verbeterd door de toegang tot klanten, reserveringen, service aan leveranciers en menubeheer te vergemakkelijken. Al deze factoren wijzen erop dat het nieuwe gastronomische tijdperk gekenmerkt wordt door innovatie in de restaurants.

Welke principes gelden daarvoor?

De principes die de werking van de digitale gastronomie regelen, hebben betrekking op het volgende:

  • Technologie gebruiken om bij te dragen tot het behoud van het milieu.
  • Een zelfvoorzienend bewustzijn van de natuur en het milieu implementeren, met als doel de planeet terug te geven wat haar is ontnomen.
  • Technologie gebruiken om informatie door te geven over hoe gezond te eten, waarbij de gebruiker de volledige vrijheid heeft om naar eigen inzicht te kiezen.
  • Gebruik technologie om een nieuwe leercultuur onder werknemers te bevorderen, zodat ze elke dag beter worden.
  • Zorgen voor een eerlijke werkomgeving waarin alle werknemers gelijk worden behandeld. Dit creëert een transparante en betrouwbare ruimte.
  • Nieuwe culinaire technieken toepassen met behulp van technologie om nieuwe voedingsmiddelen en geweldige gastronomische ervaringen te produceren, waarbij het imiteren van bestaande wordt vermeden.
  • De waarde van voedsel aanmoedigen om de traditionele keuken en culturen met mensen verbonden te houden.
  • Nieuwe processen genereren met de gebruiker als hoofdrolspeler, waarbij het werkterrein wordt toegespitst op de behoeften van nieuwe en toekomstige generaties.
  • Gebruik schaalbare technologie die het mogelijk maakt altijd de beste versie van mensen te krijgen, en gebruik ook basisinstrumenten die economisch duurzaam zijn.

Ten slotte is het van belang een duurzame en reële bedrijfsvoering te implementeren door middel van transparante en evenwichtige praktijken. Om een unieke gebruikerservaring te genereren.

Wat wordt de toekomst van de digitale gastronomie?

Geconfronteerd met veranderingen in levensstijlen over de hele wereld, hebben veel bedrijven zichzelf opnieuw moeten uitvinden om te kunnen overleven. Dat geldt bijvoorbeeld voor restaurants, die in de technologie een opleving van hun verkoop zagen in vergelijking met de traditionele manier.

Het gebruik van technologie vergemakkelijkte hun contact met gebruikers en hielp hen tegelijkertijd hun bedrijf bekend te maken op sociale netwerken. Digitale gastronomie is een gebied dat veel te bieden heeft aan degenen die zich eraan wagen, maar er moeten bepaalde veranderingen worden toegepast om zich erin te consolideren.

Alles wijst erop dat deze manier van werken in de toekomst gebruikt zal blijven worden, want dankzij deze manier van werken hebben veel bedrijven ten goede geïnnoveerd en grote economische voordelen behaald.

Een antwoord achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING

Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimatie: Consentimiento del interesado.

Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.

Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Monouso Blog
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.