Hoe te beginnen met thuis bezorging van uw eigen of iemand anders levering
Hoe u het ook noemt: bezorging of thuisbezorging, het belangrijkste is te weten dat het een van de grote bondgenoten van uw restaurant is in de huidige situatie.
Tijdens het begin van de pandemie die ons sinds 2020 treft, diende de bezorging als reddingsvest voor veel bedrijven die zich toelegden op de gastronomie.
Daarom is thuisbezorging een trend geworden onder restaurants, van alle soorten en met verschillende duur.
Wilt u een bezorgdienst in uw restaurant integreren? Wilt u zelf aan huis laten bezorgen? Wilt u uw geluk beproeven met een uitbestede dienst?
Lees verder, wij bieden u de details die u moet weten, zodat u bezorging in uw restaurant kunt opnemen en een kwaliteitsservice kunt bieden, zoals uw klant verdient.
¿Qué encontrarás en este artículo?
- 1 Stappen om uw eigen leveringsdienst aan te bieden
- 2 Thuisbezorging met uitbestede service
- 3 Hoe registreer ik mijn restaurant in een app?
- 4 Hoe wordt de commissie verdeeld?
- 5 Beveiligde levering Is het nodig bij de levering?
- 6 Zelfstandig of uitbesteed? Wat zijn de voor- en nadelen?
- 7 Verpakkingen voor de veilige levering van uw voedsel
Stappen om uw eigen leveringsdienst aan te bieden
Dit is de steilste weg naar de top.
Het is echter de weg waar u volledige controle over het proces zult hebben.
Alvorens een beslissing te nemen, raden wij u aan elk van de opties te analyseren en te kiezen voor de optie die u de meeste voordelen biedt.
Om aan thuisbezorging te doen, met uw eigen dienst, hebt u minstens een voertuig en een chauffeur nodig.
Bovendien, om thuisbezorging uit te kunnen voeren, zult u nodig hebben:
- Containers voor meeneemvoertuigen: Dit is het belangrijkste element na het voertuig, om voor de hand liggende redenen. Kies bakjes voor meeneemmaaltijden, zo weet u zeker dat uw eten heel aankomt op de plaats van bestemming.
- Website of app: Uw klanten zullen willen zien wat u aanbiedt, ze zullen niet steeds hetzelfde willen bestellen. De beste optie is het gebruik van sociale netwerken, website en een mobiele app. Dit is basis.
- Online betaling: Er is een wereld van mogelijkheden voor uw klanten om hun bestellingen online te betalen. Kies de platforms die het best bij uw doelgroep passen en u zult geen enkel obstakel hebben voor hen om hun aankoop te doen.
- Gesloten container: Om ervoor te zorgen dat het voedsel intact en warm op de plaats van bestemming aankomt, hebt u een gesloten container nodig waarin het voedsel van uw restaurant naar het leveringsadres wordt gebracht.
- Bescherming: Het is uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u alle bioveiligheidsmaatregelen aan uw werknemers en klanten biedt. Hydroalcoholische gel, handschoenen, maskers, mutsen, zijn enkele van de producten die u moet overwegen.
Thuisbezorging met uitbestede service
In ons land heeft u vele mogelijkheden om uw bezorgdienst uit te besteden.
Thuisbezorgingsbedrijven hebben een aantal voordelen die u in uw voordeel kunt gebruiken. Het is een wind in uw voordeel die u kunt gebruiken om sneller te handelen tijdens de eerste stappen van uw thuislevering.
Ze hebben bijvoorbeeld social media-accounts met geavanceerde marketingcampagnes, een goed gepositioneerde website, een mobiele app met veel downloads, kortom, een digitaal ecosysteem waarvan u profiteert door alleen al aanwezig te zijn.
Hoe werkt dit?
Mensen loggen in op de mobiele app of website van het bedrijf, van daaruit bestellen ze en betalen ze hun bestelling. U zult een bericht krijgen voor de voorbereiding van de bestelling.
Volgens het door u aangegeven tijdstip komt een bezorger van het bedrijf naar uw restaurant, haalt de bestelling op en doet de thuisbezorging.
Om lid te worden van een van deze platforms, hoeft u alleen maar uw restaurant te registreren op het platform dat u de beste voordelen biedt. Indien van toepassing, zal het bedrijf u een set-up fee aanrekenen.
Naast de opzetkosten die sommige koeriersbedrijven in rekening brengen, moet u rekening houden met de commissies die zij u aanrekenen voor het gebruik van hun diensten.
In de volgende tabel vindt u de meest relevante gegevens van de ondernemingen met een grotere aanwezigheid in het land:
Inschrijfgeld | Commissie | Betaling op platform | Beveiligde levering | |
Gewoon eten | N/A | 30% + BTW | x | x |
Uber Eats | N/A | 30% + BTW + 0,2 | x | x |
Deliveroo | 324 + BTW | 35% + BTW | x | x |
Glovo | 150 € + BTW | 40% + BTW | x | x |
Deze kosten zijn referentieel.
Als u geïnteresseerd bent meer over de Uber Eats Spanje commissie, hoeveel Glovo kosten aan restaurants of een ander bedrijf, moet u weten dat de betalingsregeling zal afhangen van de onderhandeling die u maakt met het geselecteerde bedrijf.
Hoe registreer ik mijn restaurant in een app?
Hoewel de stappen voor elk bedrijf licht kunnen verschillen, zijn de stappen voor het aanmelden van een restaurant bij een bezorgapp in het algemeen als volgt:
Eerste communicatie
De eerste stap is communiceren met de app en henlaten weten dat je van plan bent je bij hun dienst aan te sluiten.
In korte tijd ontvangt u de informatie die u nodig hebt om het proces met succes te starten en af te ronden.
Deze eerste ontmoeting kan persoonlijk plaatsvinden, in de kantoren van het bedrijf, of via de e-mailadressen die op de desbetreffende webpagina zijn vermeld.
Evaluatie van uw voorstel
Zodra u de eerste stap hebt voltooid, moet u zich op het platform registreren.
Uw voorstel zal door de voor de toelating verantwoordelijke personen worden geanalyseerd en binnen de door de maatschappij aangegeven termijn zullen zij op uw toetredingsaanvraag antwoorden.
Op dit punt is het zeer waarschijnlijk dat zij om aanvullende informatie over uw restaurant zullen vragen. Het is belangrijk dat u alle documentatie in orde heeft.
Geef informatie
Nadat de registratie is ontvangen, is het tijd om de informatie te uploaden naar de applicatie.
Dit is het moment waar je op hebt gewacht. Upload het menu dat je gaat verkopen via de applicatie.
Het is belangrijk dat u zoveel mogelijk informatie aanbiedt, zodat uw klanten weten wat ze bij hun langverwachte bestelling krijgen.
Hoe wordt de commissie verdeeld?
Lijkt de commissie hoger dan je dacht?
Wij leggen uit hoe de commissie wordt verdeeld, zodat u begrijpt waar het geld naartoe gaat dat u door de huisdepotbedrijven wordt aangerekend.Allereerst wordt een deel van de commissie besteed aan het onderhoud van de app. Hiermee zorgen zij voor een hoge beschikbaarheid van de dienst en minimaliseren zij storingen.
In het toepassingsgebied wordt ook een percentage toegekend aan de positionering van de app op de markt. Dit aspect omvat reclame in de media, fysiek en digitaal, die de onderneming noodzakelijk acht.
Een ander groot deel van de provisie gaat naar de betaling van de salarissen van de bezorgers. Dit omvat de kosten voor personeelsbeheer. Iets waar – zoals u goed weet – zoveel mogelijk voor moet worden gezorgd.
Het is belangrijk voor u om te weten dat de commissie geen betalingen omvat voor promoties, aanbiedingen of speciale kortingen die u in de app publiceert.
Al die kosten komen voor uw rekening.
Vergeet echter niet dat u zich in dezelfde app bevindt als uw concurrentie. U moet dus een welomschreven strategie hebben om de voorkeur van de eters te winnen.
Beveiligde levering Is het nodig bij de levering?
Te midden van de zogenaamde nieuwe realiteit is het noodzakelijk een veilig leveringsprotocolte hebben, dat deel uitmaakt van de verantwoordelijkheid die u draagt tegenover uw werknemers en klanten.
Het eerste waar u rekening mee moet houden, is dat bestellingen een dubbele buitenverpakking moeten hebben.
De eerste zak komt in contact met uw werknemers, de bezorger en de omgeving. Bij aankomst bij uw klant verwijdert de werknemer de verpakking en laat een zak achter die alleen in contact komt met uw klant.
Wil je een stap-voor-stap van dit nieuwe systeem? Ik zal je er alles over vertellen:
- Bij aankomst op het afleveradres belt de bezorger uw klant op via telefoon of contact.
- Hij legt de bestelling in een speciale ruimte en vertrekt op een veilige afstand.
- Als de betaling ter plaatse is, staat alles klaar voor de gebruiker om zijn betaling te verrichten. Het wordt aanbevolen om het verkooppunt te configureren in contacless.
- De klant betaalt de bestelling, haalt het eten op en gaat naar huis.
- Na het sluiten van de deur verwijdert de bezorger de restzak en keert terug naar uw bedieningscentrum.
Zelfstandig of uitbesteed? Wat zijn de voor- en nadelen?
Ongetwijfeld biedt elk van de modaliteiten u specifieke voordelen. U hoeft alleen maar te gaan zitten, elk voorstel te analyseren en het voorstel te kiezen dat het beste bij uw bedrijf past.
Hier volgt een vergelijkende tabel van de belangrijkste voordelen van elk model.
Uitbestede levering | In-house levering |
Gevangen publiek, massale vraag gegenereerd | Geen klantenbestand |
Jij hebt de bestelwagen | U heeft een bestelwagen nodig |
Verlaag uw opbrengst per bestelling | Volledige winst |
Personeelsbeheer is uw verantwoordelijkheid | People management is uw verantwoordelijkheid |
Je hebt een platform en betalingssysteem | U hebt een platform en betalingssysteem nodig |
Totaal gebrek aan controle over de dienst | Jij beslist alles over de levering |
Reputatie van de app heeft invloed op uw bedrijf | Reputatie hangt 100% af van uw service |
Door het formulier in te vullen, ben ik binnen de app?
Nee, het formulier is voor het abonneren op de app. Maar om uw restaurant te aanvaarden voor thuislevering, zal een team van het bedrijf uw aanbod evalueren. Als het past bij uw interesses, zullen ze contact met u opnemen en u vertellen welke stappen u moet volgen om het proces succesvol af te ronden.
Kan mijn bedrijf op meerdere platforms tegelijk zijn?
Het hangt allemaal af van je interesses. Over het algemeen vinden bezorgbedrijven het geen probleem als u zich bij verschillende platforms aansluit.
Wat gebeurt er als de bestelling niet op de plaats van bestemming aankomt?
Afhankelijk van het geval, zal het bedrijf ervoor zorgen dat dit gebeurt. Om verrassingen te voorkomen, raden wij u aan dit punt te analyseren volgens elk van de bedrijven, met name in het maximale bedrag van de dekking en uitzonderingen.
Hoe wordt de terugzending van bestellingen beheerd?
Retourzendingen worden niet via het bedrijf gedaan. Daarom moet de klant naar de plaats gaan waar hij/zij het voedsel heeft besteld om het terug te brengen.
Verpakkingen voor de veilige levering van uw voedsel
De veiligheid van uw voedsel en medewerkers is van cruciaal belang bij het verlenen van een thuisbezorgingsdienst in tijden van Covid-19.
Wij nodigen u uit om Monouso te bezoeken, een site die gespecialiseerd is in de verkoop van producten voor bedrijven die verband houden met gastronomie: hotels, restaurants of catering.
Op één plaats vindt u de verpakking voor uw voedsel, de zakken voor thuisbezorging, glazen, bestek, servetten en alle andere producten om uw voedsel zonder ongemak te nuttigen.
Maar we richten ons alleen op de aandacht voor uw klanten, we hebben ook de producten die u nodig heeft voor uw team.
Koksmutsen, schorten, handschoenen, maskers, schorten en alle andere veiligheids- en hygiëne-uitrusting die u in uw bedrijf nodig hebt.
Ga naar de winkel en ontdek alles wat wij hebben om het runnen van uw bedrijf gemakkelijker te maken.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy