Bestudeer het brein van uw klant: Neuromarketing te hulp!
We kunnen zeggen neuromarketing to the rescue wanneer we verder willen gaan dan traditionele marketing om de verkoop te verhogen. Het nieuwste onderzoek op het gebied van neuromarketing is meer dan een rage. Deze nieuwe techniek kan in elke sector worden toegepast en het hoofddoel ervan is de betrokkenheid van de klant bij het product te vergroten.
Daarom geven wij u in het volgende artikel een overzicht van alles wat u moet weten over neuromarketing. We zullen speciaal de nadruk leggen op neuromarketingtechnieken voor de gastronomische sector. Zullen we beginnen?
¿Qué encontrarás en este artículo?
Wat is neuromarketing?
Om de term neuromarketing te begrijpen, moeten we eerst het algemene concept van wat neuromarketing eigenlijk is, doornemen. Het is de studie van menselijk gedrag en emoties door het meten van hersenactiviteit.
Neuromarketing past neurowetenschappelijke methoden toe om via hun hersenactiviteit te meten wat mensen denken over producten of diensten. Bijvoorbeeld door het meten van oogbewegingen, huidreacties of functionele magnetische resonantie beeldvorming.
Het doel is de hersenprocessen te onderzoeken die betrokken zijn bij het gedrag en de besluitvorming van mensen. Op die manier kan worden ingespeeld op de behoeften van klanten of potentiële klanten. Deze techniek is de laatste jaren populair geworden door de grote resultaten die ze oplevert in de marketing.
Hoe is neuromarketing van toepassing op de gastronomie?
Hoewel neuromarketingonderzoek al meer dan tien jaar bestaat, is het pas sinds kort populair in de gastronomie. Als we het hebben over het verhogen van de verkoop in de gastronomische sector, hebben we daarom neuromarketing nodig.
De technieken worden vooral gebruikt om te begrijpen wat mensen ertoe brengt dingen te kopen. In dit geval verwijst “dingen” naar voedselproducten of gerechten op de menukaart van een restaurant. Er is een manier om dit op een technisch niveau te doen en dat is door de hersenpatronen van mensen te observeren terwijl ze een gerecht proeven.
Gastronomische neuromarketingstrategieën
Sommige neuromarketingstrategieën in de wereld van de gastronomie zijn al bestudeerd en vastgesteld. We vatten ze samen in 3, zodat u ze gemakkelijk kunt toepassen.
Zodra de klant uw restaurant binnenkomt, komt een van de sleutelmomenten van de hele gastronomische ervaring: de klant kiest wat hij/zij wil bestellen van het menu. Hier volgen enkele neuromarketingtips om uw menu aantrekkelijker te maken:
- Probeer prijzen in hele getallen te zetten en vermijd decimalen.
- Beschrijf de gerechten zo gedetailleerd mogelijk. Klanten worden steeds veeleisender en willen graag precies lezen wat er op hun bord komt. Beknibbel niet op informatie.
- Verwerk copywriting in het menu. Woorden kunnen ook lekker zijn. Gebruik de juiste woorden om de gerechten zo aantrekkelijk mogelijk te beschrijven. Hiervoor kan het geen kwaad om een professional in te huren als je denkt dat je de taak niet aankunt.
- Als je eenmaal de stem van je restaurant hebt gevonden, dat kenmerk in de hele branche, zorg er dan voor dat je die laat opvallen in het ontwerp van zowel woorden als kleuren.
Dit zijn enkele van de op neuromarketing gebaseerde tips met betrekking tot het menu. Er zijn er nog veel meer, maar we willen de belangrijkste eruit lichten.
Een multi-zintuiglijke ervaring
Elke dag zijn mensen op zoek naar gastronomische plaatsen die hen een zintuiglijke ervaring bieden. Ze zijn niet alleen op zoek naar eten, maar ook naar een band met het eten en met hun emoties.
Daarom is het, als u in de gastronomische sector zit, ideaal dat u bestudeert hoe u de klant dit soort ervaring kunt bieden. Naast het behagen van het gehemelte van het diner, moet u ook aandacht besteden aan de manier waarop u de klant behandelt. Een exclusieve, vriendelijke en persoonlijke behandeling zal de sleutel zijn.
Speel in op nostalgie
De gastronomische ervaring is meestal geladen met herinneringen, met nostalgie. Er zijn bijvoorbeeld mensen die met liefde terugdenken aan de stoofpot die hun grootmoeder vroeger klaarmaakte. Als je er als gastronomisch etablissement in slaagt die “sleutel” in de klant te raken, zul je ze elke zondag naar je restaurant laten komen.
Gebruikerservaring is de sleutel tot een echte band met je klanten, en neuromarketing heeft bijna alle antwoorden. Het bestuderen van de hersenen van uw klanten kan zeer nuttig zijn als het gaat om het opbouwen van klantentrouw en ervoor zorgen dat ze nooit vergeten wat u aanbiedt.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy