fbpx

Betalen voor gezichtsherkenning: beschikbaar in het hotelwezen

Pago por reconocimiento facial: Disponible en la hosteler├şa

Enkele jaren geleden, in 2020, werd de betaling voor gezichtsherkenning als de toekomst beschouwd. Een technologie die geboren is om ons te helpen bij onze zakelijke transacties.

In 2020, slechts een jaar geleden, haalden de Chinezen de krantenkoppen voor het massale gebruik van deze betaalmethode voor een groot deel van hun handel.

Vandaag de dag, met een goed momentum, is betaling door middel van gezichtsherkenning al beschikbaar in Spanje. Dit is een stimulans die de steun heeft van verschillende banken, overheidsinstellingen en bedrijven uit verschillende sectoren van de Spaanse economische structuur.

Volgens gegevens van verschillende bankinstellingen komt betaling via de mobiele telefoon bij 31% van de Spanjaarden voor . Dit toont aan dat we klaar zijn om nieuwe, snellere en gemakkelijkere betalingsmethoden toe te passen.

Ontdek hoe deze mobiele betaaltechnologie werkt, wat de voordelen zijn en waar u het kunt uitproberen en de ervaring kunt beleven.

Ideale oplossingen in tijden van pandemie

Soluciones ideales en tiempo de pandemia

De nieuwe realiteit, zoals ze de wereld na Covid-19 noemen, omvat maatregelen die ons een beetje ver van ons afleiden, maar die ons ÔÇô voor het moment ÔÇô in leven houden en beschermen tegen besmetting.

Onder deze maatregelen hebben we betaling via platforms die geen rekening houden met het komen en gaan van kaarten, wat een veiligheidsinbreuk betekent die het virus van de ene hand naar de andere zou kunnen overbrengen, waardoor honderden mensen in een dag werk ziek worden.

Dit heeft de noodzaak van nieuwe betaalmethoden in de hor eca duidelijk gemaakt. Dit ontwikkelt zich in een zelfde tempo als wat werken op afstand voor bedrijven betekende.

Want in de wereld van vandaag is het iets wat klanten van u zouden kunnen eisen.

Laten we eens kijken welke concrete acties worden gebruikt om klanten te beschermen, door middel van betaling door middel van gezichtsherkenning en andere alternatieven.

Gezichtsherkenning en mobiele betaling

Reconocimiento facial y pago m├│vil

Het eerste geval dat we zullen behandelen is het voorstel van Panasonic en PopID, dat bestaat uit een betalingssysteem voor gezichtsherkenning in restaurants.

De oplossing die door deze alliantie wordt voorgesteld bestaat uit een mobiele applicatie die de klanten van uw restaurant identificeert om hen automatisch de rekening van hun consumptie te sturen naar de mobiele betaalapplicatie van hun keuze.

Dit systeem, dat ook zal worden opgenomen in verschillende regioÔÇÖs van de restaurants, zoals afhaalrestaurants, zal de veiligheid van de eters en de werknemers mogelijk maken.

Bovendien zorgt het voor een gedenkwaardige gebruikerservaring en een duidelijke vermindering van de wachttijden.

Een ander succes voor gezichtsherkenning in Spanje

Otro ├ęxito del reconocimiento facial en Espa├▒a

In ons land heeft CaixaBank zich aangesloten bij de Paument Innovation Pole en Nestl├ę Market om het eerste betalingsnetwerk voor gezichtsherkenning in Spanje te lanceren.

De pilot voor het gebruik van deze technologie is getest in Barcelona op de Nestl├ę Market in Esplugues de Llobregat, waarbij is aangetoond dat het ÔÇô naast een veilig systeem ÔÇô de gebruikerservaring verbetert en het aankoopproces versnelt.

Het gebruik van het betaalsysteem voor gezichtsherkenning is zo eenvoudig dat het door iedereen kan worden gebruikt, ongeacht het niveau van de technologische kennis van de gebruiker.

Stapsgewijze betaling door gezichtsherkenning

Het eerste wat u moet doen is de Nestl├ę Marketplace Face to Pay applicatie voor uw telefoon downloaden. Het is beschikbaar in offici├źle Android- of iOS-winkels.

Na de installatie van de applicatie dient u zich te registreren, al uw bankgegevens op te geven en een afbeelding van uw gezicht te uploaden, die gebruikt zal worden bij het gebruik van mobiele betalingen.

Eenmaal op de Nestl├ę Marktplaats heeft u een exclusieve kassier voor betalingsverkeer met gezichtsherkenning. U plaatst uw bestelling zoals gebruikelijk en alles verloopt volgens het gebruikelijke pad tot aan de betaling.

Bij de kassa vindt u een pil waarmee u, wanneer u betaalt voor uw aankoop, een beeld van uw gezicht kunt vastleggen.

De tablet, die een internetverbinding heeft, communiceert met de database van de klant en als je foto overeenkomt met de foto die je hebt genomen toen je je registreerde in het systeem, wordt de betaling verwerkt en kun je genieten van je aankoop zonder dat je iets anders hoeft te doen.

Andere succesvolle gezichtsherkenningstests voor betaling

Otras pruebas exitosas de reconocimiento facial para pagar

Mobiele betalingen komen steeds vaker voor in onze wereld, dus de adoptie van gezichtsherkenning is slechts ├ę├ęn stap in het proces.

In Madrid heeft de Empresa Municipal de Transportes de Madrid (EMT) zich aangesloten bij Mastercard om een proefproject uit te voeren dat het gebruik van het openbaar vervoer in het land zou revolutioneren.

Gebruikers van het Madrileense vervoerssysteem moeten een applicatie downloaden naar hun mobiele telefoon. Net als in het vorige geval moeten zij al hun persoonlijke gegevens en een foto van hun gezicht in de aanvraag invoeren.

Wanneer de gebruiker in de bus zit, betaalt hij zijn ticket door simpelweg naar de camera te kijken die in het voertuig wordt geïnstalleerd. Deze camera is verantwoordelijk voor het zoeken en valideren van het gezicht van de gebruiker , waarbij hij betaalt voor het verbruik.

Is dit systeem veilig?

┬┐Es seguro este sistema?

Wanneer een nieuwe technologie van dit type wordt gelanceerd, is het eerste wat in gedachten komt de twijfel over de veiligheid die het systeem biedt.

De bedrijven die deel uitmaken van de complete technologie die deze technologie heeft ontwikkeld, hebben aan alles gedacht.

Het eerste wat we moeten begrijpen is dat de betaling niet zonder hulp is, dat wil zeggen dat er altijd een persoon bij de kassa zal zijn om met ons te communiceren.

Op deze manier vermijden we de mogelijkheid van fraude met een levensgrote indruk van iemands gezicht, het gebruik van 3D-maskers of het gebruik van een pruik om op iemand te lijken.

Bovendien zal het systeem, als het een poging tot fraude detecteert, om spraakherkenning vragen, die ook zal worden onderzocht tijdens ons abonnement op de betaalapplicatie.

Als geen van de formulieren kan worden gecontroleerd, zal de kassier het spel betreden en overgaan tot het in rekening brengen van het verbruik zoals gebruikelijk.

Het lijdt geen twijfel dat, naarmate de technologie meer verspreid en geconsolideerd wordt, betaling door middel van gezichtsherkenning een van de veiligste en minst fraudegevoelige methoden zal zijn.

Betaling per mobiele telefoon in Spanje Hoe gaat het?

Pago m├│vil en Espa├▒a ┬┐C├│mo va eso?

Zoals we aan het begin van de post al zeiden, wordt de betaling per mobiele telefoon door meer dan 30% van de Spaanse bevolking vaak gebruikt. Steeds minder mensen gebruiken plastic kaarten en beginnen hun mobiele apparaat als betaalmiddel te gebruiken.

Maar het systeem van betaling door middel van gezichtsherkenning is een technologie die begint te worden toegepast, die nog steeds nadelen heeft die de massale invoering ervan kunnen vertragen.

Het is echter noodzakelijk dat u, als eigenaar van de branche, de verschillende mogelijkheden van contactloos betalen bestudeert die u aan uw klanten kunt presenteren.

De aanbeveling is dat u de opties analyseert en in de kortst mogelijke tijd de methode toepast die het beste bij uw behoeften past, zodat u de verandering aan uw klanten kunt laten zien voordat het een vereiste wordt.

Vergeet niet dat een uitzonderlijke service een van de factoren is die klanten het meest in overweging nemen bij de keuze van een restaurant.

>  Hoe verwijder je een slechte geur uit de koelkast en hoe vermijd je die?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a trav├ęs del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en l├şnea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos s├│lo se transmiten a los proveedores que tienen una relaci├│n contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Correcci├│n, cancelaci├│n, oposici├│n y otros derechos como se explica en la ÔÇťInformaci├│n adicionalÔÇŁ.