fbpx

Hoe kies je de beste kleuren voor restaurants?

Hoe kies je de beste kleuren voor restaurants?

Als u van plan bent een restaurant op te zetten, moet u de aandacht van de klanten trekken, zodat zij uw zaak op merken en hen de beste service bieden.

Om hun aandacht te trekken, is de decoratie een belangrijke factor in de eerste indruk die de mensen zullen hebben wanneer zij het gebouw betreden. Dit is waar de kleuren voor het restaurant hoofdrolspelers worden, geloof het of niet.

In restaurants houden de eters niet alleen rekening met de aandacht, de smaak of de presentatie van het voedsel, maar ook met het decor en de kleuren die er deel van uitmaken om sensaties te veroorzaken en gevoelens op te roepen.

Als u iets meer wilt weten over kleuren en hun betekenis op de persoonlijkheid van uw restaurant, ontdek dan hieronder wat de beste kleur is voor het thema van uw restaurant.

De eerste indruk wordt gemaakt door de ogen

Verschillende wetenschappelijke studies en statistieken hebben aangetoond dat de presentatie van gerechten een van de factoren is die de eetlust van de mensen doen toenemen .

Als een klant een saai en flauw gerecht voorgeschoteld krijgt, zal hij geen zin hebben om het te eten en zal hij zeker de ober roepen om zijn bestelling te veranderen.

Door hun daarentegen een gerecht voor te schotelen met substanti毛le smaken en een kleurrijk uiterlijk, maakt u het verschil en weet u hen te boeien.

Wanneer u naar voedsel kijkt, stijgt of daalthet hongeropwekkende hormoon ghreline in het bloed, waardoor de eetlust wordt opgewekt of opgeheven.

De gerechten bevredigen niet alleen de eetbehoefte van de klant, maar hebben ook die visuele factor die sensaties en emoties teweegbrengt waardoor u kunt verkopen.

Om dit aan te vullen worden verschillende kleuren gebruikt op de muren van het restaurant om de visuele factor van het decor te genereren en, in combinatie met het eten, een naadloze ervaring te cre毛ren voor het diner.

Psychologie van elke kleur voor uw restaurant

Naast het eten en de kleur van de muren zijn ook de combinaties van uw bedrijfslogo, menu, tafels, stoelen, servetten, tafellakens, glazen en borden belangrijk.

Elk van de onderdelen van het etablissement heeft tinten die een of meer kleuren vertonen die bij de eters verschillende gewaarwordingen opwekken, waaronder we kunnen noemen: comfort, veiligheid en rust.

Hier zal worden uitgelegd hoe het onderbewustzijn van mensen reageert bij het bezoeken van een etablissement op basis van de kleuren waaruit de decoratie bestaat.

Geel

Geel is een kleur die het analytische deel van de hersenen aan het werk zet, dus deze kleur maakt het voor mensen gemakkelijker om te besluiten de gerechten te nuttigen die zij willen.

>Olijfolie wordt vetgemest. Werkelijkheid of mythe?

Het kan worden gebruikt als leidraad om emoties als enthousiasme, geluk en optimisme over te brengen. Over het algemeen wordt het gebruikt als een element van overreding.

Het gebruik van geel hangt af van wat u wilt laten zien; als u een sterke toon gebruikt , is het ideaal deze te combineren met een neutrale kleur om het effect ervan tegen te gaan.

Een andere optie is het gebruik van subtiele geeltinten, waarmee u een toestand van ontspanning kunt bereiken bij de klanten tijdens hun verblijf in het etablissement.

Blauw

Blauw wordt gebruikt door conservatieve en traditionele bedrijven, het symboliseert veiligheid en vertrouwen.

Dit is niet een van de meest gebruikte kleuren in restaurants van alle soorten, vooral luxe restaurants.

In combinatie met wit geeft het echter sfeer aan mediterrane restaurants vanwege de associatie met de zee.

Wit

Wit is een van de meest gebruikte kleuren in de horecawereld, omdat het bij klanten gevoelens van frisheid, zuiverheid en reinheid opwekt.

Het is een veelzijdige kleur, die met elke kleur kan worden gecombineerd om het thema van uw restaurant meer leven in te blazen.

Bovendien geeft het een gevoel van ruimtelijkheid en helderheid dat gunstig is voor kleine inrichtingen met een gebrekkige toegang tot natuurlijk licht.

Red

Rood symboliseert energie, passie en liefde. Het verbetert de eetlust en staat erom bekend dat het de energie verhoogt.

Het wordt door het menselijk oog sneller waargenomen en verhoogt de zenuwimpulsen. Rood moet met de nodige voorzichtigheid worden gebruikt om de intensiteit van uw locatie niet te overdrijven.

Het is aan te bevelen om het te combineren met neutrale of lichtere tinten om het evenwicht te bewaren in de decoratie van uw ruimtes.

Bruin

Bruin roept een bandop met de aarde, staat voor comfort, oprechtheid en rust.

De meeste restaurants die deze kleur gebruiken, passen hem toe vanwege de relatie die hij heeft met de producten die zij verkopen, meestal gebruikt in caf茅s of chocoladewinkels.

De bruine kleur wordt ook gebruikt om een natuurlijke uitstraling te geven in restaurants, hij kan worden gecombineerd met groene tinten om de rust van de eters te verhogen.

Oranje

Oranje is een kleur die energie, optimisme, plezier en durf uitstraalt.

Het moet echter in subtiele tinten of neutrale kleuren worden gebruikt om niet de indruk van oppervlakkigheid en onvolwassenheid te wekken.

Deze kleur brengt vreugde en vitaliteit over op de klanten, en kan de stemming van de eters veranderen door alleen maar het etablissement binnen te gaan

Het helpt ook gesprekken tussen klanten te bevorderen, waardoor nieuwe ruimten voor communicatie ontstaan.

Zwart en grijs

De kleuren zwart en grijs brengen sterke sensaties over die uw bezoekers kunnen overweldigen, waardoor gevoelens van vreugde en rustworden beperkt.

Zwart wordt geassocieerd met klassiek, elegantie en raffinement. Terwijl grijs vertrouwen en volwassenheid symboliseert.

>Gids voor het opzetten van een bakkerij zonder moeite

Bij het gebruik van deze kleuren is het ideaal om ze te combineren met sterke en neutrale kleuren, afhankelijk van het concept of thema van uw restaurant. Op die manier kunt u de verschillende delen van het restaurant in de verf zetten.

Groen

Groen symboliseert evenwicht, natuur, creativiteit, harmonie en ontspanning.

Door groen te gebruiken in de decoratie van uw zaak zult u ervoor zorgen dat de eters de zaak in verband brengen met de verkoop van gezond, vegetarisch of biologisch voedsel.

Over het algemeen geven ruimtes met deze tinten een gevoel van welzijn en rust.

Uitzonderingen op de kleurenpsychologie

Rood is een intense kleur die bij mensen de behoefte opwekt om snel te reageren, zodat zij het eerste gerecht bestellen dat hun aandacht trekt en als het in de tafelkleden wordt gebruikt, is de persoon geneigd meer voedsel te bestellen.

Als u oranje kiest, kunt u het als hoofdkleur gebruiken, maar dan moet het vergezeld gaan van een neutrale kleur die in staat is het positieve gevoel dat deze tint met zich meebrengt te behouden.

Als u een fastfoodrestaurant opent, is geel de juiste kleur om klantenverloop in uw zaak te bereiken, omdat het een sterke kleur is die de neiging heeft druk uit te oefenen op mensen om de zaak snel te verlaten. Op die manier kunt u nieuwe gasten bedienen zonder ze in lange rijen te laten wachten.

Zwart en grijs kunnen niet samen zonder een andere kleur worden gebruikt, omdat dit bij de eters een gevoel van droefheid teweegbrengt . Daarom is het aan te bevelen een vrolijke kleur te gebruiken of ze te gebruiken als begeleiding bij sterke kleuren, zodat de klant zich niet ongemakkelijk voelt.

Het belang van kleur voor restaurants

Elk van de kleurelementen die samen het restaurant vormen in harmonie, laten u toe succesvoller te zijn in de wereld van de gastronomie en in vergelijking met de concurrentie.

Door het juiste kleurenpalet te kiezen, kunt u een aantal relevante aspecten voor uw klant benadrukken, zoals:

  • De beslissing om in uw restaurant te eten
  • De snelle keuze van het menu
  • Ontspannen blijven in de zaak terwijl ze wachten op hun gerecht
  • Genieten van de orde
  • Het restaurant verlaten met een goede indruk van de zaak en tevreden zijn over de service.

Anderzijds leidt het gebruik van verschillende sterke kleuren of tinten die niet bij elkaar passen ertoe dat de klant zich ge毛rgerd en ongemakkelijk voelt en liever voor een ander restaurant kiest.

Naast het veroorzaken van sensaties bij elk van de mensen, werken kleuren als een marketingstrategie

Mensen die in uw restaurant gaan eten en genieten van de plek, de aandacht en de goede service, zullen de zaak aanbevelen bij mensen in hun omgeving, zodat die ook kunnen genieten van een geweldige ervaring, net als zij.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a trav茅s del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en l铆nea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos s贸lo se transmiten a los proveedores que tienen una relaci贸n contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Correcci贸n, cancelaci贸n, oposici贸n y otros derechos como se explica en la 鈥淚nformaci贸n adicional鈥.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy